[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Pad?a pompa paliwa

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Padła pompa paliwa

Post numer:#1  Postprzez kuerone » 6 sty 2011, o 14:59

Cześć,
Bardziej jest to pytanie niż problem. Otóż padła mi pompa paliwa.
Tak przynajmniej zakładam na dzień dzisiejszy. Bezpiecznik sprawdziłem, jest OK... tak więc zaczynam od pompy.
No ale do rzeczy. Jak wygląda sprawa z regulowaniem podawania paliwa przez tą właśnie pompę paliwa?
Czy jeśli jest już na wyczerpaniu, może podawać zbyt wielką ilość paliwa, czy raczej w tym miejscu wkroczyła by (nie wiem) przepływka, która to wszystko by wyregulowała?

Auto w zimę staram się raczej trzymać z dala od dróg/ulic, lecz czasami nie ma rady i muszę wyjechać, a nic innego nie mam. Spalanie wychodziło mi ok 16l/100, przy czym nawet w zimę powinno być mniejsze :)
Ale nie o spalaniu chcę tu rozmawiać, ale o pompie.

Dzięki za pomoc.
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Waski » 6 sty 2011, o 15:04

pompa bije cały czas stałe ciśnienie :)
które jest upuszczane po osiągnięciu danego ciśnienia przez regulator na listwie wtryskowej spowrotem do baku

jak by była na wykończeniu to by niedobijałą ciśnienie co skutkuje spadkiem osiągów
Ostatnio edytowano 6 sty 2011, o 15:05 przez Waski, łącznie edytowano 1 raz
zapraszam na fejsa do polubienia czerwonych e30 pełno zdjęć i tapet czerwonych i innych e30 http://www.facebook.com/E30RedLove


K> karoserie e30 wąska lampa stan nadająca się jeszcze do ożywienia auta im starsza tym lepsza
Waski
Profesor
 
Posty: 2249
Dołączył(a): 14 gru 2006, o 14:39
Lokalizacja: będzin
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez pocisk997 » 6 sty 2011, o 15:05

Wydaje mi się , że zepsuta pompa raczej nie dawałaby zbyt dużego ciśnienia tylko jak już coś to zbyt małe. Po za tym regulator ciśnienia na listwie wtryskowej ustala ciśnienie na listwie i działa on podciśnieniowo.
Ja bym dla pewności na Twoim miejscu obadał sondę, bo kumpel miał to samo - kosmiczne wskazania ekonomizera, po czym wymienił cały wydech gdzie już była sonda i okazało się, że spalanie spadło znacząco.
Jest też niebieski czujnik temp od kompa (nie od wskaźnika), który może powodować, że auto ciągle jeździ na ssaniu.
...Ale to odnośnie spalania.

Spróbuj wyjąć pompę z baku , albo odepnij wężyki i zobacz czy pompuje.
Układy wydechowe z nierdzewki, SWAPY, przeróbki aut do sportu, 2jd Garage

viewtopic.php?f=91&t=44829
pocisk997
Profesor
 
Posty: 2092
Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 19:15
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez kuerone » 6 sty 2011, o 15:15

Jeśli chodzi o spadek osiągów przez pompę. Było coś takiego przy ok 2tyś (Eta;)); nagle lekko szarpnęła, coś jakby VTEC się załączył ;D
A jest jakiś inny sposób, aby sprawdzić czy pompa podaję paliwa? Mianowicie odłączyć przewód, którym paliwo przedostaje się z pompy do silnika. Powiedzcie też przy okazji który to przewód ;-)
Nie żebym był tak leniwy i nie chciał wyjąć pompy, ale po prostu z ciekawości :)

A co do spalania...
Poczytałem na forum i mam kilka rzeczy na uwadze.
Tak jak mówisz pocisk, niebieski czujnik temp. od kompa, sonda i coś tam jeszcze...

Dzięki.
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez Selected » 6 sty 2011, o 15:22

Moja eta też wychodzi 16 w spalaniu. Niezależnie czy jest to jazda ekonomiczna czy bardzo dynamiczna.
W planach mam wymianę sondy i mam nadzieję, że jej to pomorze :)
Selected
Stażysta
 
Posty: 500
Dołączył(a): 31 maja 2010, o 14:38
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: 318
Nadwozie: -------
Silnik: M30b35
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez wolpen » 6 sty 2011, o 15:23

padła całkiem czy sie zawiesiła jak u mnie kilka razy ,nie mogłem odpalic więc kanapa w góre odkręciłem dekiel a pod nim juz widac pompe i wezylki itp ,kolega zakrecił a ja słuchałem czy pompa chodzi, i nic cisza,czyli walnąłem ja z góry(uwazac na węzyki i kable) strzał i maszyna gada i było słychac ze pompa pracuje bo troszke juz wyła.
miałem juz tak kilka razy ,a morał z tego: nowa pompa. moze to ci cos pomoze

moze tak sprawdzisz pompe lub sciągnij węzyki jak piszą wyzej
wolpen
Inżynier
 
Posty: 696
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 20:50
Lokalizacja: Łęki Dolne
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: e36
Nadwozie: Sedan
Silnik: m50b25
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#7  Postprzez Waski » 6 sty 2011, o 15:25

jak sprawdzić hm najszybciej odkręć przewód za regulatorem ciśnienia wepnij jakiś inny i wsadź go do jakiejś banki i odpal auto
a pompę hm podnieś kanapę i na krótko podepnij do aku będziesz słyszał czy chodzi:)
zapraszam na fejsa do polubienia czerwonych e30 pełno zdjęć i tapet czerwonych i innych e30 http://www.facebook.com/E30RedLove


K> karoserie e30 wąska lampa stan nadająca się jeszcze do ożywienia auta im starsza tym lepsza
Waski
Profesor
 
Posty: 2249
Dołączył(a): 14 gru 2006, o 14:39
Lokalizacja: będzin
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez kuerone » 6 sty 2011, o 16:33

Wolpen wiesz co, prawdzie mówiąc nie wiem. Takiego rozwiązania raczej nie brałem pod uwagę.
Ale spoko, spróbuję, ją "odwiesić"; z wyczuciem oczywiście ;) Dzięki.
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez mck » 7 sty 2011, o 02:41

kuerone napisał(a):z wyczuciem oczywiście ;)


Zwykle tego wyczucia potrzeba jest bardzo duzo:D:D:D
Obrazek
mck
Inżynier
 
Posty: 842
Dołączył(a): 10 paź 2008, o 23:29
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#10  Postprzez wolpen » 10 lut 2011, o 15:34

czy pompa paliwa od 18 is spasi do 2.0,chodzi mo czy bedzie wyrabiac czy sa jakies róznice ?? ,bo jest w okolicy i zastanawiam sie czy kupic czy szukac od 2.0

mam lpg a na pb palę auto i czasem smigam
wolpen
Inżynier
 
Posty: 696
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 20:50
Lokalizacja: Łęki Dolne
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: e36
Nadwozie: Sedan
Silnik: m50b25
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#11  Postprzez Globi » 10 lut 2011, o 18:44

kuerone napisał(a):Jeśli chodzi o spadek osiągów przez pompę. Było coś takiego przy ok 2tyś (Eta;)); nagle lekko szarpnęła, coś jakby VTEC się załączył ;D
A jest jakiś inny sposób, aby sprawdzić czy pompa podaję paliwa? Mianowicie odłączyć przewód, którym paliwo przedostaje się z pompy do silnika. Powiedzcie też przy okazji który to przewód ;-)
Nie żebym był tak leniwy i nie chciał wyjąć pompy, ale po prostu z ciekawości :)

A co do spalania...
Poczytałem na forum i mam kilka rzeczy na uwadze.
Tak jak mówisz pocisk, niebieski czujnik temp. od kompa, sonda i coś tam jeszcze...

Dzięki.


Ostatnio mi też padła pompa i objawy bardzo podobne, auto szarpnęło kilka razy, az pewnego razu nie mogłem odpalić bo przestała działać w ogóle.
Później jak podłączałem pod aku to czasami "załapała", ale to już tylko szczegół. Wiec jak zaczyna padać warto mieć drugą.

wolpen napisał(a):czy pompa paliwa od 18 is spasi do 2.0,chodzi mo czy bedzie wyrabiac czy sa jakies róznice ?? ,bo jest w okolicy i zastanawiam sie czy kupic czy szukac od 2.0

mam lpg a na pb palę auto i czasem smigam


tak będzie pasować, ciśnienie jest takie samo.
>>Kupię E30 2dPb<<
Avatar użytkownika
Globi
Moderator
 
Posty: 943
Dołączył(a): 12 sty 2007, o 14:21
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez wolpen » 10 lut 2011, o 19:03

dzieki Globi :cool2: ,czekałem na odpowiedz i jade dzis po pompe,napisze po zamontowaniu co i jak :D
wolpen
Inżynier
 
Posty: 696
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 20:50
Lokalizacja: Łęki Dolne
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: e36
Nadwozie: Sedan
Silnik: m50b25
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#13  Postprzez miki » 4 mar 2011, o 19:10

podłączę się do tematu
chcę wymienić u siebie pompę paliwa (m20b25) i tu pytanie czym się kierować? jaką wybrać? szczerze mówiąc zastanawiam się nad czymś nawet bardziej wydajnieszym może ale oczywiście w ludzkiej cenie... wszystkie maxgeary i inne tym podobne odpadają z góry. Myślę może walbro warto? Jesteście mi w stanie coś polecić?
miki
 

Post numer:#14  Postprzez malchan » 4 mar 2011, o 22:26

miki napisał(a):podłączę się do tematu
chcę wymienić u siebie pompę paliwa (m20b25) i tu pytanie czym się kierować? jaką wybrać? szczerze mówiąc zastanawiam się nad czymś nawet bardziej wydajnieszym może ale oczywiście w ludzkiej cenie... wszystkie maxgeary i inne tym podobne odpadają z góry. Myślę może walbro warto? Jesteście mi w stanie coś polecić?

trzeba sie kierowac wydajnoscia litrow na godzine. walbro ludzie sobie chwalą.wlaśnie też bede szukał jakies wydajniejszej pompy albo podłacze 2 szt rownolegle.
malchan
Stażysta
 
Posty: 398
Dołączył(a): 10 lut 2010, o 22:34
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#15  Postprzez Dantte26 » 4 mar 2011, o 23:31

ja z czystym sumieniem mogę polecić pompę niemieckiej firmy QAP...smiga mi bez zarzutu czwarty rok...koszt wtedy ok. 250zł teraz się nie orientuję...
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734
Obrazek
/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
E30 idzie w żółte blachy
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama

cron