[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

e30 324td spalanie i explatatcja

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

Post numer:#16  Postprzez rpautosport » 11 kwi 2011, o 00:34

Bardziej trafne jest raczej porównanie M21 z M20B27.
rpautosport
 

Reklama

Post numer:#17  Postprzez DiVeR » 11 kwi 2011, o 07:32

no nie wiem czy to dobre porównanie :P a słyszał ktoś o swapie diesla?:D:D
DiVeR
 

Post numer:#18  Postprzez miro » 11 kwi 2011, o 07:52

buni kiedys mial 3.0 z e39
Obrazek
miro
Inżynier
 
Posty: 855
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 16:14
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Moje BMW: 325i
Nadwozie: -------
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#19  Postprzez rpautosport » 11 kwi 2011, o 09:22

DiVeR napisał(a):no nie wiem czy to dobre porównanie :P


Wcale mnie to nie dziwi, że nie wiesz :)

324td
320i
325e

Żeby nie było nie na temat to M21B24 montowany był także w:

Lincoln Continental Mark VII 1984-1985
Vixen 21 TD and Vixen 21 XC 1986-1987
UMM Alter II 1992
rpautosport
 

Post numer:#20  Postprzez Leon » 11 kwi 2011, o 11:26

Pod jakim względem porównujecie M21 z B20 czy B27 ?
Leon
Doktor
 
Posty: 2715
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#21  Postprzez Robcio_ » 11 kwi 2011, o 12:08

LeonE30, chyba chodzi im o osiągi :cho:
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#22  Postprzez Pawian » 11 kwi 2011, o 14:14

Mi się bardzo dobrze śmiga, spalanie w mieście ok 9-10l przy ciężkim bucie, na trasie zejdzie do 6-7.
Ostatnio jechałem do czech na narty. Całe auto załadowane, 4 osoby, plus narty na dachu no i wiadomo góry to ciągłe redukcja itp. wyszło mi średnie 8.3l / 100km

Ok jest mułowaty od dołu, ale jest kolega z innego forum który robi czipy pod dany silnik. do td mozna dorwać 20KM i 35Nm co podobno rozwiązuje troche problem dołu.

Z rzeczy które się psują?

Pompa- trzeba uważać na nią i sprawdzać przy kuponie bo nieraz regulacja nie wystarczy a regeneracja pompy to już są złotówki, świece muszą być dobre i tyle, czyścić lub patrzeć na filtr powietrza, jak jest brudny autko zamula. Tą co mam teraz odkupiłem od Niemca u którego długo stała. Więc był muł na maxa.
Filtr paliwa był cały zawalony, filtr oleju ledwo wyszedł i cąly oblepiony jakimś syfem. musiałem zmienić miskę olejową więc i smoka się wyczyściło. Na sitku poprzyklejany syf, brud sylikon i co tylko.

Po wymianie wszystkiego, plus świece i nowy olej katalogowo 5.4l (weszło 6l do motoru a na bagnecie prawie max ) jakby dostała ducha, wracając wczoraj do domu ze skrzynką narzędzi, 2 kołami, starą miską i kubłami z narzędziami itp plus dziewczyna na siedzeniu obok robiłem kebaba 2.0 Koleś go cisnął i cisnąl i dogonić mnie nie mógł. Nie wiem co on tam miał i jak umiał to auto wykorzystać ale byłem dumny z dieselka :)

ogólnie to mój drugi diesel i jestem bardzo zadowolony, na wielkanoc jadę w trasę tym razem bez bagażu i ludzi to sobie obliczę dokąłdnie spalanie na trasie ok 120km.
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#23  Postprzez DiVeR » 11 kwi 2011, o 19:16

trzeba też zwrócić ogromną uwagę na zużycie silnika.. nie oszukujmy się zaiste mało jeździ aut(już nie mówię tylko o e30) ale kilku letnich maszynek, które od dawna nie mają katalogowych parametrów.. przebieg, zła eksploatacja wyciąga z silnika konie i co tu się oszukiwać.. a w 20 paro letnim życiu takiej e30 na bank nie jednokrotnie działy się różne nieprzyjemne sytuacje.. Podejrzewam, że gdyby taki silniczek M21 wyremontować, zalać dobrymi dzisiejszymi płynami to była by niezła maszynka.. ale to wiadomo koszta.. więc kupując teraz takie auto można trafić na zdrowy egzemplarz albo na wraka, który będzie pędził muła
DiVeR
 

Post numer:#24  Postprzez Pawian » 11 kwi 2011, o 22:27

racja racja, mi sie udalo trafic na super egzemplarz, zalac od nowa wszystkim nowym i jazda. dlatego chce robic remont m21
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#25  Postprzez miro » 12 kwi 2011, o 05:23

Ja swoja od dnia zakupu a bylo to niedawno zrobilem nia juz ok 2.5 tys km . Kupilem ja od emeryta i byla troche zamulona. Ale z kilometra na kilometr coraz bardziej jestem zadowolony z tego auta. Ogolnie przesiadlem sie z m20b25 wiec troche slabsza ale kilkoma dieslami jezdzilem i uwazam ze moje kombi tez zeszcze dobrze gania
Obrazek
miro
Inżynier
 
Posty: 855
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 16:14
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Moje BMW: 325i
Nadwozie: -------
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#26  Postprzez DiVeR » 12 kwi 2011, o 08:02

a informował się ktoś o zmianie turbiny na większą, chip tuningu itd? Bo nie wierze, że nie da rady bez większych zmian trochę usprytnić ten silnik? Albo wsadzić silnik Diesla z E36 chociażby.. bo skoro benzyniaki się zmienia to why nie diesla?
DiVeR
 

Post numer:#27  Postprzez miro » 12 kwi 2011, o 08:42

Jak szukalem swojej to na allegro stala z dolozonym intercolerem. Ciekawe co to bylo...?
Obrazek
miro
Inżynier
 
Posty: 855
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 16:14
Lokalizacja: Nowy Dwór Maz.
Moje BMW: 325i
Nadwozie: -------
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#28  Postprzez Robcio_ » 12 kwi 2011, o 08:58

poczekajcie poczekajcie jak ogarne temat to sie podziele ;)
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#29  Postprzez Pawian » 12 kwi 2011, o 09:18

Tak jak pisałem, dobry czip pod ten silnik od kolegi z innego forum to dodatkowo wedle życzenia od 20-25KM i ok 35Nm
Do tego myślałem nad innym turbo ale z tego co wiem to wystarczy to co mamy zregenerować i tyle.
Na allegro kiedyś stała srebrna z Ic od Ducato z pełnym orurowaniem, właśnie czip i regeneracja głowicy plus turbina. Wychodziło na hamowni ok 170Kucy i chyba 400coś Nm ale nie pamiętam dokładnie.

Jak dla mnie te 115km już ładnie hula, zważywszy że zawsze mam graty w bagażniku i wersje z klimą czyli dodatkowe 12kg :P
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#30  Postprzez Robcio_ » 12 kwi 2011, o 09:44

Pawian napisał(a):Tak jak pisałem, dobry czip pod ten silnik od kolegi z innego forum to dodatkowo wedle życzenia od 20-25KM i ok 35Nm




czips od kolegi Bagora ?
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama

cron