[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M40B18 telepanie nierównomierna praca

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#1  Postprzez Lucky13 » 1 wrz 2014, o 18:30

Witam dawno mnie nie było mam nadzieje że ktoś mi pomoże , uprzedzam że temat wiem że wałkowany wielokrotnie ale może wspólnymi siłami zaradzimy mu gdyż nie znalazłem we wcześniejszych tematach odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie mianowicie moje M40 pracuje średnio odkąd kupiłem Cabrio silnik przeszedł szereg napraw mianowicie co zrobiłem do tej pory
- nowy wałek rozrządu popychacze pastylki koniki (wszystko nowe dobrych firm )
- czujnik temp. płynu ( niebieska wtyczka pod kolektorem)
- nowa Sonda Lambda NGK ( na zamienniku z allegro chinskim to samo)
- przepływomierz kupiony z auta niejeżdżącego na gazie klapka wszystko pracuje jak powinno ( na starym moim było to samo)
- przewody paliwowe drożne gumowe odcinki nowe
- zbiornik paliwa czysty + filtr paliwa nowy
- pompa paliwa nowka BOSCHA
- cewka nowa BOSCH ( na starej to samo )
- kable zapłonowe CHAMPION nowe ( na starych to samo )
- zawór dodatkowego powietrza w kolektorze kupiony w bardzo ładnym stanie wszystko szczelne przewody gumowe wymienione oraz uszczelki kolektora dolotowego
- czujnik położenia przepustnicy sprawny
- kopułka + palec nowe MAXGEAR ( jakas china ) ale na starej wypalonej było podobnie
- świece wszystkie nowe DENSO ( na BOSCHU I NGK ) było to samo sprawdzałem już 3 komplety
- olej 10W30 Valvoline Max Life zmienony wraz z filtrem z 50 km temu ( na 10W40 to samo Mobilu )
- rozrząd wymieniony sprawdzany 2 razy czy dobrze ustawiony dobrych marek ma z 4 tys km

Ogólnie wszystkie części nie mają przejechane więcej jak 4 tys a większość może 1 tys .

Mianowicie auto po odpaleniu telepie się delikatnie, oborty trzyma idealnie lecz jakby nie palil na jakiś gar po nagrzaniu jest jeszcze gorzej silnik wariuje muli się , na gazie podobnie GAZ 1 generacji puszczony na blosie z dolotem simoty w obudowie na seryjnej puszcze było to samo . Auto nie wkręca się do odcięcia na luzie jakoś dobije podczas jazdy ma problem ogólnie czuć jakby je coś blokowało jak się nagrzeje do połowy skali to jest wydaje mi się że jeszcze gorzej siepie ten silnik , kompresja na każdym cylindrze 12 bar, silnik nie bierze grama oleju ani płynu . Sterownik silnika nie był wymieniany oraz czujnik położenia wału myślicie że np. sterownik może odpowiadać za taką kulawą pracę ? Chciałbym wreszcie się z tym uporać na dobre . Auto nie jest często jeżdżone służy do jazdy kila razy w sezonie nie smigane w deszcz snieg itp... Jakieś rady sugestie przepraszam za chaotyczność tematu :cho: HELP :not:
Lucky13
Uczeń
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 16:30
Lokalizacja: Nisko
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 1 wrz 2014, o 22:21

klin na wale nie zerwany ?
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#3  Postprzez pawels5 » 1 wrz 2014, o 23:22

Blos przed, czy za przepływomierzem zamontowałeś? Sprawdź dobrze szczelność dolotu. Sprawdź po numerach czy sterownik i przepływka jest od 1.8 Skoro na gazie jest to samo, to coś z zapłonem może być, ale tyle rzeczy wymieniłeś, że ciężko coś doradzić. Spróbuj odpiąć podczas pracy przepływomierz i krokowy, zobacz czy jest jakaś różnica. W dziale elektrycznym znajdziesz info jak sprawdzić miernikiem przepływkę.
Daj maila to prześlę ci txt.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Re: M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#4  Postprzez Lucky13 » 2 wrz 2014, o 08:38

Przed chwilą sprawdzałem kompresję jeszcze raz gdyż kazał sprawdzić mi to znajomy mechanik na każdym cylindrze idealne 13 bar świece kawa z mlekiem każda praktycznie tak samo wygląda , klinu na wale nie podejrzewam bo wyszło by wszystko przy montażu rozrządu a był sprawdzany 2 razy po drugie od kiedy pamiętam to auto tak chodzi średnio , czy komputer może odpowiadać za takie wybryki , blos jest za przepławką ale to na gazie byłby problem a na benzynie myślę że było by ok a nie jest i wcześniej jak nie było blosa tylko stary badziewny mikser było to samo na seryjnej puszcze. Nie zmieniany był prze zemnie komputer oraz czujnik wału :cho: Mój email to gpachla1@o2.pl dzięki za rady i liczę na jeszcze jakieś sugestie :jawdrop: Po odpięciu przepływki i tego krokowca(zawór dodatkowego powietrza ) jest jeszcze gorzej silnik zaczyna falować i telepać się jeszcze bardziej . Komputer i przepływka od 1.8 komputer z zielonym logo na internecie znalazłem że taki szedł do Cabrio i numery też się zgadzają . Miał ktoś przypadek że sterownik mieszał tak ? Przed chwilą zrobiłem reset sterownika sposobem z forum czyli łączenie obu klem na pewien czas z przekręconym zapłonem jedyne co uzyskałem to reset ustawień stacji radiowych :lol: Auto pracuje identycznie jak przed resetem wiec drodzy forumowicze czy ktoś z was słyszał spotkał się czytał o uwalonym sterowniku w E30 lecz tak że auto działa ale bardzo kulawo ? Gdyż chyba ona zarządza dawkami / składami ? Dzisiaj podepniemy tester może on coś pokaże .
Lucky13
Uczeń
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 16:30
Lokalizacja: Nisko
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#5  Postprzez pawels5 » 2 wrz 2014, o 22:39

Wymontuj może na razie blosa i sprawdź dobrze szczelność dolotu. Rozkręcałeś kolektory? Może gdzieś masz uszkodzoną uszczelkę między kolektorami.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Re: M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#6  Postprzez Lucky13 » 3 wrz 2014, o 08:18

Tak wszystkie uszczelki w kolektorze są nowe elringa , szczelność sprawdzałem już nie raz . Dawno temu jak ją kupiłem to cuda się działy z obrotami falowała cudowała raz 2 raz tysiac ale teraz tego niema obroty trzyma bardzo dobrze po tych wszystkich zabiegach . Dzisiaj czepie się czujnika wału pomierzę go i jak coś dam znać dzięki za pomoc pozdrawiam i liczę jeszcze na jakieś sugestie .
Lucky13
Uczeń
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 16:30
Lokalizacja: Nisko
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#7  Postprzez Lucky13 » 3 wrz 2014, o 10:46

Czujnik połozenia wału wydarty na stuł opornosc miedzy pinami 510 na zimno jak grzeje opalarka to rosnie płynie do 600 a pozniej jak stygnie spada myślicie ze dobry ? sposób testowania widzialem na youtube . hymmm może kupić ten komputer na podmiankę gdyż u mnie nie ma nikt E30 . Czy tester podpięty pod M40 coś pokaże czy tylko jakieś bzdety jak ładowanie ? Bo troszkę prymitywne to wszystko ktoś coś orientuje się ? Mam pytanie mianowicie po podpięciu miernika pod piny 1 i 2 mam rezystancje 512 lecz pod 2 a 3 nie mam nic sprawdzane na kilku miernikach w tym jednym bardzo zaawansowanym . Za co odpowiadają te piny i czy morzę to być przyczyną orientuje się ktoś ? Obrazek gdyż znalazłem coś takiego . Pomocy

Auto podpięte wczoraj pod tester nic nie pokazało wszystko sprawne brak błędów , parametry wszystkie książkowe według testera a auto chodzi jak chodziło , czujnik położenia wału sprawny . Dolot przeleciałem dzisiaj cały wygląda ok , wywaliłem nawet na próbę blos i założyłem goły dolot bez żadnych udziwnień od lpidzi , kiedyś jak były nieszczelności na samym początku zakupu sporo lat do tyłu to gdy był nieszczelny falowały obroty i to dość znacznie teraz nie mam tego problemu . Pozostaje mi kupno sterownika i zobaczę czy coś to zmienia chyba ze ktoś ma jakieś inne sugestie ?

Dziś przyszedł zamówiony sterownik silnika niestety to samo co przed wymianą , silnik chodzi identycznie z rury wydechowej spaliny szczypią po oczach na wolnych obrotach silnik mocno telepie się gubiąc według mnie zapłon jakieś rady ? Wymieniłem w miedzy czasie wiskozę na nową FEBI ale to raczej nie ma nic wspólnego z praca silnika lecz teraz temp na postoju jest na wskaźniku idealnie w pionie . Koledzy Pomocy ? Czy spotkał się ktoś z uszkodzonym czujnikiem wału który parametry opór miał w normie a silnik tak głupiał gdyż kupować znowu czujnik na próbę wydaje mi się bez sensu ehhh Pomocy :bag:
Lucky13
Uczeń
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 wrz 2012, o 16:30
Lokalizacja: Nisko
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: M40B18 telepanie nierównomierna praca

Post numer:#8  Postprzez CmK » 25 gru 2014, o 15:24

Powiem Ci że mam bardzo podobny problem z M20B20. Przy okazji spalanie lpg z blosem 17-19L.

Co mogę Ci poradzić.. nie wiem jak dokładnie wygląda m40b18 natomiast u mnie bardzo pomogła regulacja silnikiem krokowym. Czyli kręcenie nim w prawo bądź w lewo nie wiem jak jest u Ciebie. I teraz problem pojawia się tylko na całkowicie zimnym silniku. na ciepłym jest w porządku. Jak u Ciebie z sondą lambda? działa poprawnie?

Nie wiem czy nie doczytałem czy nie podałeś. Masz filtr stożkowy tak? Sprobuj ściągnąć tą osłonę z góry przepływomierza i przy zapalonym silniku jak występują te dziwne objawy uchyl delikatnie ręką klapkę przepływomierza w stronę większego otwarcia. Tak by na chwilę dostał większą dawkę powietrza. Zobacz czy jest różnica czy go zmuli czy odżyje.
CmK
Student
 
Posty: 242
Dołączył(a): 4 maja 2013, o 11:48
Lokalizacja: Tuchów
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama