[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

kontrolka od wtryskow 324td

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

kontrolka od wtryskow 324td

Post numer:#1  Postprzez luksusa26 » 17 sty 2011, o 13:10

czesc przy przekreceniu kluczyka zaswiecaja mi sie kontrolki od swiec i od wtrysku. ta kontrolka od tego wtrysku moze mi ktos powiedziec co ona dokladnie sygnalizuje bo musze dlugo czekac az ona zgasnie zeby moc auto normalnie odpalic
luksusa26
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez GLOCK » 22 sty 2011, o 21:05

Ja też tak mam.Gdzieś przeczytałem że jest to sprawdzanie poprawnej pracy układu wtryskowego.Wiec puki gaśnie to jest wszystko ok:)jak nie oznacza usterkę tego układu.Gdy zapali się w czasie jazdy oznacza awarie i przejście silnika w tryb pracy awaryjnej.Warto udać się do mechanika.
MEES WITH THE BEST...DIE LIKE REST!
Wczoraj jeszcze TD...dzis juz tylko D:(
GLOCK
Student
 
Posty: 113
Dołączył(a): 7 lis 2010, o 13:12
Lokalizacja: Morąg
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#3  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 11:30

Owa kontrolka oznacza:
- niesprawność wtrysku sterującego(jak się urwie kabelek to będzie się świecić)
- pompa nie podaje ciśnienia(wtrysk sterujący bada oporność i komputer wie jaka dawka jest podawana,gdy dawka będzie zbyt mała kontrolka może się zapalić)
- jak zwróciłeś uwagę kontrolka jest dzielona z taką ikoną dystrybutora i takimi kreseczkami jakby woda pod nim,to właśnie oznacza wodę w układzie - filtrze paliwa.

Kontrolka powinna gasnąć kilka sekund po rozruchu,lub samoczynnie nim przekręcimy zapłon.
W 99% gdy owa kontrolka Ci się zapali będzie to oznaczać wodę w układzie.Jak masz silnik rozgrzany i zapaliła się przed chwilą to wystarczy dać ostro ognia i woda zostanie przepalona z paliwem. Teraz usłyszę pewnie że nie można tak robić bo korozja wydechu itd itp.Wydech zawsze koroduje a ze względu na katalizator szybciej.
Woda w paliwie to nic strasznego jeśli nie zamarza; są specjalne mieszanki wodne paliwa gdzie woda ze względu na inne napięcie powierzchniowe zostaje zamknieta w kroplę oblepioną ropą, w komorach spalania woda błyskawicznie odparowuje a ropa posiada lepsze rozpylenie( Paliwa do silników o zapłonie samoczynnym Kazimierz Baczewski, Tadeusz Kałdoński)
spr
 

Post numer:#4  Postprzez luksusa26 » 5 lut 2011, o 17:57

ok koledzy no to wiem do czego jest ta kontrolka a moze mi ktos powiedziec dlaczego musze tak długo czekac az ona zgasnie. jesli nie poczekam to bede rozrusznikiem krecił tak długo dopóki mi nie zgasnie nawet jak jest ciepły. jak zgasnie to pali od kopa ale to trwa czasami i 15 sekund zanim zgasnie. najgorzej rano.
luksusa26
 

Post numer:#5  Postprzez spr » 9 lut 2011, o 11:31

luksusa26, szczerze mówiąc nie musisz czekać aż ona zgaśnie,przynajmniej ja nie muszę;) jesli masz tylko zielone kółeczko to możesz kręcić,zielone kółeczko zapala się jak zgasną świece co oznacza nagrzanie wystarczające do rozruchu.

Objaw długiego kręcenia rozruchem jest w zimie czy zawsze?
Jeśli zima to będzie to normalne a przynajmniej w przypadku elektronicznej pompy wtryskowej bo niestety chwile trzeba czasu by komp skumał że jest zimno i trzeba zmienić kat wtrysku na rozruch-ssanie odpalić

Też jest kwestia jak wygląda rozruch ten o którym piszesz...czy obroty rosną czy nie chce zapalić kręcisz kręcisz i nagle hopla już pali.
Jeśli obroty rosną stopniowo i zapłon jest łagodny to jest ok a właściwie w większości ok: sprawdzisz sobie wówczas podłączenie czujników na silniku odpowiadajacych za temperaturę, każdy styk przeczyścisz i powinno być ok; jeśli jednak odpalanie jest nagle i gwałtowne to również szukał bym przyczyny w czujnikach jak i we wtrysku sterującym ewentualnie regulacja pompy.
spr
 



  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama