[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[M20B20] Brak napięcia na wtryskach E30 M20B20

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Brak napięcia na wtryskach E30 M20B20

Post numer:#1  Postprzez Jack » 3 lip 2020, o 08:30

Witam wszystkich miłośników klasycznych BMW i nie tylko :)
Nim zadałem pytanie poniżej to przekopałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, na szybko w celu rozjaśnienia. Pacjent to e30 m20b20 1983 rok, stała ponad 15 lat nieużytkowana, wylałem starą benzynę która zmieniła się w gnój ze zbiornika, wymieniłem pompę paliwa oraz reduktor ciśnienia na listwie i wóz zapalił ale mocno kulał i po sprawdzeniu ciśnienia na garach okazało się że na trzecim i czwartym złapały pierścienie i kompresja jest minimalna. Głowica do góry, miska w dół, nowe pierścienie, głowica planowana, sprawdzona ciśnieniowo, nowe wszystkie uszczelki i uszczelniacze oraz docierane zawory. Po poskładaniu Baśka nie pali, iskra jest ok bo są nowe świece, przewody, kopułka i palec. Ciśnienie paliwa na listwie wtrysków prawidłowe ale grzebiąc dalej znalazłem brak napięcia na wtyczkach wtrysków a co za tym idzie w cylindrach sucho :( Nie jestem elektronikiem ale potrafię posługiwać się miernikiem tylko za bardzo nie wiem od czego zacząć. Może ktoś mi pomoże co sprawdzić nim kupię drugi sterownik na który padło moje podejrzenie. Pomocy please bo utknąłem w martwym punkcie :(
Jack
Rekrut
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 lip 2020, o 13:03
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 520i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M50B20
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: Brak napięcia na wtryskach E30 M20B20

Post numer:#2  Postprzez Stammek » 3 sie 2020, o 22:38

Najpierw sprawdz czy sterownik ma zasilanie.
Jak włączysz zaplon slychać przekazniki,silniczek krokowy brzeczy?
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: Brak napięcia na wtryskach E30 M20B20

Post numer:#3  Postprzez janek+cz » 2 mar 2022, o 12:03

witam, najpierw trzeba mieć schemat elektryki, spr. zasilania sterownika i wtryskiwaczy, połączenia masowe, spr. ciągłość przewodów inst.wtryskowej, upewnić się na 100 procent czy napewno jest iskra, może być uszkodzony czujnik na wale
janek+cz
Rekrut
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28 lut 2022, o 12:06
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Brak napięcia na wtryskach E30 M20B20

Post numer:#4  Postprzez webskydavid » 13 sie 2022, o 11:20

Hej, Jack
jeśli masz samochód z rocznika 83-go to raczej masz wersję z układem L-Jetronic. Pewnie ma 125KM co oznacza ,że nie ma ona silniczka krokowego i nie ma czujnika na wale. Posiadam e30 z silnikiem 2.3 z roku 83-go i miałem problem z ECU. Brak mocy powyżej 4000obr. Wymieniłem ECU i śmiga. Jeśli u Ciebie wtryski nie chodzą to może być, że układ odpowiedzialny za sterowanie nimi się przepalił. Dodam, że napięcie na wtryskach powinno być zawsze jedynie masa jest przełączana, z tego co pamiętam (ale mogę się mylić ;) ).
Żeby nie tracić czasu i pieniędzy na inne części zacząłbym od wymiany ECU. Szukaj dokładnie tego samego nr. co masz na obudowie. Ja do swojej ECU kupiłem za 40zł :D

PS: Wrzuć może jakaś fotkę z silnika.

Pozdrawiam
webskydavid
Uczeń
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 lis 2015, o 13:57
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330xi
Nadwozie: Touring
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama

cron