[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[M21D24WA] Problem z rozruchem e30 324td

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#1  Postprzez jingells » 8 kwi 2015, o 18:13

Witam, mam problem taki , ze moja beemka ciezko pali, musze po pare razy krecic zeby załapała, nie ma roznicy czy na cieplym czy na zimnym. Chociaz ostatnie 3 dni rano na zimnym palila na strzala, i sie dziwie bo juz ja troche mam i tak mi sie zdarzylo pierwszy raz. z pompy wtryskowej jest wyciek a przy rozruchu w wezyku idzie powietrze, swiece są ok. Czy to na 100% winna takiemu trudnemu paleniu jest pompa? Poniewaz jej regeneracja bedzie kosztowac mnie 1000zl. U 2 mechanikow znajomych bylem i zaden nie potrafi powiedziec czemu tak jest. Filtr paliwa byl zmienany , przewody przelewowe tez, 2 spalone swiece tez. Ktos wie oco moze chodzic? Bo nie chce jescze oddawac tej pompy i wyrzucac za to 1000zl jezeli to nie to jest powodem. Pozdrawiam
jingells
Uczeń
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 12:03
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 9 kwi 2015, o 07:04

wymieniłeś 2 świece , sprawdź sobie je dobrze bo teraz mogły spalić się kolejne , dlatego lepiej wymienić cały komplet
mogą mieć inny czas grzania niż stare
jeśli pali dobrze na zimnym a ciężko na ciepłym to 90 % pompa
1000 za regeneracje to dość mało bo uszkodzony jest nastawnik który sam jest cholernie drogi a nie naprawialny
lepiej chyba wychodzi zakup pewnej używanej pompy
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#3  Postprzez Jasmen » 9 kwi 2015, o 07:18

Przerabialem to u siebie, jeśli jest powietrze w wezyku przed pompą to będzie ciężko palił, sa 2 możliwości : albo paliwo się cofa bo nie trzyma juz zaworek zwrotny w pompie albo łapie powietrze na odcinku bak - pompa. U mnie łapał powietrze przy obudowie filtra paliwa, wystarczyło ze rozkrecilem wszystko, dałem nowe uszczelki i podkładki i teraz jest ok. Zamontuj sobie przed samą pompa na wężu zaworek zwrotny, w sklepie motoryzacyjnym kosztuje parę złotych a przynajmniej cofanie paliwa będziesz miał z głowy
Jasmen
Inżynier
 
Posty: 884
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 14:36
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 728
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#4  Postprzez jingells » 9 kwi 2015, o 10:20

Swiece nie sa winne bo na cieplym silniku palilaby normalnie,a na zimnym i cieplym musze dlugo krecic po pare razy zeby odpalila. Nie wiem czy zakup uzywanej pompy jest oplacalny bo jezeli ona tez sie zaraz rozkraczy to co wtedy? Uzywana pompA pareset zloty a regeneracja w boschu 1000zl wiec chyba lepszym wyjsciem jest ta regeneracja?
jingells
Uczeń
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 12:03
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#5  Postprzez Robcio_ » 9 kwi 2015, o 12:40

Na dobrą sprawe i tak musisz uszczelnić pompę skoro cieknie, może przez to układ się zapowietrza. I sprawdź czy nie cofa się paliwo, można kupić zaworki które zakłada się bezpośrednio na przewód z paliwem kosztują kilka PLN.

Świece sprawdź bo tak jak Wojtaq pisze lepiej wymieniać komplety
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#6  Postprzez Jasmen » 9 kwi 2015, o 12:42

Problem z rozruchem nie koniecznie jest spowodowany uszkodzeniem pompy, najczęstszym objawem padającego nastawnika jest nietrzymanie wolnych obrotów. Jeśli masz banki powietrza w wężu zasilającym to zacznij od pozbycia się ich a później szukaj winy w samej pompie. Samo uszczelnienie pompy nie jest drogie, największy koszt tak jak kolega wyżej napisał to wymiana nastawnika
Jasmen
Inżynier
 
Posty: 884
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 14:36
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 728
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#7  Postprzez jingells » 9 kwi 2015, o 12:43

Wymienialem oring spod dekielka ale dalej cieknie,zaworek zaloze i zobaczymy jsk bedzie chociaz moj mechanik mowi ze to nic nie da.

Ale powietrze w wezyku pojawia sie przy rozruchu, jak silnik pracuje to juz idzie samo paliwo
jingells
Uczeń
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 12:03
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#8  Postprzez moher » 9 kwi 2015, o 17:15

Skoro z pompy wtryskowej jest wyciek - zakładam że leci na rozrząd, to na trylion procent będzie potrzebna regeneracja bo oś ma luz.
Jak chcesz to sprawdzić to rozepnij rozrząd i poruszaj kółkiem na pompie.

Mam zregenerowaną pompę jak by co PW
Obrazek
moher
Profesor
 
Posty: 1651
Dołączył(a): 24 wrz 2007, o 12:16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Touring
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 540i
Nadwozie: Touring
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: TAK

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#9  Postprzez jingells » 9 kwi 2015, o 21:13

rozrząd był wymieniany, to ma jakis wplyw?
jingells
Uczeń
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 12:03
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#10  Postprzez Robcio_ » 9 kwi 2015, o 23:15

Ma może jest źle ustawiony
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2017
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 19:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#11  Postprzez Jasmen » 9 kwi 2015, o 23:38

Od czasu wymiany rozrządu ciężko pali?
Jasmen
Inżynier
 
Posty: 884
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 14:36
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 728
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#12  Postprzez wojtaq » 10 kwi 2015, o 06:45

jak odpalasz auto na zimnym to świeci się kontrolka świec , gaśnie i zapala zielone niby kółeczko ?
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#13  Postprzez jingells » 10 kwi 2015, o 08:10

Tak wojtaq, przed wymiana rozrzadu tez ta ciezko palila,mysle ze to przez to ze cieknie i sie zapowietrza przy rozruchu,bo nawet jak zgasze i chce odrazu odpalic to tez dlugo krecic a paliwo by sie nie cofnelo tak szybko
Ale mowie nawet na rozgrzanym silniku gdzie swiece nie sa tak istotne tez dlugo kreci zanim odpali
jingells
Uczeń
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 12:03
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#14  Postprzez wojtaq » 12 kwi 2015, o 12:11

właśnie podstawą nie palenia na ciepłym jest padnięty nastawnik w pompie
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: Problem z rozruchem e30 324td

Post numer:#15  Postprzez jingells » 12 kwi 2015, o 14:22

To co teraz?

-- 15 maja 2015, o 00:40 --

Pompa przyszla dzisiaj z bosza po regeneracji(wyczyszczona,uszczelniona,wymiana zaworu zwrotnego i srub) jednak nadal jest duzy problem z rozruchem,w wezyku idzie powietrze (przy rozruchu duzo,przy pracy juz mniej ale wciaz jest) prosze o jakas rade bo juz nie mam pojecia co z tym autem. Za regeneracje tej pompy dalem 1000zl

-- 31 maja 2015, o 17:30 --

A przy rozruchu jezeli wskazowka obrotomierza pojdzie na ponad 1000obrotow a wskakuje nawet na 2.5 tys to auto nie zapala, jezeli kreci normalnie czyli 300 to pali odrazu. Bardzo prosze o pomoc, na zimnym odpalic to tragedia na cieplym tez nie jest dobrze

-- 31 maja 2015, o 17:55 --

Pompa po regeneracji w boschu koszt 1000zl, a wciaz nie pali ! na cieplym musze krecic zeby zapalila a rano to juz jest tragedia, nie wiem czemu wskazowka obrotomierza skacze nawet na 2.5 tys obrotow skoro rozrusznik kreci walem na max 300 , i wlasnie jezeli obrotomierz pojdzie na tysiac lub wiecej auto nie pali, jak jest na 300-500 to auto pali odrazu.Prosze o pomoc bo juz nie wiem co mam robic tak jak ci mechanicy na tym zadupiu
jingells
Uczeń
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 12:03
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama