[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M50B20 - problem z prac?, faluj? obroty, nie wkr?ca si?

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#1  Postprzez CincinCm » 16 maja 2014, o 20:31

Cześć wszystkim,
Mam problem ze swoim silnikiem.

Chodziło wszystko ok. Potem zaczęło się przerywanie podczas wilgotnych dni (deszcz itp.).
- Wymieniłem świece, fajki, po niedlugim czasie wróciło - olej był na świecach. Oczyściłem i odtłuściłem, zamieniłem miejscami świece i cewki.
- Potem dalej to samo, wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, oczyściłem i odtłuściłem i chodziło lepiej.
Po wymianie uszczelki pokrywy zaworów sucho na świecach.
Minęło niedługo czasu i auto zaczęło więcej stać - 2-3 razy w tygodniu użytkowane. Zaczął się problem:
- nie wkręca się w ogóle na obroty,
- falują obroty,
- jak się nagrzeje to ma równe obroty,
- dodawanie gazu na zimnym i ciepłym powoduje wzrost obrotów do max 1tys. i potem odcina paliwo, wariuje, szaleje, strzela, nie wkręca się w ogóle, faluje znowu, czasem zgaśnie,
- gdy jest ciepły to się wyrównają obroty, gdy zimny to długo faluje,
- odłączenie przepływomierza - nic nie daje, zafalują obroty albo zgaśnie, ale w końcu będzie chodził równo, ale nie wkręca się dalej,
- odłączenie potencjometru (czy czujnika) wychylenia przepustnicy - to co powyżej,
- odłączanie pojedynczej cewki - gorsza praca przez chwilę, (potem gdy ją podłącze i odłączę znowu to nie zawsze reaguje),
- zamiana miejscami cewek nie pomaga,
- zamknięcie czy otwarcie zaworu (dorobionego) przepływu wody przez przepustnicę nic nie daje,

Co myślicie, żeby dalej sprawdzać?
W zbiorniku mam z 1/4 stanu - rezerwy nie mam - tankowane na nowo otwartej stacji lotos.

Z góry dzięki za pomoc,
Jeśli mógłby ktoś telefonicznie coś podpowiedzieć 517 175 969 (jak coś to oddzwonię).
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#2  Postprzez Magneto94 » 17 maja 2014, o 09:09

Patrzyłeś na fajki między cewkami a świecami?
Magneto94
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 10:01
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#3  Postprzez CmK » 17 maja 2014, o 15:49

A czy luzy zaworowe są dobre? Nie ciagnie gdzieś lewego powietrza?
CmK
Student
 
Posty: 242
Dołączył(a): 4 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Tuchów
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#4  Postprzez wolpen » 17 maja 2014, o 18:01

posprawdzaj czy nie ciągnie lewego powietrza,wszystkie węze ,gumy itp

jezeli swiruje podczas wilgotnych dni to cos z zapłonem a racze z przebiciami ,uciekaniem iskry,jak silnik suchy to wraca do normy czy dalej to samo?
wolpen
Inżynier
 
Posty: 696
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 20:50
Lokalizacja: Łęki Dolne
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: e36
Nadwozie: Sedan
Silnik: m50b25
Instalacja LPG: TAK

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#5  Postprzez CincinCm » 18 maja 2014, o 15:01

wolpen napisał(a):posprawdzaj czy nie ciągnie lewego powietrza,wszystkie węze ,gumy itp


Tutaj brać tylko pod uwagę odcinek między przepływką, a przepustnicą?
Czy jeszcze coś innego może być?


wolpen napisał(a):jezeli swiruje podczas wilgotnych dni to cos z zapłonem a racze z przebiciami ,uciekaniem iskry,jak silnik suchy to wraca do normy czy dalej to samo?

Wilgotno/sucho było wcześniej na starych fajkach + olej na świecach. To minęło, a zaczął się problem cały czas.


CmK napisał(a):A czy luzy zaworowe są dobre? Nie ciagnie gdzieś lewego powietrza?

Luzów zaworowych nie sprawdzałem. Mogą mieć takie znaczenie i się tak rozregulować podczas pracy?

Magneto94 napisał(a):Patrzyłeś na fajki między cewkami a świecami?

Nowe są.
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#6  Postprzez CmK » 18 maja 2014, o 18:13

Oczywiście że luzy mogą mieć znaczenie. Same się nagle nie rozregulują aczkolwiek sprawdzić je to nie filozofia.
Posprawdzaj wszystkie kanały którymi przepływa powietrze. Nie wiem dokładnie jak wygląda m50 ale cały dolot powietrza, krokowy silniczek, wszystko co dochodzi do kolektora ssącego Posprawdzaj ewentualnie dla pewnosci pozakładaj opaski uciskowe i docisnij dobrze każdy wąż.

Falowanie to raczej kwestia dolotu lub silniczka krokowego. A na ciepłym i zimnym to samo?
CmK
Student
 
Posty: 242
Dołączył(a): 4 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Tuchów
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#7  Postprzez CincinCm » 18 maja 2014, o 20:28

Na zimnym bardzo faluje, na ciepłym nie faluje dopóki go nie wybije z pracy na wolnych.
Ale czy zimny czy ciepły nie wkręca się na obroty w ogóle.
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#8  Postprzez Magneto94 » 18 maja 2014, o 22:20

a patrzyłeś pod te kapturki osłaniające kable przy wtyczkach? czasem lubi pękać tam izolacja przewodów i robi się zwarcie.
Magneto94
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 10:01
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#9  Postprzez CmK » 19 maja 2014, o 08:24

M50 ma krokowca? Sprawdzałeś mam rozumieć. Sprawdź sobie kompresję na tłokach jeżeli masz możliwość.
CmK
Student
 
Posty: 242
Dołączył(a): 4 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Tuchów
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#10  Postprzez Magneto94 » 19 maja 2014, o 08:41

Ona tak chodzi tylko jak jest wilgotno czy w słoneczny dzień też? jak tylko w wilgotny to czepiałbym się elektryki tylko, według mojego myślenia kompresja w wilgotny dzień raczej się nie pogarsza, ale nie wiem, daję tylko pomysły co to może być. a sprawdzałeś właśnie krokowca i te dwa węże które do niego dochodzą? jeden leci do kolektora - tam masz wtedy taki plastik z oringiem, a drugi leci do gumy przepływomierz-przepustnica, w okolicach właśnie gdzie ten wąż wchodzi często lubi pękać ta guma.
Magneto94
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 10:01
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#11  Postprzez CincinCm » 19 maja 2014, o 16:04

Magneto94 napisał(a):Ona tak chodzi tylko jak jest wilgotno czy w słoneczny dzień też? jak tylko w wilgotny to czepiałbym się elektryki tylko, według mojego myślenia kompresja w wilgotny dzień raczej się nie pogarsza, ale nie wiem, daję tylko pomysły co to może być. a sprawdzałeś właśnie krokowca i te dwa węże które do niego dochodzą? jeden leci do kolektora - tam masz wtedy taki plastik z oringiem, a drugi leci do gumy przepływomierz-przepustnica, w okolicach właśnie gdzie ten wąż wchodzi często lubi pękać ta guma.


Teraz cały czas źle chodzi. Mechanicznie chodzi dobrze tylko coś ze sterowaniem jest problem.
Sprawdze te 2 węże o których mówisz. Mogą być sparciale.
Dzięki za pomoc
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#12  Postprzez spec-ldz » 19 maja 2014, o 17:32

czujnik temperatury na komputer?
Albo bokiem albo wcale!
spec-ldz
Student
 
Posty: 158
Dołączył(a): 24 sie 2009, o 09:21
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Coupe
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#13  Postprzez CincinCm » 20 maja 2014, o 19:32

spec-ldz napisał(a):czujnik temperatury na komputer?


Myślę, że nie miałby znaczenia, aż tak, żeby silnik w ogóle się nie wkręcał na obroty.
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#14  Postprzez wojtaq » 20 maja 2014, o 22:14

w m50 zawory regulują się same panowie
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: M50B20 - problem z pracą, falują obroty, nie wkręca się

Post numer:#15  Postprzez CincinCm » 6 cze 2014, o 22:38

Update:
Trochę ruszyłem z tematem:
- ściągnąłem kolektor,
- posprawdzałem węże ciśnieniowe i podciśnieniowe - są ok,
- elektrozawór bypassujący powietrzę idące przez przepustnicę - niby po przekręcaniu zapłonu działa i na odpalonym silniku jest podciśnienie,
- oczyściłem trochę wtryskiwacze,
- zmieniłęm przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia na listwie.
Dalej jest źle - faluje na wolnych, czasem się uspokoi. W ogóle nie wkręca się na obroty.

Pod kompem wywaliło pełno błedów:
- od zapłonu - bo ściągałem przewody z cewek - udało się skasować,
- od przepływki i przepustnicy - bo ściągałem przewody z nich - tak samo jw udało się skasować,
- od czujnika położenia wału korbowego i od czujnika położenia wałka rozrządu - nie wiem czemu wyskoczyły, ale udało się skasować i nie pokazywały się potem,
- cały czas był i jest błąd sondy lambda przed katalizatorem (czy M50B20 ma więcej sond?) u mnie nie było przed awarią i nie ma katalizatora. Czy błąd sondy by tak mocno wpływał na pracę silnika? Bo auto w ogóle nic nie wkręca się. 800obrotów max jak się daje gazu i nic więcej - strzela prycha...

Ps. jak powinien działać czujnik spalania stukowego? Bo mi się włączał i wyłaczał na parametrach bieżących na kompie.
Ps. 2. czy podczas pracy samochodu - odłączając sondę macie różnicę w pracy, czy pracuje zupełnie tak samo?
Ps. 3. Czy warto mierzyć oporności czujnika obrotów wału i wałka rorządu, jeśli błąd udało się skasować?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama