[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Jak podłączyć bak

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#16  Postprzez kuerone » 18 mar 2015, o 23:56

Tak, od dołu w przepustnicy jest malutki króciec.
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#17  Postprzez apply » 19 mar 2015, o 01:41

Nie wiem jak u Was koledzy, ale u mnie ten trzeci przewód odpowietrzający idzie tak jak piszecie od baku ale NIE bezpośrednio do przepustnicy. Po drodze musi byc jeszcze filtr węglowy, elektrozawór, a dopiero potem pod przepustnicę.
Kolego szukaj na schematach właśnie filtra węglowego i elektrozaworu:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-T ... er_tubing/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-T ... air_valve/
apply
Student
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 cze 2007, o 15:25
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#18  Postprzez kuerone » 19 mar 2015, o 07:55

apply napisał(a):Nie wiem jak u Was koledzy, ale u mnie ten trzeci przewód odpowietrzający idzie tak jak piszecie od baku ale NIE bezpośrednio do przepustnicy. Po drodze musi byc jeszcze filtr węglowy, elektrozawór, a dopiero potem pod przepustnicę.
Kolego szukaj na schematach właśnie filtra węglowego i elektrozaworu:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-T ... er_tubing/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-T ... air_valve/


Czyli dokładnie tak jak powinno być to podłączone :)
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#19  Postprzez maniur » 19 mar 2015, o 09:05

Ok, czyli króciec przy baku zostawiamy otwarty, rozumiem, ze ten przy przepustnicy zaslepiamy, a ten filtr wraz z przewodami wywallamy
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#20  Postprzez Pietrek » 19 mar 2015, o 09:18

Zbiornik paliwa->filtr oparów->zaworek->przepustnica
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#21  Postprzez maniur » 19 mar 2015, o 10:57

to już wiem piotrusiu :) Chodzi mi o to, co zaślepić, czego nie. Domysłam się, że jeśli usunę filtr oparów oraz jego przewody łacznie z zaworkiem, idące do przepustnicy, to przepustnice wypadałoby zaślepić, co by się lewe lufty nie dostawały :D
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#22  Postprzez apply » 19 mar 2015, o 16:15

maniur napisał(a):Ok, czyli króciec przy baku zostawiamy otwarty, rozumiem, ze ten przy przepustnicy zaslepiamy, a ten filtr wraz z przewodami wywallamy


Jedno zasadnicze pytanie nasuwa się na myśl: PO CO?
Że ktoś powiedział żeby usunąć, bo już nie działa? Zrobisz co zechcesz, usuniesz filtr węglowy, eletrozaworek, przewody itd, a przewód przy baku zostawisz otwarty. Według logiki przez ten przewód będzie Ci zasysać brudy, wilgoć, może wodę w czasie deszczowej przejażdżki, a w słoneczną pogodę gdy paliwo w baku się rozszerza będziesz czuł koło auta zapach beny. A pozbędziesz się 2 kg zbędnego balastu z auta.
Może układ filtra węglowego nie działa, ale też i nie przeszkadza, a przynajmniej układ paliwowy masz w miarę czysty i hermetyczny.

Oczywiście z mojej strony bez spiny. Spoko, mam swój cyrk i swoje małpki
Pozdrawiam
apply
Student
 
Posty: 282
Dołączył(a): 3 cze 2007, o 15:25
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#23  Postprzez kuerone » 19 mar 2015, o 18:02

Ciekawe jest tylko to, że samochody które nie miały filtra węglowego, miały ten przewód puszczony luzem i nie zaślepiony.
Na końcu był przymocowany wężyk gumowy i tyle. Patrz moje zdjęcie, a konkretnie prawy dolny róg.

Obrazek

Co to zaślepienia otworu w przepustnicy, można kupić gumową zatyczkę, kosztuję 6,17,-, numer 7.

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog ... /M/1989/03
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Jak pod??czy? bak

Post numer:#24  Postprzez Pablonator » 10 kwi 2018, o 21:28

Cześć Panowie,
Pozwolę sobie odkopać temat ponieważ kompletnie nie potrafię znaleźć nigdzie odpowiedzi.
Mianowicie, od jakiegoś czasu jestem właścicielem E30 po przeszczepie z M62B44 i cały czas uczę się tego samochodu oraz "kombinacji" podłączeniowych poszczególnych elementów.

Ostatnio znalazłem pod maską bezpański przewód zaślepiony śrubką:
Obrazek
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że po przejażdżce samochodem dobywało się z tego wężyka/śrubki syczenie i zapach benzyny/mixolu/czegoś łatwopalnego.. Wężyk idzie wzdłuż lewego progu aż do króćca przyłączeniowego w baku zaznaczonego czerwonym kółkiem w poście na poprzedniej stronie.
Zakładam, że przez kogoś wcześniej ten przewód został celowo zaślepiony, a nieszczelną śrubkę zastąpiłem inną, bardziej szczelną. Bardziej, ponieważ syczenia nie słychać, ale nadal czuć naprawdę minimalny zapach gazów.

Może ktoś jest w stanie odpowiedzieć, lub chociaż podpowiedzieć:
-Dlaczego przewód jest zaślepiony i jaka jest TERAZ jego rola?
-Czy ma być zaślepiony szczelnie? Czy też nadciśnienie w baku może wywołać jakieś niepożądane efekty?

Dzięki z góry za info!
Pablonator
Rekrut
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 kwi 2018, o 21:13
Moje BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#25  Postprzez misza » 11 kwi 2018, o 21:56

Jeśli się nie mylę to jest tak. W prawym tylny nadkolu jest zbiorniczek oparów paliwa do którego dostają się opary ze zbiornika i wlewu paliwa. Od tego zbiorniczka nad bakiem idzie do lewej strony, a później przy lewym progu do filtra węglowego w komorze silnika i finalnie do kolektora dolotowego. U ciebie brakuje tego właśnie filtra dlatego przód jest zaślepiony.

Chyba wielu nie ma tego filtra a przewód jest zaślepiony.
misza
Stażysta
 
Posty: 539
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#26  Postprzez Stammek » 12 kwi 2018, o 08:49

Przy v8 czesto nie ma tego filtra z powodu braku miejsca w komorze po swapie.
Jedyny minus zaslepionego tego przewodu to zasysanie korka wleweowego od paliwa i ciężko go potem odkrecić....aczkolwiek to zjawisko nie wystepuje zawsze. Czesto wlasnie jak zasysa korek od baku wystarczy wyjąć "srubke".
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: Jak podłączyć bak

Post numer:#27  Postprzez Pablonator » 12 kwi 2018, o 21:50

Super, dzięki za wyjaśnienie!
Rzeczywiście na stacji benzynowej ciężko odkręcić korek, a jak już to zrobię to strasznie mocno zaciąga powietrze.
W takim razie nie ruszam patentu i nie dokładam filtra węglowego.
Pablonator
Rekrut
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 kwi 2018, o 21:13
Moje BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama