[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#1  Postprzez lukbarto » 1 kwi 2014, o 20:38

Witam. Auto 325ix automat. Silnik normalnie pracuje ok. Problem pojawia się jak jadę trasą od ok 90km/h czasami nie zawsze, zaczynają falować obroty od ok 2400 do 2600obr/min. Pedał gazu trzymam w jednym miejscu, ruch jednostajny bez przyśpieszania a obroty rosną - maleją -rosną - maleją ....Zdarza się też czasem że przy wyższych prędkościach silnik zaczyna szarpać, dławić się, wyprzedzam, gaz do dechy, kick down zrzuca biegi obroty rosną, samochód wyrywa do przodu i nagle zaczyna się dławić jakby paliwa brakowało. Objawy czasem się pojawiają czasem nie. Podejrzewam pompę paliwa, ale chciałem jeszcze się poradzić Was. Pozdrawiam
lukbarto
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 13:40
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#2  Postprzez Rds » 6 kwi 2014, o 15:21

Sprawdź dokładnie dolot pod względem nieszczelności.
Jak dolot nieszczelny to pojawia się nie równa praca bo zasysa lewe powietrze.

Sprawdź też dokładnie wydajność pompy paliwa, regulator paliwa. Wykręć dla pewności świece i sprawdź ich kolor.
Rds
Student
 
Posty: 202
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 22:42
Lokalizacja: Skoki
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#3  Postprzez Luca » 6 kwi 2014, o 20:55

Przepływomierza również nie omijaj w poszukiwaniu problemu.
Powodzenia
"Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
Pokój jego duszy - Kris :( 27-09-2003)
Luca
Magister
 
Posty: 918
Dołączył(a): 6 wrz 2010, o 14:47
Lokalizacja: Mikołów - Śląsk
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#4  Postprzez Rds » 6 kwi 2014, o 21:40

Luca napisał(a):Przepływomierza również nie omijaj w poszukiwaniu problemu.
Powodzenia

Słuszna uwaga. Wystarczy odpiąć podczas pracy silnika i zobaczyć czy silnik zaczął inaczej pracować.
Przyda się także miernik jeżeli to prosty klapkowy przepływomierz.
Rds
Student
 
Posty: 202
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 22:42
Lokalizacja: Skoki
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#5  Postprzez Stammek » 7 kwi 2014, o 00:31

lukbarto napisał(a):Zdarza się też czasem że przy wyższych prędkościach silnik zaczyna szarpać, dławić się, wyprzedzam, gaz do dechy, kick down zrzuca biegi obroty rosną, samochód wyrywa do przodu i nagle zaczyna się dławić jakby paliwa brakowało. Objawy czasem się pojawiają czasem nie. Podejrzewam pompę paliwa, ale chciałem jeszcze się poradzić Was. Pozdrawiam


Mam to samo i walcze juz z tym chyba rok.U mnie dzieje sie to zawsze w przedziale 4-5tys.obr podczasz rozpędzania z pedalem w podlodze...silnik 2-3 razy sie zadlawi(wrazenie jak by ktoś odciał paliwo lub wylaczył zaplon) i potem juz dalej leci normalnie do odcinki.
Sprawdzalem,podmienialem,wymienilem juz:
-kompa
-swiece
-regulator cisnienia paliwa
-pompe paliwa
-sonde lambda(bo i tak mialem padnietą)
-przeplywkę
-czujnik polozenia wału

I nic to nie pomogło.Zacząłem sie juz zastanawiać sie czy to nie czasem komputer skrzyni(mam skrzynie z elektroniką) lub sama skrzynia.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#6  Postprzez marian325 » 7 kwi 2014, o 08:39

miałem takie same objawy.
Powodem u mnie była pompa paliwa,która wariowała raz dawała odpowiednie ciśnienie , raz nie. oryginał Boscha załatwil w tym przypadku sprawę.
Radze jeszcze chłopaki sprawdzić dokładnie kable WN. Kupiłem kiedyś nowe kable z listwa NGK do turasa i jak się okazało po rozebraniu listwy kable były jakby ponacinane nozem i miały przebicie.
marian325
Uczeń
 
Posty: 27
Dołączył(a): 18 mar 2014, o 11:45
Lokalizacja: nowe miasto nad wartą
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#7  Postprzez lukbarto » 11 kwi 2014, o 20:29

Wymieniłem filtr powietrza bo stary był już mocno zasyfiony, i jest poprawa, ale nie w 100% folowanie zmniejszyło się, zdarza się rzadziej i przy wyższych obrotach i prędkości od ok 140 km/h. . Sprawdzałem też kable mają już po ok 6-7K oma a przewód z cewki na mierniku nie wykazuje przewodzenia wcale ( ale silnik pracuje - dziwne ). Sprawne kable powinny mieć ok 1K oma ( i tak nawet jest na moich kablach napisane - a kable są oryginał BMW BREMI ). Świece ładne ( kolorek jasno brązowy ), guma od przepływki też wygląda na starą, (jest sparciałe ale jeszcze szczelna ). Sonda lambda po podłączeniu miernika daje falujące napięcie poniżej 1V. Pompa paliwa niestety jak go ściągnąłem do Polski była zepsuta i została wymieniona na nową ale nie oryginalną i to chyba był błąd - też ją muszę wymienić na oryginał nawet używany, bo jest głośna, słychać ją podczas jazdy. Auto użytkuję od ok 1 roku, a wcześniej przestało 14 lat w szwajcarskim garażu dlatego będę powoli wymieniał po kolei - świece, przewody, gumę i pompę ( bo to wszystko oprócz pompy ma jeszcze znaczki BMW ) . Jakby coś się zmieniło to dam znać. Pozdrawiam.
lukbarto
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 13:40
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#8  Postprzez Rds » 12 kwi 2014, o 10:18

lukbarto napisał(a):Wymieniłem filtr powietrza bo stary był już mocno zasyfiony, i jest poprawa, ale nie w 100% folowanie zmniejszyło się, zdarza się rzadziej i przy wyższych obrotach i prędkości od ok 140 km/h. . Sprawdzałem też kable mają już po ok 6-7K oma a przewód z cewki na mierniku nie wykazuje przewodzenia wcale ( ale silnik pracuje - dziwne ). Sprawne kable powinny mieć ok 1K oma ( i tak nawet jest na moich kablach napisane - a kable są oryginał BMW BREMI ). Świece ładne ( kolorek jasno brązowy ), guma od przepływki też wygląda na starą, (jest sparciałe ale jeszcze szczelna ). Sonda lambda po podłączeniu miernika daje falujące napięcie poniżej 1V. Pompa paliwa niestety jak go ściągnąłem do Polski była zepsuta i została wymieniona na nową ale nie oryginalną i to chyba był błąd - też ją muszę wymienić na oryginał nawet używany, bo jest głośna, słychać ją podczas jazdy. Auto użytkuję od ok 1 roku, a wcześniej przestało 14 lat w szwajcarskim garażu dlatego będę powoli wymieniał po kolei - świece, przewody, gumę i pompę ( bo to wszystko oprócz pompy ma jeszcze znaczki BMW ) . Jakby coś się zmieniło to dam znać. Pozdrawiam.


Z tymi kablami zrób jeszcze taki mały teścik że spryskaj je delikatnie wodą i zobacz czy iskra skacze po kablach. Jak tak to do wymiany.

Pompa zamiennik buczy Ci? Taki ciche bu.....? Jak tak to faktycznie kiepski zamiennik. Ja kupiłem zamiennik Goetz i było elegancko.
W 106 też mam zamiennik goetza z alledrogo i też okej.

Jak pompa buczy to może być też tak że filtr paliwa zasyfiony. Łatwo go wymienić znajduje się w komorze silnika na lewej podłużnicy przy ścianie grodziowej. Na wszelki wypadek też warto to zrobić. Nowy koszt ok. 15-20zł a co nowe to nowe.

Obejrzyj czy nie masz poprzecieranej gumy od opaski co idzie do kolektora. Czasami guma wydaje się być okej a w miejscu gdzie skręcasz opaską lubi popękać.
Rds
Student
 
Posty: 202
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 22:42
Lokalizacja: Skoki
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#9  Postprzez muranos » 14 maja 2014, o 07:01

mam identyko objawy jak kolega Stammek.
tylko u mnie występują tylko gdy skrzynia pracuje w trybie standart, na econo jest ok
z moich pomiarów wynika, że w momencie szarpania ~4,5 kobr sygnał z lambdy idzie do zera.
Wygląda jakby za mało wachy było.
najpierw zmienie filter paliwa.
Jest dobrze, ale nie jest znowu tak tragicznie
muranos
Stażysta
 
Posty: 333
Dołączył(a): 26 cze 2007, o 23:43
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#10  Postprzez lukbarto » 17 sie 2014, o 22:33

Witam.
Problem załatwiony, wymieniłem po kolei: gumę przepływki, pompę paliwa i pomogła dopiero wymiana kabli i świec. Kable BREMI i świece ori BMW ( bosch W8 LCR ) nie wiem czy kable czy świece pomogły bo wymieniałem na raz ale pomogło.
Pozdrawiam
lukbarto
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 13:40
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#11  Postprzez NastkaPo4 » 14 wrz 2014, o 14:42

U mnie było podobnie, winna była pompa.
NastkaPo4
 

Re: M20B25 nierówna praca silnika na wyższych obr.

Post numer:#12  Postprzez Moder_20 » 26 paź 2014, o 17:10

U mnie zawinił przepływomierz nie wiem czy juz sprawdzales
Moder_20
Rekrut
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 paź 2014, o 17:09
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Sedan
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama