[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Kopcenie a potem brak mocy

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

Kopcenie a potem brak mocy

Post numer:#1  Postprzez mike » 21 maja 2013, o 18:20

Wybaczie moj polski, to jest moj trzeci jezyk

324td, po wymiany wszytkich filtrow/plynow. Normalnie sie jezdzilo, dodalem chip'a i cieszylem sie jazda przez wiele miesiacy. Zauwazylem ze spalanie zaczelo troche rosnac (nie spodowany przez ciezka noge)

Potem auto zaczelo strasnie kopcic. Mechanik odpiol EGR, to samo, oddal wtryski do BOSCHa i przestalo kopcic, ale po tym wyszly dwa nowe problemy:

calkowicie brak mocy, jakby mial 70 koni. Nie moge jechac szybcie niz 160kmh, ekonomizer nie wydzie wyzej niz 20L/100.

Jeszcze przy niskich temperaturach (od 0 w dol) mialem ogromny problemy z odpalaniem auta, bardzo nierowno chodzil, puszczal ogromny chmury dymu (szary), po 10 sekund do pol minuty zgasl i musialem go nonstop odpalac az sie troche rozgrzal, wtedy moglem wogole ruszyc. Kiedy sie nagrzal normalnie chodzil. Teraz jest cieplo i odpala od dotyk (zimny jak i rozgrzany silnik).

Pojechalem do pompiarza, on powiedzal ze to nie pompa ale EGR. Wlozyl blaszke miedzy EGR/dolotem i faktycznie, bylo lepiej. Tylko przez 5 minut. Powiedzal ze to tymczasowe i lepiej zaspawic rure albo odlaczyc calkowicie EGR. Auto teraz jezdzi o pare procent lepiej, ale dalej jest ogromny brak mocy.

Mechanik stwierdzil ze to bardzo dziwne, poniewaz EGR dalej byl odpiety. Podlaczyl EGR i zdjielismy blaszke i jest to samo.

Nie mam bladego pojecia co teraz zrobic.
mike
Uczeń
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 17:54
Lokalizacja: POL/USA
Moje BMW: 324TD
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: ---
Silnik: MxxBxx

Reklama

Post numer:#2  Postprzez SCOUT » 21 maja 2013, o 20:57

Z tym paleniem na zimnym (od 0 w dół) obstawiam świece żarowe.Teraz jest ciepło i śmiga ale następną zimę będziesz stał w garażu(albo na dworze) .Na problemy z paleniem,brakiem mocy itp jest parę rzeczy do sprawdzenia. Układ paliwowy(pompka paliwa w zbiorniku, filtr, pompa paliwa). Dolot powietrza.Takie rzeczy widziałem tydzień temu.Czarny dym i zero mocy.Zatkany dolot powietrza(ale to była koparka). Jest jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu.Poszukaj na forum bmw-diesel.Może ktoś więcej doradzi.
SCOUT
 

Post numer:#3  Postprzez mike » 21 maja 2013, o 23:48

:) dzieki scout za rade

Swiece zarowe calkowicie nowe, przed zima specjalnie ich wymienilem "w razie co". Biore pod uwagi ze ostatnie problemy z kopceniem moglby ich "usyfic" i jutro odkrece pare sztuk zeby sprawdzic ich stan, ale nie sadze ze to jest problem. Bardziej pompa, ale pompiarz powiedzal ze dobra... ???

Rowniez mysle ze moze caly dolot jest tak strasnie zasyfiony przez EGR ze warto go wyczyscic

Jutro rowniez sprobuje podpiac komputer i sprawdzic parametry, mechanik jak i BOSCH nie dali rady bo wyskoczyl blad "brak komnunikacji" ale znajomemu uda sie
mike
Uczeń
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 17:54
Lokalizacja: POL/USA
Moje BMW: 324TD
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: ---
Silnik: MxxBxx

Post numer:#4  Postprzez wojtaq » 22 maja 2013, o 07:37

jak odpalasz samochód to po zgaszeniu kontrolki od grzania świec zaświeca się zielona lampka obok ?
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez mike » 22 maja 2013, o 18:33

Lampka normalnie sie zapala i potem gasnie kiedy silnik odpali.

Ale juz nie wazne, wiadomo co bylo nie tak. Wezyk miedzy czujnikiem... to chyba sie nazywa.. doladowania a kolektorem byl odpiety!!
Nr 5
Obrazek

Podlaczylem i wszytko super, ale auto znowu zaczelo strasnie kopcic podczas przyspieszenie. Tym razem znowu odpialem EGR i przestalo calkowicie kopcic. Zobacze jutro jak z odpaleniem.

Znow wlozylem chip i mala modyfikacja turbo i wrescie sie normalnie jezdzi. Za tydzien zobaczymy czy mozna calkowicie wywalic ten EGR.
mike
Uczeń
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 17:54
Lokalizacja: POL/USA
Moje BMW: 324TD
Nadwozie: Touring
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: ---
Silnik: MxxBxx



  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama

cron