[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[M40B18] Czujnik temp. powietrza dolotowego

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Czujnik temp. powietrza dolotowego

Post numer:#1  Postprzez RadekE30 » 4 lut 2016, o 17:51

Siema, byłem ostatnio na diagnostyce komputerowej u kumpla i wszystko jest ok, żadnych błędów, niby dobrze. Byłem na diagnostyce tylko dlatego że niskie obroty czasem troszkę sobie potrzepie budą ogólnie niskie obroty są dość nieogarnięte (nie falują tylko czasem tak jak by przerwie), i czasem podczas przyspieszania skubnie raz. Co jeszcze to nie zależnie od warunków raz zapali dobrze, a raz trzeba chwilę kręcić... totalnie loteria kiedy zapali ok, a kiedy nie.

Jak mówiłem wszystko wygląda dobrze, podłączyliśmy pod komputer auto nagrzane do temp. pracy (pion na wskaźniku), jak mówię błędów brak wszystkie wskazania w porządku poza temperaturą powietrza dolotowego: wskazanie -22.6'C i spadała, po około 10min wskazywała już ponad -23'C. Na zewnątrz było +5'C, a silnik nagrzany do 90'C. Czujnik znajduje się w przepływomierzu, wygląda dobrze (zmieniałem niedawno przepływomierz). Czy takie wskazanie może się wiązać z moimi problemami? Wszystkie inne opcje już sprawdziłem, już komputer nie wykrywa błędów, tylko to powietrze które nie jest jako błąd, tylko po prostu jest nieprawidłowe raczej.
RadekE30
Uczeń
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 22:00
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: Czujnik temp. powietrza dolotowego

Post numer:#2  Postprzez 3rob » 6 lut 2016, o 10:16

Witam,
Jak najbardziej tak, wymień ten czujnik, to NTC 2,7 kom (jeszcze sprawdź bo może się myle) kupisz w sklepie elektronicznym za grosze. co do samej wymiany - troche kłopotliwe ale da się go wlutować.

Pozdrawiam
3rob
Uczeń
 
Posty: 55
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 10:08
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 320
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: Czujnik temp. powietrza dolotowego

Post numer:#3  Postprzez RadekE30 » 6 lut 2016, o 20:57

o.O kolego, a myślałem że znów cały przepływomierz do wymiany... Kurcze tylko powiedz mi jak sprawdzić jaki jest ten termistor u mnie? Numery przepływomierz 0280202134 Bosch.
RadekE30
Uczeń
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 22:00
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Czujnik temp. powietrza dolotowego

Post numer:#4  Postprzez 3rob » 6 lut 2016, o 22:31

trzeba szukać po necie, w starych beemkach jest termistor NTC dla którego rezystancje w temp 15-30*C odpowiadają wartością 3,6-1,2K ohm, a dla 90*C jest 200 ohm. na elektrodzie ktoś wrzucił fotorelacje jak wymienił ten termistor w przepływce boscha http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#6958160
znajdziesz tego mase tylko poszukaj
Pozdro!
3rob
Uczeń
 
Posty: 55
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 10:08
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 320
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: Czujnik temp. powietrza dolotowego

Post numer:#5  Postprzez RadekE30 » 7 lut 2016, o 20:21

No mój czujnik przy 20'C ma mieć 2200-2400Ohm. Czyli ten NTC 2.7k Ohm kupię i dam elektrykowi co by mi to wymienił :) Bo ja się tego boje rozbierać, a przepływka działa bardzo dobrze sama w sobie...
RadekE30
Uczeń
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 22:00
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Czujnik temp. powietrza dolotowego

Post numer:#6  Postprzez pawels5 » 7 lut 2016, o 21:23

Daj znać jak chodzi po wymianie, czy naprawiło się.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Re: Czujnik temp. powietrza dolotowego

Post numer:#7  Postprzez RadekE30 » 9 lut 2016, o 08:33

Przepływomierz po sprawdzeniu miernikiem jest ok, rezystancja czujnika temperatury powietrza dolotowego (sprawdza się na pinie 4 i 5 przepływomierza)przy ~7'C pokazuje 4170 Ohm, komputer odnotowuje -21'C. Po nagrzaniu suszarką do ~20'C miernik pokazuje 2370 Ohm więc książkowo. Uszkodzenie leży prawdopodobnie w wiązce bądź sam sterownik jest uszkodzony.

-- Dodano 13 lut 2016, o 18:11 --

No i czujnik naprawiony, tzn wysterowany rezystorem wlutowanym do przewodu zwartym z masą... który podnosi rezystancję do prawidłowych danych. Auto lepiej chodzi, przestało poszarpywać i unormowały się niskie obroty w granicach 850/900 obr/min.
RadekE30
Uczeń
 
Posty: 72
Dołączył(a): 8 lis 2015, o 22:00
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama

cron