[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

324 Td Problem z odpalaniem po wymianach. Nie grzeje ?wiec

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

324 Td Problem z odpalaniem po wymianach. Nie grzeje świec

Post numer:#1  Postprzez Pawian » 25 sty 2011, o 20:46

Siema, mały problem z moim dieslem.
Wymieniłem świece na nowe, filtr powietrza, ma nowy(roczny) akumulator który ladowałem w domu. Dziś chce odpalić a ona nic. Kręci kręci ale nie odpala. Co ciekawe po wsadzeniu aku nie odpalają sie ikonki od grzania świec ani od rozruchu( strzaleczka w kółku) tylko wtryski.
Moge tak kilka razy a on nie odpali. Z pod schowka dochodzi dziwne buczenie ( komp)
przed tym jak sie aku rozładował odpalała, tylko miała problem-stare świece. wszystkie kontrolki się swieciły normalnie.

Co się mogło stać?
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 25 sty 2011, o 20:48

może jakaś gafa podczas składania ?
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Robcio_ » 25 sty 2011, o 22:43

U mnie takie objawy były gdy padła ta centralka od grzania świec, później wsadziłem drugą i też padła i sie wkur**** i pobawiłem elektryką i teraz mam bez tej centralki i jest wszystko cacy :)
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez Pawian » 26 sty 2011, o 00:19

Robcio_, gdzie ta centralka i jak sprawdzic? Mogła pasc przy wkladaniu nowego aku( jakaś zwara)?
wojtaq, Każda świeca wyjmowana osobno i wsadzana nowa tak samo, nie ma mowy o błędzie.
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 00:34

w miejscu aku pod maska takie pudełeczko ok 10 na 3 zdejmiesz pokrywkę i tam jest bezpiecznik taka blacha jak jest przepalony to zobaczysz odrazu, sprawdzisz czy dochodzi do niej prąd i czy wychodzi :)


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us



zaznaczyłem strzałką :)

a że nie mam co robić to znalazłem foto jak wygląda pod pokrywką :D

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez Pawian » 26 sty 2011, o 09:52

Ok, dziś po pracy sprawdzę co tam słychać.
Z ciekawości, jak to usunąć tzn co zrobiłeś? Dostałeś Pomógł :)
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 11:21

tak jak mówi Robcio_.
Ale ja bym nie demontował centralki bo po to ona jest by chroniła Ci układ el. siec przed przyjaraniem, a zdarza się że sama centralka się przyjara;)
Inna sprawa jest to że mogła złapać wilgoć.Zdemontuj ją na spokojnie i wszytkiego się dowiesz.

A co do nie świecenia się zielonej kontrolki z kółeczkiem rozruchu to informuje ona o przepalonej świecy a a zatem o popsutej wiązce.
Musisz sobie sprawdzić kable świec próbnikiem i bedzię wszystko jasne:)
spr
 

Post numer:#8  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 11:37

ona od niczego nie chroni :)

a my z koleszką wydumaliśmy że dwa przekązniki cyk cyk i działa nagrzewa się po przekręceniu stacyjki wyłączająjak się nagrzeją jak będziesz mocno zainteresowany to Ci to opiszę i zrobię

spr napisał(a):Musisz sobie sprawdzić kable świec próbnikiem i bedzię wszystko jasne:)
zdjęcia

a nie łatwiej sprawdzić czy dochodzi prąd do świec ? zresztą jak te kable mają popękać gruba linka ok 2mm ja kto ma popękaćto nie drut aluminiowy w oplocie z papieru ze pekał

[ Dodano: 26-01-2011, 10:38 ]
spr napisał(a):Inna sprawa jest to że mogła złapać wilgoć.Zdemontuj ją na spokojnie i wszytkiego się dowiesz.


Puszeczka hermetycznie zamknięta, rozłupać ją cięzko a Tobie wilgoć weszła...
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 12:25

Robcio_ napisał(a):Puszeczka hermetycznie zamknięta, rozłupać ją cięzko a Tobie wilgoć weszła...


Nie mi a koledze,tylko jemu się przyfajczyła cała puszka:)
spr
 

Post numer:#10  Postprzez szajbaa » 26 sty 2011, o 12:46

skoro wyminial swiece i koleczko nie swieci to moze po prostu dltaego że obwód jest dobry? robiles to na odpietym aku? odnosze wrazenie jak bys zrobil zwarcie i cos przypalilo moze centralke - przekaznik swiec zarowych. Sprawdz czy od swiec sie nie uralo cos gdzies, jak koledzy mowia czy dochodzi prad - w co wątpie. Jesli potrzebujesz odpalic auto mozna przykrecic plusa do swiec i podac bezposrednio z akumulatora na zaplon druga osoba podgrzewa kilka sekund i pali.
tel: 506 799 133
gg: 4995986 niewidoczny
szajbaa
Stażysta
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 12:18
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#11  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 13:15

szajbaa, to kółeczko zapala się gdy świece są juz podgrzane i sygnalizuje że można zaczynać kręcić, podświetla się na zielono, to taki zielone światełko dla rozruchu :)


miałem dużo problemów z tą centralką po remoncie silnika, przy wkładaniu drugiego wsadziłem drugą wiązkę, drugą centralkę wszystko było sprawne i dalej nie działało więc ja dałem sobie spokój i przerobiłem to trochę
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez Pawian » 26 sty 2011, o 14:17

szajbaa, świece robiłem na totalnie rozładowanym aku więc o zwarciu nie ma mowy. Każdy kabelek był delikatnie odkręcany, wykręcana świeca, wkładana nowa w odwrotnej kolejności itp. Żaden kabelek się nie przerwał. Zobaczę dziś ten przekaźnik.

Co z kompem, bo nikt nie podjął tego wątku. Dziwnie buczy podczas odpalania, w mrozy robiła dziwne rzeczy pt: Podpinam kable pod auto kumpla a moja świeci wszystkimi kontrolkami, nawet migają te z cheka, i pokazuje mi jego obroty.
Jak sprawdzić tą centralkę? Tylko na oko czy jakimś miernikiem?
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#13  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 15:19

Pawian, na oko to chłop w szpitalu umarł :P

Sprawdzisz czy jest cała ta blacha-bezpiecznik, później miernik w dłoń i zobacz czy podaję prąd na świece oczywiście na odpalonym zapłonie, jeżeli nie to po kablach dochodzisz do centralki odpinasz kostkę z której wychodzą przewody do świec i sprawdzasz czy tam jest napięcie, jeżeli jest to szukasz przyczyny między świecami a centralką, jeżeli nie to szukasz dalej sprawdź czy dochodzi prąd do centralki na tej blaszce-bezpieczniku jeżeli tam nie ma to problem jest w centralce, na tej śrubie na klucz 10 zawsze będzie prąd bo jest on podpięty bezpośrednio z aku.

centralka pasuje z e34 może masz kogoś żeby podmienić
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 17:33

Pawian, a nie prościej jest auto na hol i do mechanika?Z tego co piszesz to z elektryką jesteś trochę na bakier więc może dla świętego spokoju oddać samochód do elektromechanika który naprawę wykona albo od ręki albo w góra jeden dzień,a w przypadku tej usterki powinien wiedzieć od razu co "nie prądzi".

Taka moja rada; a problem jest ewidentnie związany z układem świec żarowych, a komp w tym modelu jest prosty i nie potrafi zdziałać takich cudów jakie opisałeś.

Aha wnioskuje po twoim opisie że auto już nie paliło przed wymianą świec, bo piszesz o rozładowanym akumulatorze.Sam wymieniałeś świece?Masz na 100% dobre świece do tego silnika?
spr
 

Post numer:#15  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 17:42

spr, ale to jest prosta sprawa i od tego są fora że ktoś wie i ta wiedzą może się podzielić Pawian jeżeli nie ogarniasz tego to podbij na gg 1662433 to postaram Ci sie pomoc :)
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama