[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Wymiana filtra paliwa M21D24 324TD

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

Wymiana filtra paliwa M21D24 324TD

Post numer:#1  Postprzez Pawian » 18 sty 2011, o 16:21

Siema, zrobiło się cieplej to porobiłem kilak rzeczy z moim trumniaku. Zatrzymał mnie filtr paliwa.

Jest sobie puszka, wiadomo od dołu odkręcamy i poleci paliwko, ale u góry zaczynają sie schody( dla mnie) nie mogę odkręcic/rozłączyć czy cokolwiek jak to jest zamontowane filtra od tej blaszki przykręconej do budy.

Wg prospektu wygląda to tak:

Obrazek

Czy mi się wydaje czy element nr 2 ( blaszka przykręcana do kielicha) ma na dole gwint i trzeba go wykręcić? próbowałem i nic a nie chce czegoś tam zrąbać. Dodatkowo jedna śruba od przykręcania tego ma ukręcony gwint i ktoś wkręcając na siłę uszkodził też w karoserii.

Wiem że trzeba wylać starą ropę i filtr zalać nową.

Proszę o odpowiedź co i jak bo już zwątpiłem.
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 18 sty 2011, o 16:23

nr 2 to przystawka
filtr od niej odkręcasz
zdarza się że poprostu trzeba użyć niesamowitej siły żeby odkręcić filtr
odkręć całą przystawkę i wrzuć to na imadło bo na wierzchu będzie dużo wygodniej podejść czymkolwiek
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Pawian » 18 sty 2011, o 16:27

wojtaq, poszło pomógł :)

Nie byłem do końca pewien chociaż mi tak pasowało bo przecież w nowym filtrze jest gwint...
Zaraz po pracy sobie to ogarnę :)
Dzięki
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez Robcio_ » 18 sty 2011, o 17:33

u mnie w imadle nie chcial siedziec za bardzo to przykręciłem go do góry nogami do kielicha, srubokręt w środek i z duża siłą odeszło, uważaj żeby nie popękał Ci element nr. 8 łatwo go ukręcić przy odkręcaniu filtra
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez wojtaq » 18 sty 2011, o 17:42

nr 8 podgrzewanie filtra
mi się raz zdarzyło że w 2 części pękło
jak pęknie możesz złożyć bez i nie odczujesz różnicy w zimie , tylko różnicę psychiczną że go nie ma
jak coś to kupisz i założysz :)
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez Robcio_ » 18 sty 2011, o 19:37

a on działał u Ciebie ? bo u mnie chyba nie bardzo zresztą nie czuję różnicy z podpięty czy bez
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez wojtaq » 19 sty 2011, o 01:00

tak jak napisałem nie odczujesz żadnej różnicy oprócz tej psychicznej czy jest podgrzewacz czy nie
w przystawce jest wkręcony czujnik , chyba nr 6 na zdjęciach to dziwnie wygląda i on odczytuje temperaturę i jeśli jest poniżej iluś tam to puszcza napięcie na podgrzewacz
czujnik jest zakończony 2ma konektorkami na które nachodzi taka prostokątna czarna wtyczka
możesz sprawdzić rano czy jest napięcie po włączeniu zapłonu na wtyczce od podgrzewacza , jeśli nie ma to możesz zmostkować kabelkiem we wtyczce od czujnika konektorki i wtedy powinno pojawić się napięcie na podgrzewaczu
możesz pojeździć ze spiętym na stałe podgrzewaczem i sprawdzić czy jest różnica ale ja jakiejkolwiek nie odczułem
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez spr » 19 sty 2011, o 01:39

wojtaq napisał(a):tak jak napisałem nie odczujesz żadnej różnicy oprócz tej psychicznej czy jest podgrzewacz czy nie


Zależy o jakiej zimie mówisz:P
Ale tak serio to podgrzewacz robi trochę;napewno dużo zależy od kondycji silnika i całego osprzetu ale ja rzadnej zimy nie miałem problemów z zapaleniem a moi sasiedzi nawet w nowych samochodach nie mogli odpalac przy -25*C

Wiadomo że jak zrobi się "kasza" w baku to nie ma siły by ja przepchać aż do filtra więc rozwiązanie bardzo doraźne pomocne tylko w przypadku rozruchowej dawki
spr
 

Post numer:#9  Postprzez wojtaq » 19 sty 2011, o 11:20

czy byla zima -20 samochod odpalal bez najmniejszego problemu bez podgrzewacza
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama

cron