[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Naprawa zbiornika paliwa- co i jak czy lepiej wymieni???

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Naprawa zbiornika paliwa- co i jak czy lepiej wymienić??

Post numer:#1  Postprzez slepy-1986 » 29 kwi 2013, o 13:04

Pytanko szybkie- macie jakieś sprawdzone metody naprawy zbiornika paliwa? Czy jedynie wymiana na drugi? Coś mi podrdzewiało lekko i przy zatankowaniu więcej niż 20-25 litrów wacha sączy się z okolicy króćca wlewowego. Jakieś rady/segestie/ktoś ma zbiornik na handel?? :D
Kiedyś samochody miały duszę-były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów...

Na stanie inwentarza:

e30 318is '89
Lada 2103 '76 Ribbentropp-Molotov in progress
slepy-1986
Inżynier
 
Posty: 652
Dołączył(a): 31 sty 2010, o 22:00
Lokalizacja: Lublin/Enfield
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez kofal84 » 29 kwi 2013, o 13:21

przerabiałem to u siebie, na 99% przerdzewiała blacha między króćcem a rantem baku, jbc ja mam jeden na wierzchu z taką dziurką. wywietrzał dawno temu więc myślę, że do pospawania ewentualnie, nawet cały pomalowałem, oddam za friko bo mi się wala po balkonie, ja szukałem drugiego nie dziurawego
kofal84
Stażysta
 
Posty: 596
Dołączył(a): 14 gru 2009, o 20:15
Lokalizacja: warszawa/puławy
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Nikikin » 29 kwi 2013, o 14:31

Ta na pewno wywietrzał... Jak zaczniesz spawać to żebyś się nie zdziwił jak będzie bum.

Do spawania zbiorników są różne metody, zależy gdzie jest dziura. Jak dziura jest na górze to można zalać wodą ile się da, spawana dziura musi być najwyżej, ale i tak będzie za pierwszym zajarzeniem łuku wybuchną opary w zbiorniku. Jak dziura jest na dole to wypełnia się zbiornik nie palnym gazem lżejszym od powietrza, wtedy spawana dziura musi być najniżej.
Obrazek
Nikikin
Inżynier
 
Posty: 609
Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: 344i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez ksx9 » 29 kwi 2013, o 16:24

Jakbyś chciał to mam zbiornik czy dwa, dziur nie ma, ale pewnie jest jakaś tam rdza na rantach, w takim stanie po 80zł sprzedaje
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez wojtaq » 29 kwi 2013, o 17:07

Nikikin napisał(a):Ta na pewno wywietrzał... Jak zaczniesz spawać to żebyś się nie zdziwił jak będzie bum.

Do spawania zbiorników są różne metody, zależy gdzie jest dziura. Jak dziura jest na górze to można zalać wodą ile się da, spawana dziura musi być najwyżej, ale i tak będzie za pierwszym zajarzeniem łuku wybuchną opary w zbiorniku. Jak dziura jest na dole to wypełnia się zbiornik nie palnym gazem lżejszym od powietrza, wtedy spawana dziura musi być najniżej.


ja spawałem już około 20 razy zbiornik i tylko raz pierdnęły opary :)
lepiej zmień zbiornik na zdrowy
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez bono20002 » 29 kwi 2013, o 17:32

Też mnie to dopadło w ecie, kupiłem drugi zbiornik bo po co dwa razy robic ? ;) pospawasz i zaraz znów gdzies wyjdzie.
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Stammek » 29 kwi 2013, o 20:28

ja ostatnio dwa razy wymienialem...ze zdobyciem zdrowego uzywanego jest ciezko,mi sie nie udało.Wiec polecam dostepne w internecie zamieniki za ok.500zl.

Jakos wykonania calkiem spoko i pasuje bez zadnego problemu.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez slepy-1986 » 29 kwi 2013, o 22:00

Dzięki za odpowiedzi, Panowie :cool2: Spawanie chodziło mi po głowie, ale przy wypełnieniu wodą, choć właśnie miałem lęk przed oparami mimo wszystko. A orientuje się ktoś dokłądnie ile było rodzajów zbiorników w e30? Była różnica typu mocowanie zestaw pompa-czujnik? Śruby/albo wsuwane i obracane? Ja szukam takiego skręcanego zbiornika...

Taki miałem, ale nie pasował...
Obrazek


A takiego szukam:

Obrazek


Jakby ktoś pomógł, byłbym wdzięczny.
Kiedyś samochody miały duszę-były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów...

Na stanie inwentarza:

e30 318is '89
Lada 2103 '76 Ribbentropp-Molotov in progress
slepy-1986
Inżynier
 
Posty: 652
Dołączył(a): 31 sty 2010, o 22:00
Lokalizacja: Lublin/Enfield
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez innyswiat_04 » 30 kwi 2013, o 10:24

innyswiat_04
Uczeń
 
Posty: 38
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 12:06
Lokalizacja: Lbn
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#10  Postprzez Dantte26 » 30 kwi 2013, o 10:28

slepy-1986,

w każdym e30 kosz pompy jest montowany na obrót i nie było różnicy w mocowaniu, a przynajmniej ja się nie spotkałem z innym mocowaniem... na 4 śrubki M5 montowany jest pływak... co do różnic pomiędzy zbiornikami to była w sumie jedna zasadnicza, a mianowicie jego pojemność (bodajże 55L lub 63L), co w sumie nie wpływa na jego montaż... różnica bywała także w podłączeniu przewodu powrotnego paliwa... jedne zbiorniki miały powrót podłączany do lewej komory zbiornika (63L) i wyposażone były w dwa czujniki paliwa (lewej i prawej komory) natomiast zbiorniki 55L miały przewód powrotny podłączany do króćca koszyka pompy, który to w zbiorniku 63L nie występował... z tego co widzę nie powinieneś mieć problemu z podpięciem zbiornika który pokazałeś na pierwszej focie... z czym dokładnie miałeś problem...?
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734
Obrazek
/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
E30 idzie w żółte blachy
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez slepy-1986 » 30 kwi 2013, o 11:44

Więc popraw mnie, jeżeli się mylę, ale zbiornik z pierwszego zdjęcia ma wycięcia na "i wsuń i obróć" i widać do góry, że był jakiś dekiel tak montowany o średnicy większej niż otwór, a zbiornik, który mam u siebie wygląda na inny. Zmyliło mnie to wycięcie. W poprzednim sedanie(szeroka/m40) miałem właśnie taki bak z pierwszej fotki i tam kosz pompy CHYBA był inny. Teraz nie mam możliwości tego rozebrać i obejrzeć, bo fura jest w PL a ja w UK. A po przyjeździe na urlop myślę, czy nie zabrać e30 do Anglii właśnie, a do tego potrzebuję zdrowy zbiornik :)
Kiedyś samochody miały duszę-były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów...

Na stanie inwentarza:

e30 318is '89
Lada 2103 '76 Ribbentropp-Molotov in progress
slepy-1986
Inżynier
 
Posty: 652
Dołączył(a): 31 sty 2010, o 22:00
Lokalizacja: Lublin/Enfield
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez Dantte26 » 30 kwi 2013, o 15:42

slepy-1986 napisał(a): zbiornik z pierwszego zdjęcia ma wycięcia na "i wsuń i obróć" i widać do góry, że był jakiś dekiel tak montowany o średnicy większej niż otwór, a zbiornik, który mam u siebie wygląda na inny


dekiel o którym mówisz to właśnie dekielek koszyka pompy, który musi być większy z uwagi na uszczelkę która znajduje się pomiędzy połączeniem... odłącz przewody paliwowe, wypnij kości wiązki instalacji, następnie odkręć 4 nakrętki 8mm i wyjmij pływak... następnie śrubokrętem czy innym dynksem obróć dekielek w lewo (jakbyś odkręcał śrubę) i wyjmij delikatnie koszyk wraz z pompą... po tej czynności ukaże Ci się otwór identyczny jak w zbiorniku który pokazałeś... wiem że nie wygląda to na pierwszy rzut oka, ale zapewniam Cię że będzie git i wszystko podpasuje do siebie...
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734
Obrazek
/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
E30 idzie w żółte blachy
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#13  Postprzez slepy-1986 » 30 kwi 2013, o 23:42

Jak tylko przyjadę do Polski...
Kiedyś samochody miały duszę-były budowane z metalu, a plastiku używano do wysadzania mostów...

Na stanie inwentarza:

e30 318is '89
Lada 2103 '76 Ribbentropp-Molotov in progress
slepy-1986
Inżynier
 
Posty: 652
Dołączył(a): 31 sty 2010, o 22:00
Lokalizacja: Lublin/Enfield
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez bey » 1 maja 2013, o 09:56

są różne baki , jedne bez powrotu do koszyka pompy paliwa , inne z powrotem , jedne bez przelewowego na dole inne z przelewowym ....

ja mam 60 l i mam powrot bezposrednio do baku ... potem idzie taka rurka dolem pierwszej komory co zasysa paliwo i pompuje do drugiej komory :D
bey
Stażysta
 
Posty: 319
Dołączył(a): 15 lis 2009, o 11:38
Lokalizacja: zabrze
Moje BMW: 325eT
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#15  Postprzez gumis88 » 1 maja 2013, o 10:30

Kupiłem ostatnio ten Bak , Stammek wymieniał i bez problemu wszystko pasuje, tylko dolicz jeszcze rurkę przelewową za 150-200 zł w ASO ;)
Zobacz moje coupe - KLIK
Obrazek
gumis88
Uczeń
 
Posty: 83
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 21:54
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama