[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

318i M40 d?awi si? po nagrzaniu

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

318i M40 dławi się po nagrzaniu

Post numer:#1  Postprzez RadekE30 » 4 sty 2016, o 21:26

Siema. Pomocy bo już nie mam pomysłów, przeczytałem już milion tematów o tym, nie tylko z tego forum, wyszukiwałem na google i czytałem jak leci (e30 e34 e36 no wszystkie tematy byle M40), dziś byłem na komputerze i nie wykazał żadnych błędów. Jedyne co dziwne to temperaturę silnika 118'C i spadła po 10min do 108'C (na desce miałem połowę niebieskiego pola) i temperaturę zasysanego powietrza (dolotu w przepływce) -22'C i po 10min spadło do -23'C. Test był na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku.
Teraz tak zmieniłem już:
-Czujnik położenia wału
-Czujnik temperatury silnika
-Sterownik silnik: używany dobry (był od 1.6 z końcówką numeru 174, założyłem od 1.8 z końcówka numeru 157)
-Przepływomierz: używany dobry (był uszkodzony też z 1.6, założyłem od 1.8)
-Kopułkę
-Palec
-Kable WN
-Świece zapłonowe
-Rozrząd kompletny

Teraz problem... zimne całkowicie auto (po odpaleniu troszkę faluje), ale po chwili jest ok, jeżdżę jeżdżę wszystko spoko, ale gdy tylko temperatura zacznie zbliżać się do połowy skali na desce, to auto zaczyna głupieć, zaczyna każdorazowo szarpać przy przyspieszaniu, jak stoję nie chce się wkręcać na obroty, dławi się, przerywa... czasem gaśnie na niskich obrotach kuleje, trzepie całym autem, czasem jakby odcina zapłon podczas gwałtownego przyspieszania i po prostu gaśnie.

I co teraz? miał ktoś tak, był jakiś powód? SWAP nie wchodzi w grę... nie po to kupiłem 1.8 żeby robić z niego 2.8. xD

-- Dodano 12 sty 2016, o 15:40 --

Czujnik temperatury silnika zmieniony po raz drugi, (ten nowy był Febi Bilstein ale zawyżał i to znacznie temperaturę [informował ecu o 147'C przy połowie skali na desce]) teraz jest Bosch, nowy 100% sprawny. Problem nadal pozostał... RATUNKU!!
RadekE30
Uczeń
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 22:00
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: 318i M40 dławi się po nagrzaniu

Post numer:#2  Postprzez Escobar » 12 sty 2016, o 18:15

Sprawdzałeś jak pracuje sonda lambda ?
Swap nie wchodzi w grę a to przecież jedyny sposób naprawienia m40 :D
Escobar
Stażysta
 
Posty: 433
Dołączył(a): 31 paź 2008, o 20:58
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: 318i M40 dławi się po nagrzaniu

Post numer:#3  Postprzez RadekE30 » 12 sty 2016, o 18:39

No własnie wiem że SWAP to jedyna dobra naprawa M40. Sonda wskazuje książkowo... na niskich skacze między 0.3V /0.7V a po dodaniu gazu wyskakuje ponad 0.8V i trzymając obroty znów skacze napięcie.

Edit 1 postu:
Wymieniłem jeszcze
-Regulator ciśnienia paliwa
-Filtr paliwa
-wszystkie gumowe węże paliwowe pod kolektorem i przewód od filtra paliwa do tej rurki metalowej pod kolektorem.
RadekE30
Uczeń
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 22:00
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: 318i M40 dławi się po nagrzaniu

Post numer:#4  Postprzez 3rob » 12 sty 2016, o 23:59

siema,
sprawdź zawór oparów paliwa (evap.), może się nie zamyka po nagrzaniu silnika. (jest na wężyku z filtra węglowego do przepustnicy). Najprościej sprawdzić: po nagrzaniu jak się zacznie głupawka - ścisnąć ten jego wężyk czym zamykamy go mechanicznie "na krótko" i zobaczyć co się dzieje. przydatne są szczypce morsa trzymające zacisk, można wtedy zostawic je na weżyku i popróbować w czsie jazdy.
NIe gwarantuje że to TO, jest masa rzeczy które by mogły mieć wpływ ale jakos tak mi to podpasowało pod zawór evap.
pozdro
3rob
Uczeń
 
Posty: 55
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 10:08
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 320
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: 318i M40 dławi się po nagrzaniu

Post numer:#5  Postprzez Escobar » 13 sty 2016, o 11:16

3rob napisał(a):siema,
sprawdź zawór oparów paliwa (evap.), może się nie zamyka po nagrzaniu silnika. (jest na wężyku z filtra węglowego do przepustnicy). Najprościej sprawdzić: po nagrzaniu jak się zacznie głupawka - ścisnąć ten jego wężyk czym zamykamy go mechanicznie "na krótko" i zobaczyć co się dzieje. przydatne są szczypce morsa trzymające zacisk, można wtedy zostawic je na weżyku i popróbować w czsie jazdy.
NIe gwarantuje że to TO, jest masa rzeczy które by mogły mieć wpływ ale jakos tak mi to podpasowało pod zawór evap.
pozdro

Bardzo dobry trop,sprawdż czy w momencie kiedy silnik złapie te bolączki możesz odkręcić wlew paliwa .
Escobar
Stażysta
 
Posty: 433
Dołączył(a): 31 paź 2008, o 20:58
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: 318i M40 dławi się po nagrzaniu

Post numer:#6  Postprzez RadekE30 » 13 sty 2016, o 18:04

Zawór już sprawdzałem, wszystko działa dobrze... Winowajcą okazał się początkowo czujnik temperatury (stary czujnik zaniżał, nowy czujnik zawyżał) teraz mam nowy Bosch już działa, w między czasie kabel WN 4cylindra dostał wewnętrznego przebicia... przy samej fajce, nic nie było widać a po rozebraniu w środku było aż czarno. Doszedłem do tego odpinając po kolei kable WN i sprawdzając kiedy nie będzie zmiany przy tym jak auto źle chodziło... po zdjęciu kabla z 4 cylindra nie było żadnej zmiany więc postanowiłem go rozebrać i przyjrzeć się bliżej zwłaszcza łączeniu fajki świecy z kablem. Jak się okazało tam było aż czarno i przebijało w środku... Jak ktoś ma takie problemy jak ja to polecam podmienić kabel WN (mieć jeden i podmieniać po kolei), a potem mając jedną świecę luzem po kolei sprawdzać czy na każdym kablu jest dobra iskra...
RadekE30
Uczeń
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 22:00
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

  • Reklama