Nowa, tzn. relatywnie - 3 lata temu nową założyłem. Jak nie zapalała między próbami, to takie były pierwsze podejrzenia - cewka albo pompa. Ale teraz zapala szybko i za każdym razem, tylko chodzi, jak na filmie, a spaliny śmierdzą paliwem. Czyli raczej się zalewa, czyli pompa raczej nie jest problemem. Osobiście obstawiam komputer. Podobne objawy miałem kilka lat temu w E24 i wówczas to właśnie sterownik był winien. Zamówiłem i czekam aż przyjdzie. Jak będą sprzyjające okoliczności, to spróbuję go rozgrzać, żeby sprawdzić czy na ciepło coś się zmieni.
-- Dodano 13 wrz 2018, o 21:15 --
Po krótkiej pracy silnika obejrzałem wszystkie świece. Cztery wyglądają normalnie, a dwie (na 1 i 6 cyl.) są bardzo czarne, matowe. Internet mówi, że to przejaw zbyt bogatej mieszanki.
Obejrzę jutro kopułkę i palec w rozdzielaczu zapłonu i czekam na komp.
-- Dodano 14 wrz 2018, o 17:10 --
Podmieniłem komputer - żadnej zmiany. Silnik się trzęsie i nie bardzo chce się wkręcać. Komp raczej odpada.
-- Dodano 15 wrz 2018, o 19:53 --
Wymieniłem palec rozdzielacza, oczyściłem styki kopułki. Żadnej poprawy.
-- Dodano 15 wrz 2018, o 20:02 --
Tak wyglądała kopułka przed czyszczeniem:
https://drive.google.com/file/d/10F4aQv ... p=drivesdkA tak po:
https://drive.google.com/file/d/1qvEAcS ... p=drivesdk-- Dodano 15 wrz 2018, o 20:04 --
Zaryzykowałem jednak jazdę, że może jak się zagrzeje, to się unormuje. Ale nie. Ledwo dojechałem z powrotem do garażu. W czasie jazdy nie przekracza 1500 obr./min.
Chodzi na maksymalnie 4 cylindrach. O ile nie na 2 czy 3. Dźwięki przy rozpędzaniu wydaje jak maluch, więc może na 2.
A świece albo przewody WN nie mogą być przyczyną? Przepływomierz?
-- Dodano 16 wrz 2018, o 21:10 --
CincinCm napisał(a):Jak stoisz z pompą paliwa? Po torze lubi się przytrzeć.
Myślę i myślę, i w sumie jednak w tej chwili to ta pompa paliwa wysuwa mi się na pierwsze miejsce na liście podejrzeń, mimo, że jest dosyć młoda. Gdzieś mi się obiło o oczy, że jak jest za niskie ciśnienie paliwa, to paliwo w pierwszej kolejności dostaje cylinder 1 i 6. Czy ktoś to może potwierdzić?
-- Dodano 17 wrz 2018, o 19:14 --
Sprawdziłem, że mam wersję z dwiema pompami - jedną w baku, drugą w progu. Tej w baku pewnie nigdy nikt nie wymieniał. Z opisu modułu VDO do baku wynika, że ona daje zaledwie 0,17 bar ciśnienia. Czy możliwe, gdyby nie działała, żeby ta progowa przez to sama nie dała rady? Cóż to jest te 0,17 bar wobec 3-3,5 bar z tej progowej...
-- Dodano 20 wrz 2018, o 19:58 --
Ostatni dzień samodzielnej walki. Sprawdziłem kompresję. Wg internetu są 2 szkoły - na ciepło i na zimno. Wg Etzolda powinno być na ciepło. Niestety w tej chwili nie ma takiej opcji - nie chcę jej katować tyle czasu w tym kulejącym stanie. Więc zmierzyłem na zimno. Wyszło tak:
1. 13,5 bar
2. 12,8 bar
3. 11,8 bar
4. 13,5 bar
5. 13,5 bar
6. 11,8 bar
Nie wiem czy to coś mówi, skoro metodologia niewłaściwa i zaworów przed mierzeniem nie wyregulowałem zgodnie ze sztuką.
Dodatkowo zmieniłem świece i czujnik temperatury. Bez zmian.
Na koniec zabawiłem się w podmianę przepływomierza na zły, bo z mojej 628CSi. Albo chodził na nim tak samo jak na oryginalnym, albo może nawet ciut bardziej żwawo. Ale jeżeli to ciut, więc to bez znaczenia.
-- Dodano 28 wrz 2018, o 20:57 --
Samochód ożył 🙂 Winny okazał się czujnik położenia koła zamachowego
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/prod ... a/v1230809