[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Malowanie m20

Wszystko związane z modyfikacjami wyglądu zewnętrznego jak i wewnętrznego
  • Reklama

Post numer:#16  Postprzez Szczep » 14 paź 2013, o 20:30

Wyszukałem pasujący temat i chciałbym w nim zadać dosyć istotne pytanie. Swoje E30 pragnę utrzymać w pełnym oryginale, tak też chciałbym zostawić w komorze silnika.

Jak więc było to w fabrycznym M20 - jaki kolor kolektora ssącego i pokrywy zaworów?
Kolektor i pokrywa zaworów oddana już do szkiełkowania, rozpórka także będzie malowana proszkowo (czarny mat).

Wstępnie:
- kolektor - szkiełkowanie - proszkowo na srebrno
- dekiel - szkiełkowanie - proszkowo na srebrno (+ lakier bezbarwny).
Dodatkowo sporo nowych gratów z ASO pod maską.

Obrazek

planowany efekt końcowy pod koniec tygodnia:
Obrazek

pozdros!
Szczep
Student
 
Posty: 266
Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 13:26
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#17  Postprzez Dantte26 » 14 paź 2013, o 21:07

Szczep napisał(a):Jak więc było to w fabrycznym M20 - jaki kolor kolektora ssącego i pokrywy zaworów?

oryginalnie pokrywa i kolektor pokrywane były lakierem bezbarwnym... to co pokazałeś na drugim foto wygląda zaje... :cool2:
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734
Obrazek
/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
E30 idzie w żółte blachy
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#18  Postprzez Szczep » 14 paź 2013, o 21:14

Dantte26 napisał(a):
Szczep napisał(a):Jak więc było to w fabrycznym M20 - jaki kolor kolektora ssącego i pokrywy zaworów?

oryginalnie pokrywa i kolektor pokrywane były lakierem bezbarwnym... to co pokazałeś na drugim foto wygląda zaje... :cool2:


OK, dzięki za szybką odpowiedź! Czy jeśli pokrywa zaworów od spodu zostanie pomalowana - będzie to szkodliwe? Lakier może się w przyszłości zacząć łuszczyć...


Drugie, to zdjęcie, które zrobiłem u kumpla w komorze e28, mam nadzieję, że do weekendu wykończę tak swoją. :tan:




pozdro.
Szczep
Student
 
Posty: 266
Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 13:26
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#19  Postprzez kuerone » 14 paź 2013, o 22:04

Szczep napisał(a):OK, dzięki za szybką odpowiedź! Czy jeśli pokrywa zaworów od spodu zostanie pomalowana - będzie to szkodliwe? Lakier może się w przyszłości zacząć łuszczyć...


Ostatnio czyściłem miskę skrzyni od jakiegoś vw, która od środka była pomalowana czymś na czarno. Wcześniej farba sama z siebie się łuszczyła i odchodziła... Przez co syfy uszkodziły smarowanie skrzyni. Jak i czym była malowana miska, nie wiem.

Osobiście bym nie ryzykował :)
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#20  Postprzez El Commandante » 14 paź 2013, o 23:05

jak proszkiem to malujes zto pwoeidz neich to pomaluaj tylko z wierzchu . a jak cos poleci do srodka to niech zdmuchna ;)
efekt ze zdjecai powala :D
El Commandante
Stażysta
 
Posty: 555
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 01:26
Lokalizacja: Węgrów
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#21  Postprzez buncol520 » 15 paź 2013, o 11:41

Metalowe pokrywy zaworow jak i miski sa cale malowane (vw,fiat itd.)i jakos nic tam sie nie dzieje to dlaczego tu ma cos sie stac?ta szeroka stal z fotek daj w chrom :jum:
buncol520
Stażysta
 
Posty: 321
Dołączył(a): 23 lip 2012, o 16:20
Lokalizacja: wlkp.
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#22  Postprzez Dantte26 » 16 paź 2013, o 15:37

Szczep napisał(a):Czy jeśli pokrywa zaworów od spodu zostanie pomalowana - będzie to szkodliwe? Lakier może się w przyszłości zacząć łuszczyć...

dokładnie i osobiście nie podjąłbym się takiej operacji... jeśli wypuściła tak fabryka to ok, ale cholera wie czego używają do lakierowania... jeśli farba zacznie się łuszczyć zaklei smok pompy i kanaliki olejowe i masz po silniku... maluj tylko z zewnątrz i nie będzie problemu... poza tym co ma dać malowanie od wewnątrz skoro nie jest to widoczne...? :roll:
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734
Obrazek
/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
E30 idzie w żółte blachy
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#23  Postprzez Szczep » 16 paź 2013, o 18:26

Dantte26, spokojna głowa - zadzwoniłem i upewniłem się, że gafy nie strzelą. Pewnie niejedną pokrywe już malowali. :)
Efekty będą w moim temacie, na razie wrzucam spy foto, hehe.

Dzięki za odpowiedzi!
pozdro
Szczep
Student
 
Posty: 266
Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 13:26
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#24  Postprzez kalas » 7 lis 2013, o 13:10

Robię taka samą akcję z moim silnikiem postaram się dodać jakieś foto finalne :-)
M20 jest dla prawdziwych facetow pozostale plastiki to syf i droga na latwizne, dobrze zrobione M20 oklepie kazdego plastika jak zloto
kalas
Student
 
Posty: 117
Dołączył(a): 22 kwi 2013, o 15:50
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#25  Postprzez Adaasko » 14 lis 2013, o 19:22

napewno pokrywa i kolektor nie są malowane na srebrno, to albo goły alu, albo anodowany bezbarwnie.
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#26  Postprzez kuerone » 14 lis 2013, o 20:26

Pany, a podpowiedzcie mi proszę... Robiliście to pewnie naście razy.
Czym i jak doprowadzić blok i głowicę do stanu możliwego do malowania? Na blok jakaś chemia, czy zwykła szczotka druciana i jazda?
Wolę sprawdzone sprawdzone sposoby niż tracenia czasu na testowanie i kupowanie kolejnych preparatów itp.

Dzięki!
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#27  Postprzez Makaveli » 14 lis 2013, o 21:49

kuerone napisał(a):Pany, a podpowiedzcie mi proszę... Robiliście to pewnie naście razy.
Czym i jak doprowadzić blok i głowicę do stanu możliwego do malowania? Na blok jakaś chemia, czy zwykła szczotka druciana i jazda?
Wolę sprawdzone sprawdzone sposoby niż tracenia czasu na testowanie i kupowanie kolejnych preparatów itp.

Dzięki!

Ja czyszczę druciakiem, a olej i inny syf zmywam pęzlem, oraz szmata z ben. ekstrakcyjną :oops: , nie stosowałem chemii bo nie mam jak jej zmyć w piwnicy :roll:
E30 Meeitng Poland 1.1
https://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=195&t=51856&sid=dda66b91255e7220756b9ec8b43ac576
https://petroholix.com/index.php
Odzież dla e30'stkowiczów i fanów klasycznego Motorsportu
Avatar użytkownika
Makaveli
Moderator
 
Posty: 2893
Dołączył(a): 10 mar 2007, o 11:58
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20b25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#28  Postprzez Stammek » 14 lis 2013, o 22:57

druciak na wiertarce,pedzel + ropa i na koniec ekstrakcyjna w sprayu(zmywacz hamulcowy)
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: Malowanie m20

Post numer:#29  Postprzez joteR » 24 sty 2014, o 22:29

Czy mogę polakierować kolektor dolotowy i pokrywę zaworów w m30 zwykłym lakierem z mieszalni , czy musi być to jakiś lakier odporny na temperaturę ??
joteR
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 10:35
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 318
Nadwozie: Coupe
Silnik: m30b35
Instalacja LPG: NIE

Re: Malowanie m20

Post numer:#30  Postprzez Makaveli » 24 sty 2014, o 23:46

raczej tzw. żaroodporny :D choć i taki z mieszalni powinien wytrzymać te 100+ stopni
E30 Meeitng Poland 1.1
https://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=195&t=51856&sid=dda66b91255e7220756b9ec8b43ac576
https://petroholix.com/index.php
Odzież dla e30'stkowiczów i fanów klasycznego Motorsportu
Avatar użytkownika
Makaveli
Moderator
 
Posty: 2893
Dołączył(a): 10 mar 2007, o 11:58
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20b25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama