Falconx napisał(a):A jak olej kapie z turbiny to też juz wróży jej szybki koniec, i wtedy nie będzie miała mocy i będzie dymić. Chyba kupiłeś sobie skarbonkę.
Niekoniecznie....
Odma podpięta jest pomiędzy filtr powietrza i ssanie sprężarki więc mgła olejowa potrafi się "wypocić" w okolicach sprężarki i kolektora....
Czarny dym przy przegazowaniu to raczej norma... No chyba, że "kopci" w czasie normalnej jazdy.
A płyn może ubywać przez nieszczelną pompę wody (u mnie tak było) - było widać biały nalot na silniku.
edit:
Zanim zaczniesz zrzucać głowicę to zrób jak nie którzy radzą, tzn sprawdź czy jest masełko pod korkiem oleju.
A jak naprawdę chcesz coś ściągać i robić to sprawdź sobie jak mocno zapchany jest kolektor dolotowy, a zapaskudzony jest na pewno przez "wynalazek" zwany EGR/AGR.....