Post numer:#2 przez Ostyn » 12 lis 2007, o 09:08
Niczym sie nie przejmuj, układ tak czy owak zapowietrzysz.
Opisze wszystko co wiem.
Filtr należy odwadniać co 10000km, wymiana co 20000km.
Odwadnianie:
-Odkręcasz śrubę odpowietrzającą
-pod zawór spustowy podstawiasz naczynie
-wciskasz do góry zawór spustowy, zacznie się lać woda. Spuszczasz do momentu pojawienia sie czystego oleju napędowego.
Odpowietrzanie:
-obracasz o 90 stopni koło ręcznej pompki
-pompujesz do momentu wycieku paliwa przez odpowietrzenie.
-dokręcasz koło pompki ręcznej (obrót o 90 stopni w przeciwnym kierunku)
-dokręcasz śrubę odpowietrzającą
Wymiana filtra:
-opróżniasz filtr (patrz odwadnianie - spuszczasz całą ciecz)
-odkręcasz filtr ręcznie, jak się nie da to obejma) należy zwrócić uwagę aby nie odkręcić grzałki.
-korek zamykający (wraz z zaworem spustowym) przekładasz do nowego filtra
-zalewasz nowy filtr olejem napędowym po same brzegi
-zakręcasz filtr (nie za mocno!!!)
-odpowietrzasz układ
-robisz jazdę próbna i sprawdzasz czy nic nie cieknie.
W 324d odwadnia się poprzez odkręcenie korka zamykającego, a odpowietrzenie odbywa się w trakcie rozruchu.