Zanim kupiłem sobie e30, miałem Golfa 3 TDI. Trochę czytywałem fora nt. właśnie problemów w funkcjonowaniu silników TDI. Objawy identyczne z opisywanymi tu w różnych wątkach forum... falowanie na jałowych, szarpanie budą itp. W większości przypadków pomaga czyszczenie nastawnika. Nastawnik zarówno w 1.9TDI, jak i w 2.4d/td wyglada z zewnątrz niemal identycznie. W takim razie wewnatrz może także być podobny i poniższa instrukcja czyszczenia nastawnika pomoże każdemu, kto zamierzy się na własnoręczne zabranie się za to w obliczu ewentualnych kosztów oddania do znachorów/wyłudzaczy.
.pdf na temat własnoręcznego czyszczenia nastawnika:
http://www.skierniewice.info/golf/instrukcja_czyszczenia_nastawnika.pdf... jednakże może okazać się coś takiego:
http://youtu.be/jTWvhQ7bMaQByć może wizyta u tokarza-frezera, który dorobi identyczny wałek/łożysko także załatwi sprawę.
-- 30 paź 2014, o 20:31 --
Dowiedziałem się coś nt. nastawnika. Otóż nie jest to indukcyjny nastawnik, jak w większości diesli, tylko potencjometryczny. Ścieżka oporowa wyciera się i przewodność zanika. Byłoby to proste do naprawy, gdyby mozna było dostać nową płytkę drukowaną ze ścieżka oporową. Niestety nie produkują już takich płytek i jedyne, co można zrobić, to założyć mechaniczny wtrysk na linkę, trafić fartownie jakiś mało zajechany nastawnik, kupić nowy nastawnik (swoją drogą skoro sa nowe nastawniki, to i płytki skądś muszą mieć... chyba, że to indukcyjne nastawniki), aaaalbo spróbować założyć nastawnik indukcyjny z tds'a, bo ponoć ktoś tego dokonał.