[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac etc)

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac etc)

Post numer:#1  Postprzez bono20002 » 23 mar 2015, o 15:46

Zakładam temat bo wynikła dyskusja.

Proszę osoby mające jakies tam doswiadczenie z produktami o wpisywanie Swoich wrażeń.

Będzie ładna encyklopedia ;)

Z reguły nie lubię takich potyczek, bo każdy SWOJE chwali, ale mam co nie co doświadczenia więc się podzielę.

Nie będę pisał co jest całkowicie do bani, opiszę te które stosowałem, i były polecone przez co najmniej 3 osoby z doświadczeniem.

Zacznę od GOŁEJ BLACHY.

Z reguły w naszych furach potrzeba piasku, więc co za tym idzie - zabezpieczamy potem gołą blachę.

Mam doświadczenie z 2 produktami.

BRUNOX -

Pacjent e32 , e34.

Zastosowany na oczyszczoną odtłuszczoną rdzę, niestety nie wypiaskowana, ale przecież Bruno miał załatwic temat, zrobione zgodnie ze sztuką . Niestety po 2 latach wyszło szydło z worka, ale ok - krótkotrwałe , nie trwałe.

e34 - doły drzwi , wypiaskowane, oczyszczone, odtłuszczone - 3 lata za nim, niestety na 2 z 4 drzwi wstaje lakier.

FERTAN - Środek magiczny.

Pacjenci - e30 , e34

W e30 :
Rdza oczyszczona , odtłuszczona nie piaskowana.
ok 4 lat minęło po zabiegu , auto uzytkowane mniej więcej jak e32 w powyższym opisie - nic się nie dzieje.

W e34 - wypiaskowane nadkola, zakola, nałozony FERTAN -, auto użytkowane co dzień od 3 lat. - nic się nie dzieje


MASY USZCZELNIAJĄCE, BARANKI , ITP

Pacjenci , e21, e30 , e32, e34,

MASY.

Faworytem od Roku u mnie jest SIKA - zachowuje Swoją elastycznośc niezaleznie od czasu leżakowania na elemencie. nie wiem co dalej napisac bo nic sie nie dzieje :)

Inne typu Boll, Novol , czy inne DIAMONDY - używałem, owszem póki nie poznałem SIKA.

W kazdym z przypadków , elementy były przygotowane prawidłowo, odtłuszczone, oczyszczone ze starych nawierzchni, rdza zakonserwowana czy usunięta

Baranki i tym podobne
BITEX
czy inna guma - wiadomo, tanio , dużo , lepiej nie używac w sumie :D
BOLL - Chyba najgorszy środek jakiego dane mi było używac , kruszeje, płowieje, lub w ogóle nie chce się trzymac.
NOVOL - zaraz po BOLLU , krótki czas jest ładny, fajny, popękał mi po ok roku do tego stopnia że paznokciem mozna był oodrywac
APP - pomyłka j.w.
WURTH - średnia półka, bardzo gładki w porównaniu do innych
SIKA - bezkonkurencyjny , powierzchnia co prawda mało gładka w porównaniu do WURTHa, ale nie straszne jej kamienie na drogach czy coś, nie ma szans by odprysnęła itp ponieważ jest mega elastyczna

LAKIEROWANIE :
Tutaj nie będzie wypracowań :D
Swoje teorie potwierdzam głównie na tym co wyszło i po jakim czasie.
Obiekt ocen to lakier bezbarwny, bazowych nie będę ruszał póki co, z resztą wszyscy zawsze patrza na efekt końcowy.
Nie patrze na wylanie , czy czas schnięcia, bo nie w tym rzecz, chociaż wiele razy bywałem przy tym etapie, i widziałem różne cuda, od wysokich temperatur w kabinach, poprzez suszenie podczerwienią i tym podobne.

W telegraficznym skrócie , obiekty po jakimś tam czasie od nałożenia.
Od najlepszych, zachowujących połysk do najgorszych, które po pół roku sa matowe
HOK – ostatnie auto mam polakierowane tym lakierem, robiła mi ta sama osoba co w ten sam czas
novol  Widziałem wcześniej 3 samochody polakierowane tym importowanym środkiem i przekonał mnie bez wątpienia do Siebie. Czysto , przejrzyście , twardo, a nie jak na jakichś tanich badziewiach że od mikrofiby się rysuja.
RM – e34 w tym lakierze po kilku latach jest nadal przejrzyste, bez mgły , zmatowień, nawet twardy i odporny na wiele czynników (gunwa ptasie mogą poleżeć dłużej niż na jakimś mięczaku :D :D)
STANDOX – e46 polakierowane tym środkiem po 5 latach nadal nie wymaga jakiejś grubszej ingerencji , troszkę zmatowiał /mgła ale jak na średnią półkę daję radę wystarczy drobna korekta , wygrzanie i będzie jak nowy 
NOVOL - mam na jednym aucie, malowane równo z autem pokrytym HOKiem. Widziałem do tego jeszcze +/- 7 aut malowanych BEZBARWNYMI tego producenta , - po 4-5 miesiącach zaczął się robic matowo mglisty, a teraz to nawet że robię korekty lakieru i nie takie , wolę pomalować na nowo. Wydrzeć do zera i od nowa
Bo jeśli chodzi o korektę tego czegoś – darlem na kostce już ten bezbarwny wylany tak grubo że nawet ostre krawędzie były gładkie… dziękuje, postoję, nigdy więcej ;) prędzej ceramikę wezmę do korekty :D
APP – chyba najgorszy z możliwych z jakim miałem/mieliśmy ze znajomymi do czynienia. Skrobaliśmy po 2 latach szpachelką, schodził płatami , był cień szansy/nadziei że jakiegoś utwardzacza ktoś przesadził czy coś, ale okazało się że zrobione ze sztuką było , położony nowy też tej samej firmy (głupota :D ) i po 8 miesiącach czarny kolor wygląda jak moja czarna 325i , czyli jest zmatowiały do granic możliwości pomimo że myty był gabką kilka razy, a moja czarna 325i szczotkami przez 20 lat :D

Widziałem i macałem też auto pomalowane jakąś tanizną przemysłową , po calaku za 2klocki zł. :nau:
Nie było źle

Jak skończę pracę , znajdę chwilę, wyjdę z garażu to pewnie coś doklepię ;-)

-- 23 mar 2015, o 15:04 --

PS. Jestem amatorem jeśli chodzi o lakierowanie, ale na lakierach się znam, mam parę szkoleń na koncie , pracowałem przy wielu lakierach robiąc korekty czy pomagając lakiernikom , więc proszę o kontruktywną opinię pozytywną bądź krytykę , czyli wypowiedź + jakieś uzasadnienie tak żeby kazdy zrozumiał :)
Ja pisałem po Swojemu, nie technicznie.

Temat został dodano do
F.A.Q.
Ostatnio edytowano 25 sie 2016, o 12:55 przez Strzelba, łącznie edytowano 2 razy
Powód: dodano do FAQ
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#2  Postprzez Jager » 23 mar 2015, o 20:20

Bono, z całym szacunkiem ale wątpię aby w chwili obecnej Twoje porównanie było obiektywne ale mniejsza o to. Zbyt dużo zmiennych uniemożliwia porównanie tych preparatów no i czynnik ludzki, który jest najważniejszy bo nawet z pomocą najlepszych środków można coś spierniczyć. No ale o czym ja mówię to nie ma już znaczenia. Najważniejsza jest MARKA produktu no i opinia ludzi którzy wykonali daną robotę i wyszła im jak wyszła zawsze wtedy powiedzieć że to wina podkładu itd.

Natomiast ja podzielę się swoja obserwacją badań w komorze solnej przeprowadzone w 2013 roku na Zachodniopomorskiem Uniwersytecie Technologicznym. Badanie miało na celu wykazanie odporności na korozje metali pokrytych powłoka galwaniczną i chemiczną. W próbie oczywiście brały udział inne metale oraz stal wysoko węglowa lecz ja opisze wyniki badań moich próbek. Badanie zostało przeprowadzone na potrzeby studentów + moje ogryzki.

Próbki to mocowania stabilizatora z e30 i e34. Wszystkie oczyszczone mechanicznie.

Próbka nr.1 pokryta galwanicznie w warunkach przemysłowych przez jedna z firm w Szczecinie
Próbka nr.2 pokryta galwanicznie w warunkach "domowych" przez studentów.
Próbka nr.3 pokryta podkładem reaktywnym a następnie epoxydem
próbka nr.4 pokryta podkładem reaktywnym.
próbka nr.5 pokryta podkładem reaktywnym a następnie podkładem akrylowym.

Nr.1 Czas ekspozycji 18,5h brak oznak korozji.
Nr.2 Czas ekspozycji 3,5h Zaobserwowana korozja wżerowa w miejscu nieszczelności powłoki
Nr.3 Czas ekspozycji 8.5h brak oznak korozji.
Nr.3 Czas ekspozycji 1h Powierzchowna korozja , całkowite usunięcie powłoki.
Nr.5 Czas ekspozycji 1h Rdzawy nalot w postać kropek na całym elemencie.

Rozpylany roztwór zawiera 50 g/dm3 obojętnego chlorku sodu
Temp.30-40 stopni cel
Wilgotność 60-95% w zależności od fazy natrysku.

Ocena próbek - tylko wizualna

Uzyskane wyniki na pewno nie są miarodajne ale dają jakiś pogląd na odporność korozyjną.
Old E30 never die they just get faster.
Jager
Student
 
Posty: 214
Dołączył(a): 4 wrz 2012, o 12:42
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: 332is
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: M3_
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#3  Postprzez Adaasko » 23 mar 2015, o 21:25

Jager - co znaczy oczyszczone mechanicznie? w sensie szczotka druciana itp? odtłuszczone i wio? czy może piasek?

chemia Novola rozumiem?
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#4  Postprzez bono20002 » 23 mar 2015, o 21:41

Jager również z całym szacunkiem, ale ja nie mam zamiaru przytaczać tu ani badań, kart technicznych etc, a tymbardziej sie tym kierować bo przyznam szczerze - opieram Swoje doświadczenie na własnej praktyce w "terenie" czyli organoleptyczne doświadczenia na bazie - samochód, blacha, siuwaks.

bo takiego Uniwersyteckiego ględzenia i przytaczania mam dośc, po tym jak oddałem jedno e30 w ręce pana inżyniera po wydziale samochodów i maszyn POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ, i robił mi przez ostatni rok SWAPa do e30 :)

Poza tym ze studencikami nie tylko ja miałem na tym forum do czynienia :lol: :lol: :lol: (bez urazy - też kończyłem jakieś 2 kierunki kiedyś ;-) )

I tak zrobił, że siedzę robię od nowa 80% , po Swojemu, a nie kończyłem żadnej mechaniki, czy trytytkologii ani też na badania tam nie jeźdzę i nie wożę nawet kawałka rdzy :-)

Spoko jest, fajnie że bawisz się w takie rzeczy, dla mnie możesz badać i 458 albo 911 :D

PS. Też czytałem kiedyś jakieś badania wykonywane w komorze solnej-

Novol - 300 godzin
Fertan - 1500 godzin
;)

If you know, what I mean ;)
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#5  Postprzez Jager » 23 mar 2015, o 22:23

Adaśko, wszystko było w piachu.

Bono, dla mnie te Swoje doświadczenia oparte na 25 letnich struclach możesz sobie wsadzić na półkę z kolekcją baśniową Andersena
i te całe spazmy o twoim życiorysie, kasie, fajności w tym Temacie można rozbić o kant d*py.
Rób po swojemu wyrażaj opinie a przede wszystkim chwal się efektami. O jedno Cie proszę nie pisz już bzdur bo to robi się mdłe.
Spal kapora w garage, ochłoń, Piękne masz to 344i chodzi jak marzenie, pewnie każdy Ci go zazdrości.
Old E30 never die they just get faster.
Jager
Student
 
Posty: 214
Dołączył(a): 4 wrz 2012, o 12:42
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: 332is
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: M3_
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#6  Postprzez Adaasko » 23 mar 2015, o 22:36

gdzieś wy się zdążyli tak znienawidzić że mnie tam nie było? :D

Easy panowie, Easy
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#7  Postprzez bono20002 » 23 mar 2015, o 22:37

Jager napisał(a):
Bono, dla mnie te Swoje doświadczenia oparte na 25 letnich struclach możesz sobie wsadzić na półkę z kolekcją baśniową Andersena
i te całe spazmy o twoim życiorysie, kasie, fajności w tym Temacie można rozbić o kant d*py.


To nie wiem po co zaczynałeś temat jak Cię jednak nie interesuje. Zadałem Sobie nawet trudu żeby Ci temat do wylewania TWOICH doświadczeń, badań, pomiarrów itp założyc, a Ty tak olewasz temat

Wiesz co, może sprzedaj e30 , skoro Cię tak męczy wymiana opinii i doświadczeń

jestem nie pocieszony co się dzieje z tymi PASJONATAMI

Pójdę chyba do garażu tak jak mówisz...a nie , sorry, wróć...jestem w nim od paru godzin ...

Adaasko napisał(a):gdzieś wy się zdążyli tak znienawidzić że mnie tam nie było? :D

Easy panowie, Easy



Jakie znienawidzić?!?!?!?

Zobacz Adaśko, poświecam Swojego HOKa nawet... trudno się mówi, miękki, pewnie i tak zmatowieje jak Novol, i będe musiał wyrzucic na śmietnik całe e30... a mogłem dać stówkie mniej i bym zaNOVOLił nie tylko Jagera i cały zespół NOVOLa itepede

Obrazek
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#8  Postprzez howbiee » 23 mar 2015, o 22:57

syndykat się robi :D
howbiee
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 20 mar 2011, o 11:21
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: m20b20

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#9  Postprzez bono20002 » 23 mar 2015, o 22:59

howbiee napisał(a):syndykat się robi :D


Jeszcze czego. Sindi jest jedyne w Swoim rodzaju i zostawmy je tam gdzie mu najlepiej :)

Tu jest e30.pl , ja sie na tym forum szkoliłem, ludzi poznawałem, z e30tkami zabawiałem i tak już zostanie ;-)

Skoda tylko że temat tak się rozje.bał.

Ale cóż, zdjęcie moje na pocieszenie.

Obrazek
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#10  Postprzez Jager » 23 mar 2015, o 23:08

Po pierwsze to nie ja jestem autorem tematu wiec nie ja go rozpocząłem.
Ciesz się że mogłem w końcu wyrzucić z siebie ta wiedzę bo myślałem że pęknie mi głowa, wiec uratowałeś mi życie stawiam browara na zlocie i mam nadzieję że wtedy wrócimy do tematu.
Chętnie sprzedam ale motor na wykończeniu bo castrola lałem a kwadraty po novolu poddały się w dwa tygodnie . Jak ktoś dla piątala to mogę dowieść w dowolne miejsce w Polsce za 1.2zł za km
Old E30 never die they just get faster.
Jager
Student
 
Posty: 214
Dołączył(a): 4 wrz 2012, o 12:42
Lokalizacja: ZGL
Moje BMW: 332is
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: M3_
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#11  Postprzez howbiee » 23 mar 2015, o 23:11

Ja mogę dodać cos od siebie.
Deestego e30 malowana była 3 lata temu.

były wstawiane reperatury, progi szlifowane do gołej blachy. no i cała buda przygotowywana pod malowanie.

Cała buda robiona od A do Z na materiałach firmy AUTOCOLOR. reaktywny, Podkład, baza, bezbarwny.

Cała sztuka polega na tym by dać dobry reaktywny czyli IZOLATOR aby związał się z wyszlifowanymi nalotami itp.

Po 3 latach w sumie na lakierze nic się nie odzywa, nic nie siada, nie puchnie.

Także ja od siebie polecam produkty tej Marki i gdy będę robił swoja e30 także będe leciał produktami tej firmy.

Nie polecam:

BOLLA - Szit straszny, tak jak napisaliście wczesniej baranek się kruszy i matowieje po jakimś czasie, podkład się waży i głupieje.
howbiee
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 20 mar 2011, o 11:21
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: m20b20

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#12  Postprzez Adaasko » 23 mar 2015, o 23:19

nie no boll to smutna chemia, barany, masy, wszystko idę w SIKĘ
Obrazek
Adaasko
Profesor
 
Posty: 1860
Dołączył(a): 7 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 728i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#13  Postprzez M-Technic2 » 23 mar 2015, o 23:31

Apropo Siki napewno zla nie jest,byc moze efkety sa lepsze-najlepsze gdy nakladasz tym ich pistoletem na bajerze, ostanio kladlem baranek sika6440 zwyklym pistoletem (amator-chalupnik),jest bo jest zobaczymy za jakis czas jak sie sprawdzi zaufalem marce.
Ale kladlem najtansza mase za 12zl pod malucha to struktura i aplikacja jak by przyjemniejsza.
A co powiecie o produktach baza/klar Spies Hecker czy jakos tak.
Ostatnio edytowano 23 mar 2015, o 23:39 przez M-Technic2, łącznie edytowano 1 raz
M-Technic2
Magister
 
Posty: 1296
Dołączył(a): 27 maja 2009, o 23:31
Lokalizacja: R-do-M
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#14  Postprzez qbacki » 23 mar 2015, o 23:34

howbiee napisał(a):
BOLLA - Szit straszny, tak jak napisaliście wczesniej baranek się kruszy i matowieje p


Baran Novol'a tez matowieje bardzo szybko i co gorsza- zuwazylem to tydzien temu- odpada :O
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#15  Postprzez M-Technic2 » 23 mar 2015, o 23:40

Byc moze to nie produkt a przygotowanie powierzchni moze miec wplyw.
M-Technic2
Magister
 
Posty: 1296
Dołączył(a): 27 maja 2009, o 23:31
Lokalizacja: R-do-M
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama