[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Post numer:#16  Postprzez Michal M20B20 » 26 maja 2013, o 18:38

Ja odkopię w którym miejscu znajduje się wspornik nr 11 i jak poprzednik czy ktoś ma sprawny zawór do sprzedania?
Michal M20B20
Student
 
Posty: 147
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 09:00
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Reklama

Post numer:#17  Postprzez Pietrek » 26 maja 2013, o 19:27

Michał M20B20 napisał(a):w którym miejscu znajduje się wspornik nr 11

Po lewej stronie bloku silnika, pod kolektorem ssącym
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#18  Postprzez Michal M20B20 » 28 maja 2013, o 09:13

Przypuszczałem, że pod kolektorem tylko ukształtowanie węży i wspornika wskazuje że powinien on się znajdować między czwarty i piątym cylindrem w kierunku podszybia. Na tych samych śrubach, którymi jest przykręcony kolektor. I teraz moje pytanie czy dobrze mi się wydaje. Jeżeli mój "nowy" - używany jest nie sprawny to czy ktoś posiada na zbyciu.
Michal M20B20
Student
 
Posty: 147
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 09:00
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#19  Postprzez Pietrek » 28 maja 2013, o 11:12

Michał M20B20 napisał(a): I teraz moje pytanie czy dobrze mi się wydaje.


Co za różnica czy będzie 10cm w tą czy drugą stronę? :|
Na 100% jest pod kolektorem
Jak zdejmiesz gumę przepustnicy to będziesz to widział.
Jeśli nie będziesz miał pewności, to dojdziesz " po wężach"

Zdemontuj, rozkręć, wyczyść dokładnie i będzie działać
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#20  Postprzez Michal M20B20 » 30 maja 2013, o 08:38

W moim przypadku jest różnica bo do zaworku podpięte były tylko węrzyki od układu chłodzenia a powietrzne do zaworku z M10B18 a jak wiadomo jest do niego podpinana jeszcze jaka

[ Dodano: 30-05-2013, 08:45 ]
W moim przypadku jest różnica bo do zaworku podpięte były tylko węrzyki od układu chłodzenia a powietrzne do zaworku z M10B18 a jak wiadomo jest do niego podpinana jeszcze wiązka a w starym M20B20 jej nie ma. I dodatkowo jeszcze ktoś wywalił mi ten wspornik a wydaje mi się że jest on istotny chociaż z tego powodu żeby węże się nie stopiły czy przetarły od temperatury. Chciałem go wsadzić równo po środku ale ukształtowanie kolektora w tym miejscu na to nie pozwala. Chciałem się upewnić czy dobrze mi się wydaje miejscu ulokowania. A wracając do cudzego patentu to o dziwo dopóki zawór był dobry to działało ok. A szkopuł też w tym że zawór powietrza dodatkowego w ASO kosztuje ok. 700 zł a na pewno jako ich wieloletni i klient nie dostanę większego rabatu niż 5 %.

[ Dodano: 30-06-2013, 16:51 ]
Odkopię kolejny raz czy w okolicach Radomia lub w Warszawie jest ktoś w posiadaniu starego m20 na l-jetronicu? Chodzi mi o wizualne sprawdzenie podpięcia przewodów podciśnienia gdyż w czasie wymiany na nowe robiłem to według schematów z realoem.

[ Dodano: 13-10-2013, 13:53 ]
Odkopuję kolejny raz. Obroty nadal nie wyregulowane ale dowiedziałem się że może to też być winą nieszczelności silnika. I być może jest to prawda bo po kilku minutach pracy widać dym z oleju. Wydobywa się albo z pod uszczelek wydechowego na głowicy albo z pod samej uszczelki głowicy. A kolejny problem to taki że obroty same mu wzrastają na coraz większe. W weekend zaprowadzam do kolejnego mechanika i może coś się wyjaśni.
Michal M20B20
Student
 
Posty: 147
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 09:00
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#21  Postprzez webskydavid » 30 mar 2016, o 19:12

Mam podobny problem w m20b23 1983. Na zimnym wchodzi prawie do 1700obr. jak się trochę zagrzeje to trzyma 1000-1100obr. Czyściłem przepustnice, była trochę zabrudzona ale nic to nie dało. Uszczelka z przepustnicy jest trochę zabrudzona olejem, może tutaj występuje problem?

Wcześniejszy właściciel wymienił rozrząd ale nie wiem czy ale nie wiem czy grzebali przy zapłonie.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
webskydavid
Uczeń
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 lis 2015, o 13:57
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330xi
Nadwozie: Touring
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#22  Postprzez Michal M20B20 » 31 mar 2016, o 10:57

Problemu dalej nie rozwiązałem bo Beata stoi tylko w garażu przepalana czasem na chwilę. Nie mam czasu się tym zająć bo na co dzień jeżdżę większym i rodzinnym autem. Jak trochę mi się finanse unormują będę szukał kolejnego mechanika, który zrobi raz na zawsze silnik a nie będzie dumał że może to może tamto.
Michal M20B20
Student
 
Posty: 147
Dołączył(a): 21 kwi 2008, o 09:00
Lokalizacja: Pionki
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#23  Postprzez webskydavid » 12 kwi 2016, o 08:36

W tym tyg. zajmę się tym problemem. Napiszę jak uda mi się znaleźć przyczynę.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
webskydavid
Uczeń
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 lis 2015, o 13:57
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330xi
Nadwozie: Touring
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#24  Postprzez Rotax » 12 kwi 2016, o 21:08

Swego czasu walczyłem z wskakiwaniem silnika na wysokie obroty po odpaleniu. Lecz z tą istotną różnicą, że nieważne czy ciepły czy zimny silnik ..dodam że występowało to nie regularnie.
Pomagało puknięcie/uderzenie w przepływkę
Klapka mi się nigdzie nie zacinała, powodem była najprawdopodobniej wytarta ścieżka po której jeździ ten palec w przepływce (pod czarną pokrywką). Przesunąłem tą całą płytkę o 1mm aby palec chodził po 'nowej' ścieżce. Generalnie problem zażegnany, bo już mi nie wskakuje silnik na obroty.

Po drodze wierciłem internety z tym tematem w M20 i pamiętam, że polecano aby wymienić niebieski czujnik temp. silnika bo on też może robić jazdy z obrotami (brązowy jest bodajże od wskaźnika temp. na zegarach)
Obrazek

Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy.
Rotax
Student
 
Posty: 200
Dołączył(a): 6 cze 2013, o 10:21
Lokalizacja: Köslin
Moje BMW: 320iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#25  Postprzez webskydavid » 13 kwi 2016, o 08:59

Właśnie to chciałem wszystko sprawdzić. :) Dam znać czy pomogło.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
webskydavid
Uczeń
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 lis 2015, o 13:57
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330xi
Nadwozie: Touring
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#26  Postprzez webskydavid » 16 kwi 2016, o 16:26

Sprawdziłem to o czym pisałeś (przepływka) . Nic nie pomogło. Jakie powinny być obroty min. na ciepłym silniku?

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
webskydavid
Uczeń
 
Posty: 43
Dołączył(a): 15 lis 2015, o 13:57
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330xi
Nadwozie: Touring
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B20 na podcisnieniach. Za wysokie obroty

Post numer:#27  Postprzez Niezmieniee30 » 26 gru 2017, o 21:11

Jeśli takie obroty ma na zimno to jest bdb, bo się nie krztusi. Ustawianie należy zrobić tak:
1. Rozgrzać silnik do zasprzęglenia wentylatora.
2. Tak nastawić śrubkę regulacji wolnych obrotów, aby było poniżej 1000rpm, najlepiej około 750 - 830 rpm.
Fajnie się manewruje po płaskim bo podciśnienia szybko reagują na obciążenie i można w ogóle nie dawać gazu. :)
Niezmieniee30
Uczeń
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 gru 2017, o 19:13
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

  • Reklama

cron