[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M21D24 problemy z odpalaniem

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

Post numer:#16  Postprzez Pawian » 25 sty 2012, o 12:27

Nie no wiadomo że sam tego nie ruszę, chce wiedzieć co i jak żeby mnie żaden Janusz w trąbę nie zrobił.

Dziś zacznę tylko uszczelki pod dekielkiem bo cieknie lekko a to też ma wpływ na odpalanie.

Z tego co czytałem o nastawniku to nie mam innych objawów poza tym dziwnym odpalaniem, ale mówie, to może być kwestia lekką spoconej pompy i zapowietrzenia.
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#17  Postprzez Mastercioo » 10 lut 2012, o 21:07

Podepne się pod temat. Od jakiegoś czasu stoi mój klekot i nie ma chęci do odpalenia ;) Miałem założony przez poprzedniego właściciela sterownik świec z starych diesli (324d z e30 i e28 d i td ), na tamtym palił o dziwo jako-tako normalnie, ale jak mrozy naszły nasz piękny kraj stanął i stoi :) Wiedziałem że jest już na wykończeniu (nie działał nadmuch i el. lusterka ) więc kupiłem i wymieniłem na odpowiedni (numer zgodny z realoem) Co ciekawe ostatnimi czasy na zegarach nie pojawiało się zielone kółko, tylko gasły kontrolki a zielonej nie było, ale auto paliło. Rozrusznikiem kręci normalnie ( chyba nawet "za dobrze" bo jak załapał teraz to przy przekreceniu kluczyka kreci non stop, a jak to sie staje przy kręceniu samemu to trzeba kleme ściągać bo kręci po wyciągnięciu kluczyka dalej. Wcześniej miałem raz takie coś ale po południu wpadłem do auta postukałem w kiere ( kostka stacyjki :D ) i przestało. Teraz nie chce puścić ). Co ciekawe pompując ręczną pompką na pompie wychodzi na to że nic się nie pompuje bo można do ... no, dlugo pompować i paliwo jakby się nie ruszało nawet. Pompa?
Było BMW, ni mo BMW.
GOLF III GTD Special
1,9TD AAZ+| Ventro front | Brock B1 16" 9J komplet | LB5T
https://www.facebook.com/MSTIMGN
Moje amatorskie pstryczki
Mastercioo
Stażysta
 
Posty: 489
Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 15:46
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#18  Postprzez SCOUT » 10 lut 2012, o 22:09

Kręci non stop bo rozrusznik się zawiesza.Jak będzie za długo kręcił to się spali.Sprawdzaj elektrykę(nie ma jej za wiele w e30). Co do paliwa to mogła się oddzielić parafina i zatkała filtr paliwa,mogła zamarznąć woda w paliwie.Temperaturę mamy sporo poniżej zera i takie problemy występują dość często w dieslach.
SCOUT
 

Post numer:#19  Postprzez Skyline15 » 11 lut 2012, o 01:10

Podpowiem że niestety podstawy filtru paliwa potrafią narobić zamieszenia - zapowietrza się układ , w wężu pustka często.

Wymiana na inną podstawę przynosi efekt. Ja zmieniłem na podstawę bez ręcznej pompki i jak na razie odpukać z tą nie było problemów.

Do tego między pompę a podstawę obowiązkowo zaworek zwrotny

Sprawdzić także czy same węże dobrze są skręcone i nie zapowietrzają układu

Jak ktoś ma węże typowo przeźroczyste, które mocno twardnieją podczas niskich temperatur to można się tego spodziewać , zalecam montaż typowo gumowych , czarnych węży. Prawdopodobieństwo zapowietrzenia maleje.
Skyline15
 

Post numer:#20  Postprzez Pawian » 11 lut 2012, o 01:15

Skyline15, nie zgodze sie z zaworkiem, po co ci on tam naprawde? to nie tds i triki z allegro żeby jakośto jechało. Ja doszedłem w koncu do porozumienia z moim dieslem i odpalił mi dziś przy -11 bez zająkniecia od strzału. Obydwie uszczelki pod nastawnikiem pompy puszczały, zmienilem i jest ideał.

W dieslu musi byc idealny rozrusznik, trzeba pamietac o filtrze paliwa jak juz kolega wspomniał, o szczelnosci na calym układzie, plus świece i nie ma bata że nie odpali.
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#21  Postprzez wojtaq » 11 lut 2012, o 01:25

jeśli nie zaświeca się zielona to któraś świeca jest spalona
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#22  Postprzez Mastercioo » 12 lut 2012, o 12:02

wojtaq napisał(a):jeśli nie zaświeca się zielona to któraś świeca jest spalona

Świece sprawdzane, są ok.
Było BMW, ni mo BMW.
GOLF III GTD Special
1,9TD AAZ+| Ventro front | Brock B1 16" 9J komplet | LB5T
https://www.facebook.com/MSTIMGN
Moje amatorskie pstryczki
Mastercioo
Stażysta
 
Posty: 489
Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 15:46
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama