[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#1  Postprzez UnderR » 8 lip 2015, o 23:57

Pacjent: M20B27(SuperEta) z głowicą od B25, kolektor ssący B25, przepustnica B20, przepływomierz B25 z gumą od B20. Na tym zestawie działało prawidłowo.
Po zmianie przepustnicy na B25 pojawił się problem, obroty jałowe są na poziomie 1,5-2k.
Podmieniałem silniczek krokowy nic nie dało. Z czystej ciekawości wyjąłem "odnogę" idącą z przewodu podciśnienia która wchodzi w gumę przepływki. Po tym zabiegu obroty spadły do normy. Gdy zatkam palcem otwór w gumie (zaznaczone na żółto) obroty rosną do 2k

Obrazek

w przepustnicy z B20 jest tylko jeden otwór (zaznaczone na czerwono) a z kolei w B25 są 2. Przełożyłem kolanko z B20 do B25 i podpiąłem tak jak być powinno. Dlaczego to nie działa ? :D

Kolejna dziwna sprawa:

Obrazek

wężyk wciskany jest od dołu przepustnicy, na końcu czujnik i zatkana śrubą otwór. Czy to nie powinno być gdzieś jakoś podłączone ?

Dzięki za podpowiedzi.
Obrazek
UnderR
Uczeń
 
Posty: 86
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 01:43
Lokalizacja: Marki
Moje BMW: 325se
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Re: M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#2  Postprzez algrab » 9 lip 2015, o 09:05

Ad. 2 - to wygląda jakby ktoś kiedyś zlikwidował/odłączył węglowy filtr oparów benzynowych. Ponieważ jeden wężyk z filtra idzie do przepustnicy, przy takim zabiegu zaślepia się go, bo będzie lewe powietrze. Drugi wężyk z oparami ze zbiornika (?) pozostawia sie niezaślepiony. A ten "czujnik" to raczej elektrozawór jest.
http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Fuel#Carbon_Canister
Turn and burn
algrab
Stażysta
 
Posty: 426
Dołączył(a): 13 sty 2007, o 19:44
Lokalizacja: 53.447171,14.553909
Moje BMW: 361
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E39
Nadwozie: Sedan
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#3  Postprzez UnderR » 10 lip 2015, o 01:47

Pardon, z rozpędu źle napisałem miałem na myśli wtyczkę do czujnika.

Przepustnica sprawna, znikomy luz, domyka się jak trzeba, czujnik podmieniany z przepustnicy B20 i bez zmian.
Co tu kuźwa może być nie tak ... ?
Obrazek
UnderR
Uczeń
 
Posty: 86
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 01:43
Lokalizacja: Marki
Moje BMW: 325se
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#4  Postprzez kleryk » 26 maja 2018, o 23:38

Podepnę się pod temat.
Czy kwestia została jakoś rozwiązana?
Mam ten sam przypadek, z tym że wywaliłem ten łącznik zaznaczony na zdjęciu.
Zaślepiłem obydwa otwory, silnik pracuje lepiej, aczkolwiek nie wiem czy to tak powinno być..
Obrazek
kleryk
Uczeń
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 kwi 2014, o 17:27
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b28
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#5  Postprzez UnderR » 9 sty 2019, o 00:28

kleryk, temat dalej aktualny xDD Tknęło mnie dziś na powrót do tematu i w ciągu kilku dni jeszcze raz od podstaw opiszę całą sytuację i być może znajdzie się odpowiedź. Pozdro
Obrazek
UnderR
Uczeń
 
Posty: 86
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 01:43
Lokalizacja: Marki
Moje BMW: 325se
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#6  Postprzez Rotax » 14 sty 2019, o 13:19

UnderR napisał(a):w przepustnicy z B20 jest tylko jeden otwór (zaznaczone na czerwono) a z kolei w B25 są 2. Przełożyłem kolanko z B20 do B25 i podpiąłem tak jak być powinno. Dlaczego to nie działa?


Hmmm ...ja mam B20 czyli kolektor i przepustnicę także B20 ..a mam 2 otwory.

Też mnie trapi temat wysokich obrotów zaraz po odpaleniu, tzn. u mnie się one pojawiają tak raz na 5 odpaleń silnika i raczej jak silnik jest nagrzany. Raz wskoczy na 1500 obr. innym razem na 2000 obr. Po przejechaniu krótki odcinek drogi obroty na jałowym spadają do normalnych 800obr/min

Też podmieniałem krokowy - nic nie dało. Czujnik położenia przepustnicy sprawdzałem miernikiem też OK (lecz nie miałem okazji spróbować włożyć inny). Nie wiem czy przepływomierz trzasków jakiś nie wali, ale już raz wejście do niego robiłem tj. czarną pokrywkę zdjąłem i przesunąłem o 1mm całą płytkę drukowaną żeby palec szedł po 'nowej' ścieżce w miarę możliwości jakieś tam styki poprawiałem. Klapka przepływomierza absolutnie o nic się nie zaczepia bardzo ładnie chodzi ...no i dalej to samo. Przepływomierz BOSCH 0 280 202 083 czyli M20B20.

Obrazek

Nie wiem co to może być. Może elektronika już wali w :cen: bo też się potrafi zestarzeć
Rotax
Student
 
Posty: 200
Dołączył(a): 6 cze 2013, o 10:21
Lokalizacja: Köslin
Moje BMW: 320iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#7  Postprzez kleryk » 12 lut 2019, o 01:14

U mnie w sumie wszystko pracuje teraz perfekcyjnie :D
kleryk
Uczeń
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 kwi 2014, o 17:27
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b28
Instalacja LPG: NIE

Re: M20B25/B27 zmiana przepustnicy = wysokie obroty

Post numer:#8  Postprzez Rotax » 3 kwi 2019, o 11:09

Wracam tu do tematu ...bo namierzyłem nieszczelność, która mi podbijała niekiedy te obroty do 2tyś zaraz po odpaleniu.
Winna temu była nieszczelność tego górnego króćca(kolanka) co wchodzi z boku przepustnicy.
Zauważyłem, że to kolanko było wypchane od ciśnienia na 5mm i nie posiadało generalnie żadnego uszczelnienia (było widać jakieś resztki dawnego uszczelnienia silikonem).
Owinąłem białą tasiemką do uszczelniania gwintów rur i wcisnąłem na wcisk i od tej pory ani razu mi już nie wskoczył obroty :thu:

Obrazek
Rotax
Student
 
Posty: 200
Dołączył(a): 6 cze 2013, o 10:21
Lokalizacja: Köslin
Moje BMW: 320iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

  • Reklama