Pacjent: e30 318is z 1990 roku.
Zasilanie: Pb+sekwencja
Objawy: Przerywa (szarpie), reaguje z opóźnieniem na gaz a czasami wcale, gaśnie na wolnych obrotach.
Co było robione:
1. Tłumik środkowy i tylny - nowy
2. Wycięty katalizator - coś tam wspawane
3. Nowe świece
4. Nowe przewody NGK
5. Podmienione cewki na inne
6. Nowa guma między przepływką a przepustnicą
7. Wsadzona inna przepustnica
8. Wsadzona inna przepływka
9. Czyszczony silnik krokowy
10. Nowy filtr powietrza
11. Wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów
Ogólnie rzecz ujmując jak auto jest zimne to chodzi idealnie. Nagrzewa się i już pojawiają się takie objawy. Od razu mam takie jedno pytanie.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... rt_engine/
Nad [po lewo, na górze] termostatem jest jakiś czujnik [?]. Od czego on może być ?
Jeszcze kilka danych z ostatnich obserwacji:
1. Na nagrzanym silniku gdy puści się gaz podczas jazdy słychać wyraźny szum. Jest to od momentu gdy czyściłem krokowca. Możliwe, że to ona tak szumi ?
2. Płyn chłodniczy jest czysty [nie widać ani nie czuć benzyny lub oleju], jeżeli chodzi o olej to korek jest czysty [nie ma na nim masła] ale jak dla mnie czuć benzynę.
Co może powodować takie zachowanie samochodu ? Mógłby mi ktoś krótko scharakteryzować objawy gdy zepsute jest:
1. Lambda [czy to tylko wpływa na ilość spalanego paliwa ?]
2. Czujnik położenia wału korbowego
3. Czujnik położenia wałka rozrządu [jest tutaj takie coś ?]
4. Czujnik spalania stukowego [też nie wiem czy tutaj występuje]
5. Czujnik temperatury
6. Uszczelka pod głowicą [gdzieś przeczytałem, że wtedy może się przedostawać benzyna do oleju i może być problem z zapłonem w sąsiednich cylindrach.