[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M20 ETA Falujące obroty

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

M20 ETA Falujące obroty

Post numer:#1  Postprzez mates » 29 lis 2014, o 16:45

Cześć,
Wracam z problemem falujących obrotów, dalej nie uporałem się z tym na 100%.

silnik: m20b27 (stara eta)

Jak to wygląda:
- silnik odpala normalnie,
- na ssaniu chodzi pięknie
- po nagrzaniu jak ssanie się wyłączy zaczyna wchodzić na wysokie obroty stopniowo a jak dojdzie do 2k to zaczynają spadać do 1k --> później falują w zakresie 1k-2k,
- z wydechu sporo gęstego dymu.

Co sprawdziłem/wymieniłem:
- cały dolot sprawdzony + umyty (psikany nawet plakiem podczas pracy w celu sprawdzenia nieszczelności układu),
- jak odepnę przepływkę silnik gaśnie,
- krokowy płukany przez noc ---> sporo syfu się wydostało,
- po odłączeniu krokowca obroty falują w większym zakresie 1k-3k,
- nowa sonda lambda - po jej odłączeniu żadnych zmian,
- sprawdzony czujnik położenia przepustnicy

Co zauważyłem:
- po odłączeniu czujnika 13 (rysunek poniżej) obroty nie falują i spadają do poniżej 1k --> ale nie optymalna ilość obrotów,
- czujnik został wymieniony na nowy, ale nic to nie dało.
- jak przyduszę delikatnie wężyk łączący harmonijkę przepływki z krokowcem to falowanie ustaje; jak zegnę te wężyk to silnik gaśnie.

Obrazek

Czy macie może jakiś pomysły co mogę jeszcze zrobić/sprawdzić?

Pozdrawiam!
mates
Student
 
Posty: 109
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:47
Lokalizacja: Warszawa/WJ
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: M20 ETA Falujące obroty

Post numer:#2  Postprzez Skrzeku » 29 lis 2014, o 18:09

Resetowales komputer ?
Skrzeku
Student
 
Posty: 161
Dołączył(a): 21 kwi 2014, o 12:05
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M40b18
Instalacja LPG: NIE

Re: M20 ETA Falujące obroty

Post numer:#3  Postprzez mates » 30 lis 2014, o 16:21

Chodzi o ten pełny reset DME ?

Instrukcja zapożyczona z forum beemka-klub.pl:

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku :" + "potem " - "
6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut"
Ostatnio edytowano 30 lis 2014, o 16:38 przez mates, łącznie edytowano 1 raz
mates
Student
 
Posty: 109
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:47
Lokalizacja: Warszawa/WJ
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Re: M20 ETA Falujące obroty

Post numer:#4  Postprzez Skrzeku » 30 lis 2014, o 16:26

Dokładnie :)
Skrzeku
Student
 
Posty: 161
Dołączył(a): 21 kwi 2014, o 12:05
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M40b18
Instalacja LPG: NIE

Re: M20 ETA Falujące obroty

Post numer:#5  Postprzez mates » 30 lis 2014, o 16:39

Spróbuje dzisiaj, ale nie wydaje mi się, żeby to u mnie pomogło bo ja mam Motronica 1.0 a ten reset jest dla Motroniców 1.1 w góre.
Ale sprawdzić nie zaszkodzi ;)
mates
Student
 
Posty: 109
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:47
Lokalizacja: Warszawa/WJ
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Re: M20 ETA Falujące obroty

Post numer:#6  Postprzez Skrzeku » 30 lis 2014, o 17:13

Mi też się wydawało że to nie pomoże ale jednak pomogło u mnie :) Ja nie robiłem kompletnego resetu tylko odłączyłem kleme ujemną, potem dodatnią i po 15 minutach podłączyłem najpierw plus a potem minus i zadziałało.
Skrzeku
Student
 
Posty: 161
Dołączył(a): 21 kwi 2014, o 12:05
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M40b18
Instalacja LPG: NIE

Re: M20 ETA Falujące obroty

Post numer:#7  Postprzez mates » 16 gru 2014, o 00:32

Sukces! Sam reset kompa nie pomógł lecz tydzień temu zaryzykowałem i kupiłem kolejny silniczek krokowy! Okazał sprawnym i dziś becia chodzi równiutko :)
mates
Student
 
Posty: 109
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:47
Lokalizacja: Warszawa/WJ
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama