[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Ocynkowanie (przeciw korozji) i waga cz??ci.

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

Ocynkowanie (przeciw korozji) i waga części.

Post numer:#1  Postprzez EvilM4n » 8 lut 2016, o 22:55

Cześć, na wstępie nie byłem pewien w jakim dziale to umieścić.. moderator może poprawić :) do tematu pasują 2 działy.

Do rzeczy:
remontuje swoje e30, i wpadłem na pomysł ocynkowania części..
Jako firma, mam możliwość bez problemu ocynkowania części (oczywiście za pieniądze) w hucie Stalowa Wola.
Czy jest to jakaś dobra forma zabezpieczenia antykorozyjnego? Na to jakis dobry podklad i kolor..

No i druga sprawa, czy ma ktoś jakis wykaz, ile ważą poszczególne części w e30 coupe? chodzi o wachacze przod i tyl, obie belki itp itd..
blotnik wiem ze ok 3kg, wagi części blacharskich można znaleźć m.in. tu: http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/320i-M20/LHD/M/1990/april/browse/bodywork/ , ale nie widze wag zawieszenia.

Proszę o opinie. Dla zainteresowanych ceny dokładne będę miał podane na tygodniu.. z tego co słyszałem to 5zł/kg ocynkowania, ewentualnie jakaś (nie wiem jeszcze) cena od sztuki przy wiekszych przedmiotach.

Pzdr
EvilM4n
Uczeń
 
Posty: 31
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 13:15
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Re: Ocynkowanie (przeciw korozji) i waga części.

Post numer:#2  Postprzez sad_madman » 9 lut 2016, o 00:05

Firmy cynkujące mają cennik oparty na masie detalu lub powierzchni - oni wybierają co im się bardziej opłaca. Tak w ogóle to dałbym sobie z tym spokój i zostawił tylko piaskowanie i malowanie.
sad_madman
Uczeń
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 19:48
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 520i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M50B20
Instalacja LPG: TAK

Re: Ocynkowanie (przeciw korozji) i waga części.

Post numer:#3  Postprzez EvilM4n » 9 lut 2016, o 01:55

zawieszenie jak zawieszenie, ale nowe błotniki.. sam już tracę głowę co z nimi robić.
nie dopyle gdzies farba, to zacznie rdzewieć, a zamienniki są jakie są..

z piaskowaniem tez nie mam problemu, bo mam piaskarkę do barek wiślanych :P .

Na zawieszenie drugą opcją było by: app r-stop na rdze, i epoksyd z NOVOLa. Słyszałem, że dobry efekt na tych produktach jest.
http://jaktozrobilemwgarazu.pl/brunox-epoxy-czy-app-r-stop-test-skutecznosci/ jak ktoś nie słyszał to zapraszam do lektury, może ktoś coś jeszcze zaoferuje ciekawego? :)
EvilM4n
Uczeń
 
Posty: 31
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 13:15
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Ocynkowanie (przeciw korozji) i waga części.

Post numer:#4  Postprzez sad_madman » 9 lut 2016, o 02:29

Widzisz, z tą lekturą to jest tak że w zależności od tego co linkujesz to uzyskujesz daną odpowiedź. W podanym linku jest test środków typu brunox (w sumie to jest najbardziej rozpowszechnione), znowu gdzie indziej przeczytasz że tego nie powinno się stosować tylko podkład reaktywny (ale ten wymaga bardzo dokładnego doczyszczenia rdzy), znowu na tej stronie jest artykuł że reaktywny nie nadaje się do lakiernictwa samochodowego. Co lakiernik to zupełnie inne zdanie. Kiedyś próbowałem nawet zakupić jakąś porządną książkę na ten temat bo jestem wychowany tak, że ufam książkom a nie wpisom w internecie. Niestety to co zdobyłem po prostu mnie zawiodło.
sad_madman
Uczeń
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 cze 2013, o 19:48
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 520i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M50B20
Instalacja LPG: TAK



  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

  • Reklama