[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M21D24 problemy z odpalaniem

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

M21D24 problemy z odpalaniem

Post numer:#1  Postprzez Pawian » 16 sty 2012, o 14:50

Siemano, może ktoś z was wpadnie na to co się mogło stać.

Odpalajac diesla wiadomo że grzeje świece, gaśnie kontrolka świec, zapala się zielona strzałka- kółko oraz jeszcze sie świeci kontrolka wtrysków.
czekam aż ona zgaśnie i zostanie sama zielona strzałka. Wtedy auto od strzału pali.

Ale od kilku dni mam problem bo ostatnia kontrolka nie gaśnie(wtryski) albo gaśnie razem z zieloną strzałką i auto kręci ale nie odpala
Towarzyszy temu dźwięk spod schowka (komp) takie CYK.

Auto ma nowy aku, świece, bezpiecznik od świec (płytka na podszybiu) rozrusznik po regeneracji bo te z allegro to chińskie :cen:, nigdy nie miała problemów z odpalaniem, rok temu zimą przy -15 na rozwalonym rozruszniku jakoś odpalała, na naprawionym bez zająknięcia.

Poza tym silnik idealnie pracuje, nie ma żadnego czarnego dymu, nie kopci, wkręca się ładnie, turbo ideał itp.
ma 240tyś kkm

Macie pomysł co to? Kwestia kompa tylko?
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Jasmen » 16 sty 2012, o 15:31

Mnie sie wydaje że to wina kompa, sprawdź dokładnie skąd to cyka, w razie czego mam takie kompy
Jasmen
Inżynier
 
Posty: 884
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 14:36
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 728
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#3  Postprzez Pawian » 16 sty 2012, o 17:55

No jak skąd dokładnie? Albo komp albo co? chomik któremu się odbija? :D
Czy w dieslu czasem nie było 2 komputerów?
Po pracy zejdę do garażu i sprawdzę.
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez Skyline15 » 16 sty 2012, o 19:08

Wolnossący 2,4 z pompą po 90 roku czyli już z elektroniką posiada tylko jeden sterownik nad schowkiem
Natomiast turbodoładowana wersja ma dwa sterowniki

Podejrzewam jednak jak wyżej koledzy pisali że główny sterownik padł


Może też padła pompka paliwa w baku - w tych wersjach bodaj już jest.
Skyline15
 

Post numer:#5  Postprzez Jasmen » 17 sty 2012, o 10:47

W baku nie ma pompki, przynajmniej w moim td nie było, pompa jest elektroniczna i tak jak piszesz są 2 sterowniki, jeden chyba właśnie od pompy
Jasmen
Inżynier
 
Posty: 884
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 14:36
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 728
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#6  Postprzez Pawian » 19 sty 2012, o 19:56

A co powiecie na to że jak otworzyłem maskę to poczułem ropę, i pompa wtryskowa jest lekko spocona. Tzn nie cieknie ale jest mokro wokól rurki/przewodu przeźroczystego w którym leci ropa z filtra do pompy...
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Skyline15 » 19 sty 2012, o 20:38

Całkiem możliwe że ci się po prostu zapowietrzył :D

U mnie też była taka akcja kręcił kręcił i nic

Okazała się prosta sprawa - zapowietrzenie się układu. Nacisnąłem kilka razy pompkę i odpalił

Chyba że masz wersję bez ręcznej pompki to musisz na przewodach zasilających przy wtryskiwaczach popuścić
Skyline15
 

Post numer:#8  Postprzez Pawian » 23 sty 2012, o 15:20

Mam wersję z pompką, co ciekawe ostatnio odpala normalnie, z pompy jak niby lekko ciekło czy tam się sączyło tak teraz jest spokój.
Lubie jak się auto samo naprawia, ale nie lubie nie wiedzieć co naprawiło :D

Zacznę od uszczelniania pompy tak czy tak i zobaczymy jak dalej.
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez wojtaq » 23 sty 2012, o 18:29

nie wiem czy jest sens uszczelniać pompe jak może nastawnik powoli padać
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez Skyline15 » 23 sty 2012, o 19:04

Jeżeli nie ma żadnych niepokojących objaw szarpania itd to można uszczelniać.

Można zminimalizować koszty i samemu wyjąć pompę i oddać do uszczelnienia wtedy taniej wychodzi :cool2:

Kwestia także gdzie cieknie - bo niektóre uszczelki można samemu a niektóre to już ingerencja w pompę i nastawnik
Skyline15
 

Post numer:#11  Postprzez Pawian » 24 sty 2012, o 10:13

Skyline15, właśnie sączy się z dekielka który można samemu bez problemu zdjąć i z łączenia z rurką doprowadzającą ropę. Ze spokojem sam ogarnę.

wojtaq, Nastawnik? w którym on jest miejscu i jak sprawdzić że pada?
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez wojtaq » 24 sty 2012, o 18:13

nie wiem dokładnie w którym jest miejscu , auto zaczyna mieć coraz gorszą pracę mogą być kiepskie wolne obroty , utrata mocy , podstawowa sprawa to gorsze odpalanie zwłaszcza na ciepłym
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#13  Postprzez BMWe30-Stefan » 24 sty 2012, o 18:19

nastawnik to tzw szterwerk jest w górnej części pompy wtryskowej pod taką pokrywką bodajże montowaną na 4 śruby
BMWe30-Stefan
 

Post numer:#14  Postprzez Pawian » 25 sty 2012, o 10:51

Mogę go bez problemu podmienić z innej pompy na próbę, czy potrzebna od początku regulacja?

Zaznaczyłem na fotce, to chyba to? Obrazek
Mój biały szuracz
viewtopic.php?f=67&t=19944
Pawian
Stażysta
 
Posty: 518
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 16:25
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 324Td
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#15  Postprzez BMWe30-Stefan » 25 sty 2012, o 11:01

nie to nie to to tylko mocowanie przewodów do pompy on jest tak jakbyś patrzał na pompę od góry pod aluminiową pokrywką zaznaczona na czerwono na obrazku i 4 śruby na turkusowo i to jest ta pokrywka u pod nią jest nastawnik
Obrazek

i tak jak kolega wyżej ten nastawnik odpowiada za prawidłową pracę silnika, odpalanie, prawidłową dawką paliwa na każdy z wtrysków


aha jeszcze takie małe ps. jak nie masz pojęcia o pompach wtryskowych to radził bym jej nie ruszać :P ponieważ możesz coś że tak powiem popsuć
a problemem tego nastawnika jest jego wycieranie się dlatego zaczyna pompa kulawo chodzić
BMWe30-Stefan
 

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama