[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac etc)

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#16  Postprzez Jager » 23 mar 2015, o 23:41

Na moje oko to malowałeś to jednak novolem a nie żadnym kapitanem hukiem. Wrzuć te swoje zdjęcie na fanpejdz może dzieciaki mażące o e30 zobaczą jak człowiek wygląda po całym życiu spędzonym przy e30.
btw jak chcesz to mogę udostępnić wam zdjęcie moje maski zobaczysz profesorskim okiem że mam trotona.

Qubacki, bo baran trza polakierować wtedy nie matowieje i nie chłonie wody.
Old E30 never die they just get faster.
Jager
Student
 
Posty: 214
Dołączył(a): 4 wrz 2012, o 12:42
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: 332is
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: M3_
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#17  Postprzez Tommeke30 » 23 mar 2015, o 23:45

No to pany daliście temat.
Teraz już nie wiadomo co najlepsze.
Aż boje się zapytać jakiej firmy lakiery polecacie :)
Tommeke30
Student
 
Posty: 296
Dołączył(a): 16 lis 2012, o 11:26
Lokalizacja: Sulejówek
Moje BMW: 330i
Nadwozie: Coupe
Silnik: S50B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 740i
Nadwozie: Sedan
Silnik: m62b44

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#18  Postprzez Jager » 23 mar 2015, o 23:49

Słyszałem o kapitanie huku polecam nawet gdzieś krąży zdjęcie i maska sygnowana jest moim nickiem.
Old E30 never die they just get faster.
Jager
Student
 
Posty: 214
Dołączył(a): 4 wrz 2012, o 12:42
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: 332is
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: M3_
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#19  Postprzez Adaasko » 24 mar 2015, o 00:32

hahahah uwielbiam to forum
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#20  Postprzez pawel-87 » 24 mar 2015, o 00:46

Ja stosuje produkty marki RM jak njbardziej polecam! Epoksyd bernardo econnaro polecam!co do lakierow bezbarwnych j uzywam QRS maxi clear bardzo czysty i przejrzysty po pelnym utwardzeniu kamien! Co do bolla i novola osobiscie uwazam ze to dla majsterkowiczow nie dla profesjonalistow dlatego taka latwa aplikacja

-- 24 mar 2015, o 00:46 --

Ja stosuje produkty marki RM jak njbardziej polecam! Epoksyd bernardo econnaro polecam!co do lakierow bezbarwnych j uzywam QRS maxi clear bardzo czysty i przejrzysty po pelnym utwardzeniu kamien! Co do bolla i novola osobiscie uwazam ze to dla majsterkowiczow nie dla profesjonalistow dlatego taka latwa aplikacja

-- 24 mar 2015, o 00:50 --

Co do brunoxow itp. nie uzywam tylko piach i na to epoksyd moim zdaniem zaden specyfik nie zatrzyma rdzy jak nie jest wypiaskowane do czystej bialej blachy
pawel-87
Student
 
Posty: 103
Dołączył(a): 28 lis 2014, o 00:53
Lokalizacja: Tarnow
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52b28
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#21  Postprzez bono20002 » 24 mar 2015, o 01:21

pawel-87 napisał(a):
Co do brunoxow itp. nie uzywam tylko piach i na to epoksyd moim zdaniem zaden specyfik nie zatrzyma rdzy jak nie jest wypiaskowane do czystej bialej blachy


Odrdzewiacze o których mowa,
są oparte na kwasie fosforowym i nie reaguje z czystą stalą a tylko z rdzą która jest z chemicznego punktu widzenia uwodnionym wodorotlenkiem żelaza.Nie niszczy również powłok malarskich,natomiast zmywa powłoki z cynku.Kwas fosforowy przetwarza rdze w fosforan żelaza-dobrze związany ze stalowym podłożem i średnio odporny na wodę (dlatego wymaga zabezpieczenia farbami).



M-Technic2 napisał(a):Apropo Siki napewno zla nie jest,byc moze efkety sa lepsze-najlepsze gdy nakladasz tym ich pistoletem na bajerze, ostanio kladlem baranek sika6440 zwyklym pistoletem (amator-chalupnik),jest bo jest zobaczymy za jakis czas jak sie sprawdzi zaufalem marce.
Ale kladlem najtansza mase za 12zl pod malucha to struktura i aplikacja jak by przyjemniejsza.
A co powiecie o produktach baza/klar Spies Hecker czy jakos tak.


MT - aplikacja ori pistoletem SIKAFLEX to dopiero jest wymagajaca aplikacja. i zgodzę się w pełni że wszystko inne pistoletem za 15zł lepiej się kładzie niż tą SIKĄ. Ja się szewskiej pasji nabawiłem prawie za pierwszym razem.

Tommeke30 napisał(a):No to pany daliście temat.
Teraz już nie wiadomo co najlepsze.
Aż boje się zapytać jakiej firmy lakiery polecacie :)



Tomek ogarnąłeś tego lakiernika co mówiłeś ? Zdecydowałeś się już ?
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#22  Postprzez pawel-87 » 24 mar 2015, o 01:34

Uzywalem takiego pistoletu wurtha fakt ze pierwszy raz jest nieciekawy ale dla wprawionej reki daje duze mozliwosci!

-- 24 mar 2015, o 01:42 --

Bono 20002 jaki koszt tego klaru HOK bo slyszalem bardzo dobre opinie a zastanawiam sie w co ubrac swoja e30 bylem przekonany ze QRS ale ale kusi mnie HOK
pawel-87
Student
 
Posty: 103
Dołączył(a): 28 lis 2014, o 00:53
Lokalizacja: Tarnow
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52b28
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#23  Postprzez Custom » 24 mar 2015, o 14:29

M-Technic2 napisał(a):A co powiecie o produktach baza/klar Spies Hecker czy jakos tak.


Korzystałem z ich lakierów bazowych i byłem zadowolony. Co prawda obiektem był VW z epoki plastików (i w przeszłości jakiś zabytkowy motocykl), ale odcień lakieru i trwałość bez zastrzeżeń. Dobrze kryje i przyjemnie się nakłada, nie płynie jak lakiery niektórych firm.
Custom
Uczeń
 
Posty: 70
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 16:44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28TU
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#24  Postprzez bono20002 » 24 mar 2015, o 16:28

pawel-87 napisał(a):Uzywalem takiego pistoletu wurtha fakt ze pierwszy raz jest nieciekawy ale dla wprawionej reki daje duze mozliwosci!

-- 24 mar 2015, o 01:42 --

Bono 20002 jaki koszt tego klaru HOK bo slyszalem bardzo dobre opinie a zastanawiam sie w co ubrac swoja e30 bylem przekonany ze QRS ale ale kusi mnie HOK


Wpisz w google Custom Shop , odnajdziesz się na stronie moment i coś Sobie dobierzesz :)
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#25  Postprzez HNT126 » 30 mar 2015, o 22:28

Witam.
Jako że lakierowanie samochodu to dla mnie bardzo aktualny teraz temat, mam pytanie dotyczące samej techniki lakierowania.
Novol proponował swego czasu, reklamując swe produkty dla klasyków, że na oszlifowaną rdzę nakłada się:
1) miejscowo podkład reaktywny,
2) potem epoksyd na całą blachę i rdzawe punkty zabezpieczone wcześniej reaktywnym,
3) na to podkład akrylowy
4) i na koniec bazę i klar, lub od razu na epoksyd bazę i klar.

Z kolei niektórzy lakiernicy jak i sprzedawcy lakierów nie polecają malować epoksydem na podkład reaktywny (niby dlatego, że mogą wzajemnie reagować), tylko jeśli reaktywny podkład był stosowany, to od razu podkładem akrylowym i na to niby już tylko lakier (baza + klar) , bo podobno kładzenie epoksydowego podkładu na akrylowy mija się z celem. Jaka jest wasza opinia w tej sprawie?

Co do środków wytrawiających resztki rdzy zamiast "brunoxa" i "kortaninu" miałem taki przeźroczysty środek o nazwie "ROST STOP" przeźroczysty, nie pamiętam jakiej firmy, jakiejś niemieckiej. Chyba działa dobrze, rdza zmieniała barwę na ciemnobrązową. Potem polakierowałem epoksydem i lakierem - trzyma się nadal. Korozja nie pojawiła się znów.

Natomiast czy ktoś stosował chemię Du Pont? (taka pisownia, bo mi cenzuruje pisane łącznie :) ) Lakiernik który podjął się odnowić lakier na mojej e30, mówił, że pracuje właśnie na ich chemii.
" silnik to nie Mc Donald, olej trzeba wymieniać! ";)

Mój czarny Touring:
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=67&t=6953


Obrazek
HNT126
Stażysta
 
Posty: 567
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 10:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#26  Postprzez lisek13 » 6 maja 2015, o 20:09

HNT126 napisał(a):Witam.
Jako że lakierowanie samochodu to dla mnie bardzo aktualny teraz temat, mam pytanie dotyczące samej techniki lakierowania.
Novol proponował swego czasu, reklamując swe produkty dla klasyków, że na oszlifowaną rdzę nakłada się:
1) miejscowo podkład reaktywny,
2) potem epoksyd na całą blachę i rdzawe punkty zabezpieczone wcześniej reaktywnym,
3) na to podkład akrylowy
4) i na koniec bazę i klar, lub od razu na epoksyd bazę i klar.

Z kolei niektórzy lakiernicy jak i sprzedawcy lakierów nie polecają malować epoksydem na podkład reaktywny (niby dlatego, że mogą wzajemnie reagować), tylko jeśli reaktywny podkład był stosowany, to od razu podkładem akrylowym i na to niby już tylko lakier (baza + klar) , bo podobno kładzenie epoksydowego podkładu na akrylowy mija się z celem. Jaka jest wasza opinia w tej sprawie?


Osobiście zrezygnowałbym z używania podkładu reaktywnego a w szczególności na miejsca skorodowane. Łączenie podkładu epoksydowego i reaktywnego również nie jest dobrym pomysłem.
Sugerowałbym następującą kolejność:
1. Miejsca mocno skorodowane, których nie dało się doczyścić dogłębnie -punktowo środek typu brunox.
2. Podkład epoksydowy.
3. Szpachla i tego typu historie.
4. Podkład epoksydowy.
5. Podkład akrylowy.
6. Baza.
7. Lakier bezbarwny.

Co do podkładu reaktywnego myślę, że warto zajrzeć do tego artykułu:
Kod: Zaznacz cały
http://jaktozrobilemwgarazu.pl/czy-podklad-reaktywny-jest-odrdzewiaczem/

Jest tam moim zdaniem dobrze wyjaśnione działanie tego podkładu. (jest tam również kilka innych równie ciekawych artykułów gdzie warto zajrzeć szczególnie w przypadku gdy chce się zrobić coś samemu :) )

Co do środków wytrawiających resztki rdzy zamiast "brunoxa" i "kortaninu" miałem taki przeźroczysty środek o nazwie "ROST STOP" przeźroczysty, nie pamiętam jakiej firmy, jakiejś niemieckiej. Chyba działa dobrze, rdza zmieniała barwę na ciemnobrązową. Potem polakierowałem epoksydem i lakierem - trzyma się nadal. Korozja nie pojawiła się znów.


Jeśli chodzi o środki tego typu to czytałem ostatnio, że lepszym od Brunoxa jest APP R-Stop nie tylko lepiej sobie radzi ale również znacznie szybciej schnie - 30 min a brunox 24h.

Natomiast czy ktoś stosował chemię Du Pont? (taka pisownia, bo mi cenzuruje pisane łącznie :) ) Lakiernik który podjął się odnowić lakier na mojej e30, mówił, że pracuje właśnie na ich chemii.

Nie znam produktów tej firmy.
lisek13
Uczeń
 
Posty: 16
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 21:02
Lokalizacja: SZA
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: -------
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: ---
Silnik: MxxBxx

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#27  Postprzez qbacki » 15 cze 2015, o 22:20

Witam
Panie i panowie pociagne temat do przodu.

Mijaja w sumie dwa lata jak grzebalem nieco blache u siebie. Wczoraj sprawdzalem stan tych grzebanych miejsc i uwaga uwaga po dwoch latach wychodzi RUDZIELEC!!!

Uzywalem Novol'a. Po wyczyszczeniu uzywalem zmywacza silikonowego. Po odtluszczeniu szedl reaktywny Novol'a wash primer czy jak to tam sie pisze na to akryl novola i na to baran novola. Jestem praktycznie pewien ze wszystko bylo robione na tip top.

Slucham opini na ten temat. Mam u siebie jedno miejsce do zrobienia ale nie zrobie juz chyba drugi raz tym szajsem.
Czego uzyc?
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#28  Postprzez pawel-87 » 15 cze 2015, o 23:21

qbacki napisał(a):Witam
Panie i panowie pociagne temat do przodu.

Mijajardzumie dwa lata jak grzebalem nieco blache u siebie. Wczoraj sprawdzalem stan tych grzebanych miejsc i uwaga uwaga po dwoch latach wychodzi RUDZIELEC!!!

Uzywalem Novol'a. Po wyczyszczeniu uzywalem zmywacza silikonowego. Po odtluszczeniu szedl reaktywny Novol'a wash primer czy jak to tam sie pisze na to akryl novola i na to baran novola. Jestem praktycznie pewien ze wszystko bylo robione na tip top.

Slucham opini na ten temat. Mam u siebie jedno miejsce do zrobienia ale nie zrobie juz chyba drugi raz tym szajsem.
Czego uzyc?

Miejsca gdzie jest rdza ja zawsze piaskuje zadna szczotka nie wybierze rdzy do konca potem epoksyd
pawel-87
Student
 
Posty: 103
Dołączył(a): 28 lis 2014, o 00:53
Lokalizacja: Tarnow
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52b28
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#29  Postprzez HNT126 » 18 cze 2015, o 13:15

pawel-87 napisał(a):
qbacki napisał(a):Witam
Panie i panowie pociagne temat do przodu.

Mijajardzumie dwa lata jak grzebalem nieco blache u siebie. Wczoraj sprawdzalem stan tych grzebanych miejsc i uwaga uwaga po dwoch latach wychodzi RUDZIELEC!!!

Uzywalem Novol'a. Po wyczyszczeniu uzywalem zmywacza silikonowego. Po odtluszczeniu szedl reaktywny Novol'a wash primer czy jak to tam sie pisze na to akryl novola i na to baran novola. Jestem praktycznie pewien ze wszystko bylo robione na tip top.

Slucham opini na ten temat. Mam u siebie jedno miejsce do zrobienia ale nie zrobie juz chyba drugi raz tym szajsem.
Czego uzyc?

Miejsca gdzie jest rdza ja zawsze piaskuje zadna szczotka nie wybierze rdzy do konca potem epoksyd



Alternatywnie do piasku jest dobra do tego szlifierka wysokoobrotowa, najlepiej pneumatyczna z tarczami typu "scotchbrite" - wybierze utleniony materiał, a liego zdrowego nie ruszy tak łatwo - więc się nadaje :)
" silnik to nie Mc Donald, olej trzeba wymieniać! ";)

Mój czarny Touring:
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=67&t=6953


Obrazek
HNT126
Stażysta
 
Posty: 567
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 10:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#30  Postprzez qbacki » 21 cze 2015, o 14:25

Odnośnie tego co pisalem. Powod przez który wyszedl rudy jest jeden. Nakladalem pędzlem który nie byl odtluszczony to raz. Latki byly wje*ane na zaklade przez "fachowca panie"... Tak po glebszych przemyśleniach.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

  • Reklama

cron