[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Zamienniki blacharskie

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

Post numer:#61  Postprzez KMarcin » 26 kwi 2011, o 22:32

Witam, kupiłem zamienniki błotników przednich, są zabezpieczone czarną matową farbą, przed malowaniem zjechać to do gołej blachy czy wystarczy zmatować papierem np. 320 ?
KMarcin
Student
 
Posty: 120
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 17:05
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 525i
Nadwozie: Touring
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK

Reklama

Post numer:#62  Postprzez Leon » 27 kwi 2011, o 07:55

Najlepiej dobrze to zmatowić, ale nie do gołej blachy.
Często ta czarna farba nie trzyma się dobrze blachy i po pomalowaniu może miejscami wstać lakier.

Papierem 320 raczej nie matuj, tylko jakimś dużo drobniejszym na mokro, tak aby nie porobić rys.
Leon
Doktor
 
Posty: 2715
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#63  Postprzez Falconx » 27 kwi 2011, o 08:11

KMarcin napisał(a):przed malowaniem zjechać to do gołej blachy czy wystarczy zmatować papierem np. 320 ?

Papier 240 na maszynie oscylacyjnej żeby to zmatowić.
Pózniej na to podkład epoksydowy i na to podkład akrylowy.
Następnie ( zależy od lakieru : metalic czy solid) ja jade na maszynie 400 i po tym jeszcze szarą włókniną matującą .
Umyć zmywaczem do silikonu i na to lakier.
Oczywiście wszystko na sucho.
Nie musisz drzeć tego do gołej blachy , aczkolwiek to nie jest kataforeza tylko zwykły podkład transportowy.
Nie używaj do rozcieńczania NITRO bo się wszystko powarzy- tylko dedykowane rozcieńczalniki.
Obejrzyj mój temat w galerii - tam są zdjęcia jak to wszystko wygląda.
pozdrawiam
HONDA VFR 750 RC36I - nie ma to jak 2 kółka :)
Falconx
Student
 
Posty: 280
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 15:45
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#64  Postprzez Leon » 27 kwi 2011, o 08:30

Falconx napisał(a):Oczywiście wszystko na sucho.

Są jakieś przeciwwskazania do matowania na mokro elementu przed lakierowaniem podkładem?
Nie mam szlifierki i zawsze jak chciałem coś polakierować to używałem drobnego papieru na mokro, aby ładnie zmatowić powłoki przed lakierowaniem bez ich porysowania. Oczywiście podkład, szpachlę itp. jadę na sucho aby nie wchłonęło wilgoci.
Leon
Doktor
 
Posty: 2715
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#65  Postprzez rfl2 » 27 kwi 2011, o 16:51

Powierzchnie pod lakier jak najbardziej na mokro ale juz pod podłkad nie ma sensu bo sie rozwarstwi
rfl2
Student
 
Posty: 225
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 17:46
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#66  Postprzez Falconx » 29 kwi 2011, o 08:54

rfl2 napisał(a):Powierzchnie pod lakier jak najbardziej na mokro

Kiedyś tak , ale teraz robi się głównie na sucho, co nie znaczy że nie można na mokro .
LeonE30 napisał(a):Są jakieś przeciwwskazania do matowania na mokro elementu przed lakierowaniem podkładem?

Nie ma żadnych- oczywiście oprócz szpachli bo jest higroskopijna i chłonie wodę .
No i na sucho maszyną jest o wiele szybciej.
HONDA VFR 750 RC36I - nie ma to jak 2 kółka :)
Falconx
Student
 
Posty: 280
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 15:45
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#67  Postprzez zabafilip » 2 wrz 2011, o 14:44

Miał ktoś kiedyś do czynienia z zamiennikami firmy BLIC ?
Obrazek
zabafilip
Profesor
 
Posty: 2433
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 09:16
Lokalizacja: Jutrosin
Moje BMW: 325eA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#68  Postprzez ksx9 » 3 wrz 2011, o 11:24

A jak jest z dopasowaniem progów? Kupował ktoś zakładał? Chodzi o te zwykłe z allegro
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#69  Postprzez zabafilip » 5 wrz 2011, o 11:46

zabafilip napisał(a):Miał ktoś kiedyś do czynienia z zamiennikami firmy BLIC ?


Nic? Bo żadnych opinii w sieci nie mogę znaleźć...
Obrazek
zabafilip
Profesor
 
Posty: 2433
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 09:16
Lokalizacja: Jutrosin
Moje BMW: 325eA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#70  Postprzez pawels5 » 19 wrz 2011, o 00:31

Czy na ori błotnikach jest wybity znaczek BMW? Robiłem teraz jeden, bo był "nie świerzy" i podejrzewam, że to zamiennik już. Były wybite takie małe kółka, ale coś mi się kojarzy, że widziałem w poprzedniej znaczek BMW wybity.
A jakby uper.... sam dół od zamiennika i pospawać. Szkoda, że nie robią samych reperaturek dołów błotników. Już tak myślałem żeby z nierdzewki zrobić sam dół, ale to by trzeba mieć kumpla snycerza.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#71  Postprzez zabafilip » 19 wrz 2011, o 08:21

pawels5 napisał(a):Czy na ori błotnikach jest wybity znaczek BMW? Robiłem teraz jeden, bo był "nie świerzy" i podejrzewam, że to zamiennik już. Były wybite takie małe kółka, ale coś mi się kojarzy, że widziałem w poprzedniej znaczek BMW wybity.
A jakby uper.... sam dół od zamiennika i pospawać. Szkoda, że nie robią samych reperaturek dołów błotników. Już tak myślałem żeby z nierdzewki zrobić sam dół, ale to by trzeba mieć kumpla snycerza.


Nic tam nie jest wybite.
Z nierdzewki? a jak to potem przyspawasz? Taka cienka blacha z kwasem to się będzie smarkać...
Obrazek
zabafilip
Profesor
 
Posty: 2433
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 09:16
Lokalizacja: Jutrosin
Moje BMW: 325eA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#72  Postprzez Leon » 19 wrz 2011, o 09:10

Na bank nie ma wytłoczonego logo bmw na ori błotnikach

Kupuj zamiennik, wycinaj z niego dół i po problemie, innego wyjścia nie ma.
Leon
Doktor
 
Posty: 2715
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#73  Postprzez Adamu$ » 19 wrz 2011, o 09:27

pawels5 możesz zrobić wstawki z nierdzewki, sprawdzone xxx-razy,
niema najmniejszego problemu z połączeniem, można spawać migomatem jak i tigiem
Adamu$
 

Post numer:#74  Postprzez ksx9 » 19 wrz 2011, o 16:21

A jak jest z dopasowaniem progów? Kupował ktoś zakładał? Chodzi o te zwykłe z allegro


I jak wie ktoś coś? jak wiadomo dobry wycinany próg ciężko znaleźć
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#75  Postprzez zabafilip » 19 wrz 2011, o 18:39

ksx9 napisał(a):
A jak jest z dopasowaniem progów? Kupował ktoś zakładał? Chodzi o te zwykłe z allegro


I jak wie ktoś coś? jak wiadomo dobry wycinany próg ciężko znaleźć


Pasują chyba OK, ale weź pod uwagę to że w E30 oryginalnie próg ma metr z hakiem długości bo pozostałe części to dolna część słupka i tylnego błotnika. Rasumują próg w E30 składa się z 3 części a po wymianie masz 1 element.
Obrazek
zabafilip
Profesor
 
Posty: 2433
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 09:16
Lokalizacja: Jutrosin
Moje BMW: 325eA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama