[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

BMW E30 gaznik

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

BMW E30 gaznik

Post numer:#1  Postprzez westwoodczyk » 12 sie 2008, o 22:25

Witam, jestm tutaj nowy i mam pytanie na temat silnika.

Mam E30 z 1986 roku M10 1.8 na gazniku. Niestety blok silnika ma mikropekniecia i tworzace sie podcisnienie powoduje ze silnik szybko gotuje sie, jezdze wiec bez termostatu i z tempertura jest spokuj. Silnik pracuje jednak nierowno z powodu niedogrzania i nie daje rady tego wyregulowac :( Znajomy diagnosta mowil mi ze to jest glowna przyczyna zlej pracy silnika.

Zastanawiam sie nad wymiana silnika, jednak ciezko jest znalezc silnik na gazniku.
Slyszalem ze jest mozliwe przelozenie silnika na wtrysku.

Czy naprawde jest to mozliwe i czy wymaga to wielu przerobek?

Pozdrawiam Michal
westwoodczyk
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez tigre0070 » 13 sie 2008, o 00:42

prawie żadnych , takie plug&play , byleby z kompem
tigre0070
 

Post numer:#3  Postprzez westwoodczyk » 13 sie 2008, o 07:30

A kojarzysz moze kogos na forum albo wogule, kto robil taka przekladke? Fajnie bylo by wymienic doswiadczenia.
westwoodczyk
 

Post numer:#4  Postprzez Arczi e30 » 13 sie 2008, o 07:54

miałem kiedyś e30-tke m10 na wtrysku i miałem wypadek .. kupił odemnie silnik kolega który miał m10 na gazniku w kiepskim stanie .. wszystko pasuje, wyciagasz stary silnik, wkładasz nowy, oczywiscie musisz zmienic wiązke .. po za tym blok silnika jest taki sam w m10 na gazniku i w m10 na wtrysku, wiec moze mozesz zmienic tylko sam blok .. silniki m10 gaznik i m10 wtrysk róznią sie od siebie głowicą, kolektorem wydechowym, oczywiscie tym jak są zasilane ... i komputerem z wiązką ..

Pamietaj że zakładajac do siebie m10 na wtrysku musisz założyc pompkę paliwa .. bo m10 na gazniku takiej pompki niema ..

Do jakiego mechanika byś nie pojechał przełoży ci wszystko bez problemu, tylko musisz sie zdecydowac czy przekładac sam blok i nie robić sobie wiekszych problemów czy robić swap na wtrysk ...
Obrazek
Gites majonez :D
Arczi e30
Profesor
 
Posty: 2426
Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 07:45
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 32xx
Nadwozie: Sedan
Silnik: mxxbxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez marcin77 » 13 sie 2008, o 09:18

westwoodczyk napisał(a): ciezko jest znalezc silnik na gazniku
http://moto.allegro.pl/item416222864_silnik_1_8_m10_bmw_e21_e28_e30.html
Prosze bardzo, taki sam?
http://moto.allegro.pl/item416928726_bm ... ilnik.html
Jeszcze jeden.
marcin77
Stażysta
 
Posty: 346
Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 15:08
Lokalizacja: borne sulinowo
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#6  Postprzez Arczi e30 » 13 sie 2008, o 09:33

no widzisz .. za pare zł silnik .. mozesz wyjąc z niego sam blok skoro wszystko u ciebie bangla OK .. i bedziesz miał zapas czesci .. m10 gaznik to ostatni silnik BMW na gazniku wiec jest to swego rodzaju ciekawa rzecz w e30 .. moze nie mocna i nie lata za szybko, ale jest ekonomiczny, lubi gaz .. m10 to bardzo wdzieczny silnik bardzo mało awaryjny i nie do zabicia!
Obrazek
Gites majonez :D
Arczi e30
Profesor
 
Posty: 2426
Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 07:45
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 32xx
Nadwozie: Sedan
Silnik: mxxbxx
Instalacja LPG: NIE

Re: BMW E30 gaznik

Post numer:#7  Postprzez Piotras_Miko » 1 sie 2018, o 00:50

Jak to jest z tą pompa paliwa ? podłaczam plus pod stacyjke(oczywiscie przez przekaźnik)? .A co z powrotem paliwa? osobny wężyk musze sobie poprowadzić (miedziany hamulcowy+gumowe węzyki). Oczywiście też mówie o zmianie gaźnika na wtrysk.
Piotras_Miko
Rekrut
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 kwi 2017, o 21:40
Moje BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M10B16
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: BMW E30 gaznik

Post numer:#8  Postprzez szczodros » 10 sie 2018, o 13:55

Powrót paliwa wraca do zbiornika paliwa, przy M40 mam tak że wraca po tej samej stronie baku co pompa paliwa - w sumie w tym samym koszyku na pompę
szczodros
Student
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 16:33
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

  • Reklama