[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

E30, 318, 1990 z LPG - czasem strzela, problemy z obr.

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.

E30, 318, 1990 z LPG - czasem strzela, problemy z obr.

Post numer:#1  Postprzez Aferq » 24 lut 2008, o 16:03

Witam! Zakupiłem BMW E30 318 z 1990 roku, z instalacją LPG. I teraz tak:

- na zimnym silniku nie trzyma obrotów na gazie (faluje). Ale domyślam się, że tak musi być - bo na "zimno" nie powinien chodzić na gazie.

- czasami jednak już podczas normalnej jazdy, coś mu nie pasuje i zaczyna mocno falować, a potem wchodzi na wolne obroty około 2000 obr/min i nie chce zejść. Pomaga wyłączenie silnika, i ponowne uruchomienie. Wtedy ładnie utrzymuje na gazie te 750-800, bez falowania.

- no i wreszcie, od czasu do czasu lubi walnąć. Nie zdarza mu się to często... Słychać "bum", niezbyt głośne, szarpie, nie znam się na tym zbyt dobrze... Wygląda to tak, jakby gdzieś w kolektorze wybuchły... No więc właśnie, tylko co? Produkty spalania z silnika, czy też gdzieś w układzie gazowym mam nieszczelność?

Pozdrawiam

Aferq
Aferq

Post numer:#2  Postprzez ZTJ » 24 lut 2008, o 16:30

Aferq napisał(a):- na zimnym silniku nie trzyma obrotów na gazie (faluje)

Możesz spróbować spuścić szlam z reduktora. Robi się to odkręcając nakrętkę na jego dole po uprzednim rozgrzaniu silnika (w tym i reduktora).

Aferq napisał(a): czasami jednak już podczas normalnej jazdy, coś mu nie pasuje i zaczyna mocno falować, a potem wchodzi na wolne obroty około 2000 obr/min i nie chce zejść. Pomaga wyłączenie silnika, i ponowne uruchomienie. Wtedy ładnie utrzymuje na gazie te 750-800, bez falowania.

Silniczek krokowy do przeczyszczenia lub wymiany. Najpierw spróbowałbym przeczyścić.

Aferq napisał(a): no i wreszcie, od czasu do czasu lubi walnąć