[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#1  Postprzez adriano1992lbn » 20 mar 2012, o 16:51

Witam mam M20 starego typu na podciśnieniach z przed wrzesnia 85 roku
Mam taki problem, a mianowicie za wysokie obroty na biegu jałowym:/
Wykręciłem śrubę regulacyjną na przepustnicy całkowicie i nie mam pojęcia co dalej?
Obroty w granicach 1200 czasem do 2000 wskakują...

Co to może być? Poparciale przewody podciśnieniowe? uszkodzony serwo mechanizm?
Może ktoś się orientuje, bo ja nie bardzo...
Obrazek
adriano1992lbn
Uczeń
 
Posty: 75
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 18:50
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Post numer:#2  Postprzez KMarcin » 22 mar 2012, o 10:22

Te obroty 1200-2000 masz na ciepłym silniku? U mnie na zimnym silniku wzrastają do 1500 obr/min ale jak się silnik nagrzeje spadają do 800 obr/min. Może spróbuj pokręcić śrubę w przeplywce. Najlepiej też by było podjechać na analizator spalin i sprawdzić jaka jest mieszanka.
Pozdro
KMarcin
Student
 
Posty: 120
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 17:05
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 525i
Nadwozie: Touring
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#3  Postprzez Luca » 22 mar 2012, o 12:08

Hej

Najpierw proponuje sprawdzić przewody podciśnienia, na złączkach i zaciskach.
Potem, proponuje wyciągnąć termostat pod kolektorem dolotowym i sprawdzić go pod ciepłą wodą czy działa poprawnie (otwiera się i zamyka).
Na kolektorze dolotowym od strony pasażera masz też śrubę od wolnych obrotów, którą reguluj na sam koniec.

Jeszcze można sprawdzić linkę gazu - to na początek a przepływkę i obrotyna koniec.

Powodzenia.
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris :( 27-09-2003)
Luca
Magister
 
Posty: 918
Dołączył(a): 6 wrz 2010, o 14:47
Lokalizacja: Mikołów - Śląsk
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez ksx9 » 22 mar 2012, o 16:59

Jakbyś znalazł przyczynę i było by coś do wymiany to daj znać, mam prawie cały osprzęt do tego m20, a na dodatek we wtorek 27 marca wybieram się do łęcznej więc mógłbym ci to podrzucić do lublina.
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez Fisch » 22 mar 2012, o 22:20

Zrób tak jak napisał kolega Luca, ja też obstawiam przewody, niektóre nie mają żadnych mocowań, poprostu naciągnięte są na króciec, sprawdź te przy lince gazu tam jest taki jeden co lubi się zsuwać po ostrzejszej jeździe.
Fisch
Student
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 18:37
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 318
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez adriano1992lbn » 24 mar 2012, o 13:08

Właśnie wszystkim czym da się to regulować, już próbowałem... Linka gazu, śruba na przepustnicy, ale stawiam na jakieś podciśnienia:/
Myślałem, że może aparatem zapłonowym spróbować coś przestawić, ale teraz pali mi po połowie obrotu wału i nie chcę tego zmieniać:P
Także kupię przewody podciśnieniowe, rozbiorę kolektor i poczyszczę pozmieniam przewody i zobaczymy ;)
Obrazek
adriano1992lbn
Uczeń
 
Posty: 75
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 18:50
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#7  Postprzez jakubmw » 24 mar 2012, o 16:29

sprawdz zawor od sssania pewnie ma peknieta mwmbrame gdzies czytalem na ktoryms forum
jakubmw
Student
 
Posty: 100
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 15:17
Lokalizacja: kalisz
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#8  Postprzez Pawel123 » 26 mar 2012, o 12:22

Podepne się pod temat bo aktualnie zmieniam silnik z motronica na l jetronic ktory jest na podciśnieniach ale nie ma wszystkich podpiętych a nie mam pojęcia jak je teraz połączyć, ma ktoś moze jakiś schemat połączeń tych podciśnień?
Pawel123
 

Post numer:#9  Postprzez adriano1992lbn » 28 mar 2012, o 07:55

jakubmw napisał(a):sprawdz zawor od sssania pewnie ma peknieta mwmbrame gdzies czytalem na ktoryms forum


Który to zawór?

Luca napisał(a):Hej


Potem, proponuje wyciągnąć termostat pod kolektorem dolotowym i sprawdzić go pod ciepłą wodą czy działa poprawnie (otwiera się i zamyka).

Powodzenia.


Który to, to ten termostat?
Obrazek
adriano1992lbn
Uczeń
 
Posty: 75
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 18:50
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#10  Postprzez wojtaq » 28 mar 2012, o 08:49

http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... t_housing/
nr 5 termostat
tam gdzie kumulacja węży w pająku
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez adriano1992lbn » 29 mar 2012, o 11:42

wojtaq napisał(a):http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/320i-M20/LHD/M/1984/january/browse/engine/cooling_system_thermostat_housing/
nr 5 termostat
tam gdzie kumulacja węży w pająku

Ale to jest chyba termostat główny układu chłodzącego...

A w układzie dolotowym nie zaobserwowałem niczego podobnego do termostatu...

Ostatnio jadąc w korku zauważyłem, że na zimnym silniku obroty są w granicy powyżej 1500 rpm, a jak wskazówka stoi w pionie albo delikatnie za to mam 1000rpm to jest jeszcze za dużo, ale i tak juz lepiej...
Obrazek
adriano1992lbn
Uczeń
 
Posty: 75
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 18:50
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#12  Postprzez Luca » 31 mar 2012, o 12:30

Elo

Właśnie ten termostat sprawdź, zobacz na spokojnie gdzie idą przewody a załapiesz o co chodzi.

Jeżeli masz taki zawór w kształcie grzybka - niedaleko przepustnicy, wyjmij z niego wężyk i zatkaj śrubką, zobaczysz co się będzie działo.

Informuj o postępach!
Pozdrawiam
Łukasz
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris :( 27-09-2003)
Luca
Magister
 
Posty: 918
Dołączył(a): 6 wrz 2010, o 14:47
Lokalizacja: Mikołów - Śląsk
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#13  Postprzez kamil.k » 31 mar 2012, o 17:43

adriano1992lbn, na 100% masz szczelny dolot ?? zatkaj ręka i zobaczy czy zgaśnie silnik

sciągnij pokrywe z przepływki i przestaw o jeden zabek w lewo /prawo bo może masz przestawione przez kogoś
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#14  Postprzez adriano1992lbn » 31 mar 2012, o 23:45

kamil.k
Przepływomierz na pewno nie był ruszany, bo jak fabrycznie został złożony tak jest ;)

Nie wiem w poniedziałek pewnie będę składał wszystko w całość i zadbam o szczelność, jak nic nie pomoże to trudno, będziemy się martwić:P

[ Dodano: 14-04-2012, 16:52 ]
Siema
Dzisiaj złożyłem wszystko tak jak się należy, wyczyściłem kolektor i przepustnicę przy okazji, posprawdzałem wszystkie podciśnienia, odmy, itp.
Odpalam i dalej to samo 1500-2500 rpm :(


Co może być poza podciśnieniami??
Czy przestawienie zapłonu coś pomoże?
Czy tutaj korygując położenie aparatu zapłonowego reguluje się statyczny kat wyprzedzenia zapłonu?
Nie chcę ruszać aparatu, bo silnik mi teraz pali na dotyk, ale te obroty mnie denerwują jak mi auto warczy:/
Czy może podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić skład mieszanki??
Obrazek
adriano1992lbn
Uczeń
 
Posty: 75
Dołączył(a): 23 cze 2011, o 18:50
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#15  Postprzez Krzysiek » 18 sie 2012, o 10:11

Jeżeli jeszcze nie rozwiązałeś problemu, może być tak że element nr 11 ze zdjęcia się zawiesza i przez to nie masz dobrych obrotów.
Przynajmniej u mnie tak jest.

Obrazek

Ps. Ma ktoś do sprzedania element nr 11?
Krzysiek
Stażysta
 
Posty: 554
Dołączył(a): 16 lis 2010, o 10:15
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama

cron