[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Nierówna praca silnika (e30 318IS), przerywa +gaśnie.

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Nierówna praca silnika (e30 318IS), przerywa +gaśnie.

Post numer:#1  Postprzez sad_madman » 8 cze 2013, o 21:20

Pacjent: e30 318is z 1990 roku.
Zasilanie: Pb+sekwencja
Objawy: Przerywa (szarpie), reaguje z opóźnieniem na gaz a czasami wcale, gaśnie na wolnych obrotach.
Co było robione:
1. Tłumik środkowy i tylny - nowy
2. Wycięty katalizator - coś tam wspawane
3. Nowe świece
4. Nowe przewody NGK
5. Podmienione cewki na inne
6. Nowa guma między przepływką a przepustnicą
7. Wsadzona inna przepustnica
8. Wsadzona inna przepływka
9. Czyszczony silnik krokowy
10. Nowy filtr powietrza
11. Wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów

Ogólnie rzecz ujmując jak auto jest zimne to chodzi idealnie. Nagrzewa się i już pojawiają się takie objawy. Od razu mam takie jedno pytanie.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... rt_engine/
Nad [po lewo, na górze] termostatem jest jakiś czujnik [?]. Od czego on może być ?

Jeszcze kilka danych z ostatnich obserwacji:
1. Na nagrzanym silniku gdy puści się gaz podczas jazdy słychać wyraźny szum. Jest to od momentu gdy czyściłem krokowca. Możliwe, że to ona tak szumi ?
2. Płyn chłodniczy jest czysty [nie widać ani nie czuć benzyny lub oleju], jeżeli chodzi o olej to korek jest czysty [nie ma na nim masła] ale jak dla mnie czuć benzynę.

Co może powodować takie zachowanie samochodu ? Mógłby mi ktoś krótko scharakteryzować objawy gdy zepsute jest:
1. Lambda [czy to tylko wpływa na ilość spalanego paliwa ?]
2. Czujnik położenia wału korbowego
3. Czujnik położenia wałka rozrządu [jest tutaj takie coś ?]
4. Czujnik spalania stukowego [też nie wiem czy tutaj występuje]
5. Czujnik temperatury
6. Uszczelka pod głowicą [gdzieś przeczytałem, że wtedy może się przedostawać benzyna do oleju i może być problem z zapłonem w sąsiednich cylindrach.
sad_madman
Uczeń
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 19:48
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 520i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M50B20
Instalacja LPG: TAK

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 9 cze 2013, o 00:02

może być winny niebieski czujnik temperatury , jest właśnie w głowicy
może być sonda
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez paulwit_e30_318is » 9 cze 2013, o 15:49

sad_madman, podłącz auto do jakiegoś testera diagnostycznego - najlepiej do KTS Bosch. Sprawdzisz działanie wszystkich czujników, poprawność pracy sondy lambda. Jeżeli nie masz takiej możliwości - pozostaje multimetr i pomierzenie wartości poszczególnych czujników.
///M Der stärkste Buchstabe der Welt
paulwit_e30_318is
Student
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 10:25
Lokalizacja: POZnan*
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez duzy30 » 3 sie 2013, o 00:30

komp prawde powie ale nie zawsze,w warsztatach powinni miec probram pod e30,jezeli o podpunkty ktore wymieniles, sonda-nierowna praca silnika lub bym powiedzaial nieco zmieniona,czujniki walka i walu,bardziej by nie chcial zapalac,jezeli chodzai o dziwne odglosy,zdejmij pasek odlacz pompe i alternator,lub kup sobie noralne lekarskie sluchawki.
duzy30
 

Post numer:#5  Postprzez alonz » 3 sie 2013, o 01:36

duzy30 napisał(a): kup sobie noralne lekarskie sluchawki.



może nie lekarskie ale warsztatowe są bardzo wskazane

http://allegro.pl/motoryzacja?string=stetoskop
alonz
Student
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lut 2013, o 01:06
Lokalizacja: Trzebinia
Moje BMW: 320i_E36
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B20
Instalacja LPG: TAK

Re: Nierówna praca silnika (e30 318IS), przerywa +gaśnie.

Post numer:#6  Postprzez sad_madman » 7 lut 2016, o 22:56

Ogólnie temat już stary ale postanowiłem napisać co zrobiłem aby auto zaczęło jeździć tak jak powinno:
1) Zasysał fałszywe powietrze - winnym była część numer 13 41 1 721 907
2) Umasowienie cewek ?! Ciężko mi jednoznacznie ustalić co było przyczyną, podmieniałem je i ciągle było to samo. Dopiero jak przy okazji kupiłem 4 cewki, które były jeszcze oryginalnie skręcone i wsadziłem taki cały komplet to auto zaczęło śmigać.
sad_madman
Uczeń
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 19:48
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 520i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M50B20
Instalacja LPG: TAK



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

  • Reklama