[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Wygłuszenie maski

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

Wygłuszenie maski

Post numer:#1  Postprzez Missiou » 26 sty 2011, o 20:39

Nie wiedziałem, do którego działu to wrzucić, ale bardziej pasowało mi do blacharstwa i tapicerstwa, niż mechaniki :)

Ale do rzeczy. Kilka dni temu kupiłem matę-piankę wygłuszającą, nówkę z drugiej ręki z allegro. Była w fabrycznej folii i nietknięta, tylko jedynie w dwóch miejscach lekko zgięta w transporcie. Przykleiłem matę jak należy, tj. zdjąłem taśmę odsłaniając klej na wewnętrznej stronie maty, oczyściłem blachę maski jak najbardziej się dało, przykleiłem, przytrzymałem kilka minut każdy element, zamknąłem maskę i poszedłem do domu. Następnego dnia zszedłem rano zobaczyć, jak się trzyma i :jawdrop: środkowa część się cała odkleiła. W dalszej części dnia odkleił się też jeden trójkącik. Drugi na szczęście trzyma się elegancko i nie ma zamiaru się odklejać.

I tu przechodzimy do sedna. Jak to teraz przykleić? Fabryczny klej nie trzyma teraz najlepiej i w ten sposób nie da się tego rozwiązać. Myślałem o klejach typu butapren, ale nie wiem, jak zareaguje on na wysoką temperaturę. Myślałem też o taśmie obustronnej, ale też nie wiem, jak zareaguje na wysoką temperaturę, a dodatkowo musiałbym jej zużyć chyba całą rolkę i zanim bym wszystko poodklejał, klej byłby za słaby :( Inny sposób nie przychodzi mi do głowy.

Ktoś mógłby coś poradzić?
Missiou
 

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez kerad » 26 sty 2011, o 21:11

Tez mialem ten problem,kupilem w sklepie budowlanym tube czarnego kleju firmy wurth,dokladnej nazwy nie pamietam mozliwe ze byl to jakis montazowy
kerad
Uczeń
 
Posty: 83
Dołączył(a): 12 lis 2009, o 18:28
Lokalizacja: Srednia
Moje BMW: MT1
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#3  Postprzez atheo » 26 sty 2011, o 21:18

Są taśmy odporne na temperatury albo użyj czegoś typu sylikon-klej
Ja kiedyś korzystałem z "total fix bezbarwny" i w miejscu gdzie były wyższy temperatury niż pod maskę daje radę.
Obawiam się, że zwykły budapren może się "wpić" w tą gąbkę i na tym się skończ choć może się mylę.
Pozdro!
atheo
 

Post numer:#4  Postprzez Missiou » 27 sty 2011, o 11:18

Czyli mówicie panowie, żeby się zakręcić koło kleju montażowego? W sumie warto zaryzykować, bo na fabryczny klej i tak tego nie zamocuję ;)

A powiedzcie mi jeszcze, bo słyszałem dwie wersje i nie wiem, której mam się trzymać. Ja osobiście kleiłem matę na zimnym aucie, po całonocnym postoju w garażu i tak samo powiedziała mi osoba sprzedająca. Natomiast znajomy mechanik, u którego też byłem po radę (ale nic odkrywczego mi nie powiedział) stwierdził, żeby kleić na ciepłe auto. Jak zatem jest korzystniej?
Missiou
 

Post numer:#5  Postprzez Falconx » 27 sty 2011, o 18:30

Zrób próbę butaprenem i zobacz , ale w Mercedesie te maty właśnie są klejone na butapren.
HONDA VFR 750 RC36I - nie ma to jak 2 kółka :)
Falconx
Student
 
Posty: 280
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 15:45
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#6  Postprzez atheo » 27 sty 2011, o 19:40

Ja myślę, że na zimno. I najlepiej jak by autko trochę postało.. o ile to możliwe no minimalnie te 12 godz. to on wtedy powinien tak związać, że nie będzie mocnych:)

Albo tak jak kolega Ci mówi.. jak masz pod ręką butapren to zobacz może chwyci..
atheo
 

Post numer:#7  Postprzez mattim » 27 sty 2011, o 20:08

Pewnie że lepiej na ciepłą maskę, każdy klej lepsze właściwości ma w wyższej temperaturce. Pozatym poleciłbym Ci to zrobć w domu/ciepłym garażu bo jak jest zimno na masce jest wilgoć...

Butapren to chyba nie najlepszy pomysł... Jest mnóstwo klejów w spreyu np FORCH do podsufitki powinien sie spisać, używałem jest świetny, no i łatwo i szybk zaaplikować na maske...
Avatar użytkownika
mattim
Moderator
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 17 gru 2009, o 14:12
Lokalizacja: Kruszwica
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: _____
Silnik: MxxBxx

Post numer:#8  Postprzez Missiou » 27 sty 2011, o 20:45

Mam w bloku garaż, więc nie będzie z tym problemu :)

A ktoś się może orientuje, czym fabrycznie jest klejona ta mata? W sensie, co za klej znajduje się pod fabryczną taśmą?
Missiou
 

Post numer:#9  Postprzez Dj Snake » 29 sty 2011, o 20:34

Budapren jest odporny na ciepło i raczej nie wchłonie go gąbka. Oklejałem wiele razy kolumny estradowe materiałem, własnie na budapren i żeby szybciej sklejał, przyprasowywałem materiał żelazkiem, trzyma super, więc temperatur raczej się nie boi. Nie wiem tylko, jak dobrze trzyma się blachy :]
Obrazek

Jezeli nie obiciera to znaczy ze jest za wysoko :]
Dj Snake
Inżynier
 
Posty: 613
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 09:54
Lokalizacja: Ruciane-Nida
Moje BMW: 320
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B20
Instalacja LPG: NIE

Re: Wygłuszenie maski

Post numer:#10  Postprzez SAJD » 20 cze 2017, o 17:56

Właśnie odebrałem wygłuszenie maski z ASO (184zl ) pod pianka jest bardzo mocny klej, w weekend będę ją naklejał dam znać jak to wszystko wyszło
SAJD
Uczeń
 
Posty: 18
Dołączył(a): 26 kwi 2017, o 15:58
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M88B99
Instalacja LPG: TAK
Silnik: MxxBxx



  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

  • Reklama