Post numer:#3 przez spr » 26 sty 2011, o 11:30
Owa kontrolka oznacza:
- niesprawność wtrysku sterującego(jak się urwie kabelek to będzie się świecić)
- pompa nie podaje ciśnienia(wtrysk sterujący bada oporność i komputer wie jaka dawka jest podawana,gdy dawka będzie zbyt mała kontrolka może się zapalić)
- jak zwróciłeś uwagę kontrolka jest dzielona z taką ikoną dystrybutora i takimi kreseczkami jakby woda pod nim,to właśnie oznacza wodę w układzie - filtrze paliwa.
Kontrolka powinna gasnąć kilka sekund po rozruchu,lub samoczynnie nim przekręcimy zapłon.
W 99% gdy owa kontrolka Ci się zapali będzie to oznaczać wodę w układzie.Jak masz silnik rozgrzany i zapaliła się przed chwilą to wystarczy dać ostro ognia i woda zostanie przepalona z paliwem. Teraz usłyszę pewnie że nie można tak robić bo korozja wydechu itd itp.Wydech zawsze koroduje a ze względu na katalizator szybciej.
Woda w paliwie to nic strasznego jeśli nie zamarza; są specjalne mieszanki wodne paliwa gdzie woda ze względu na inne napięcie powierzchniowe zostaje zamknieta w kroplę oblepioną ropą, w komorach spalania woda błyskawicznie odparowuje a ropa posiada lepsze rozpylenie( Paliwa do silników o zapłonie samoczynnym Kazimierz Baczewski, Tadeusz Kałdoński)