Rozpoczecie projektu odrestaurowania E30 zbliza sie wielkimi krokami. Dla przypomnienia: zalozenie jest takie, ze buda bedzie rozebrana do srubki, wypiaskowana i robiona od zera.
Nie mialem nigdy z takim tematem do czynienia, wiec jest to dla mnie troche podroz w nieznane. Poniewaz bardzo cenie sobie WAsze doswiadczenie, mam i bede mial duzo pytan. Zeby nie zakladac kolejnych tematow, moze sprobujmy zrobic w tym watku pewne kompedium wiedzy na ten temat.
Korzystajac z Waszego doswiadczenia, chcialbym zaplanowac wszystkie akcje z gory. Zeby potem nie plakac "kurcze, a moglem zrobic rowniez to i tamto, a teraz jest za pozno!"
Jedyne co byloby warto od razu zrobic i przychodzi mi do glowy, oprocz oczywistych plac blacharsko lakierniczych to:
a) wymiana przewodow hamulcowych/przewodow paliwowych / bycmoze baku
b) wymiana elementow zawieszenia. Najchetniej wymienilbym wszystkie elementy na nowe, poniewaz gumy na pewno wszedzie sztywne / sparciale. Pytanie 1: czy sa elementy, ktorych Waszym zdaniem wymiana nie jest konieczna, bo wystarczy np. wymienic tuleje i sworzen? Czy sworznie w wahaczach E30 sa wymienne? Tutaj licze na Wasze glosy.
c) wymiana amortyzatorow i sprezyn. Tutaj poszedlbym w jakis set. Tylko w jaki? Nie zalezy mi na betonowym zawieszeniu ani super glebie. -3cm byloby ok, ale chcialbym, zeby dobrze kleilo na zakretach, ale wybieralo nierownosci (sprezyste zawieszenie). Bilstein B12, H&R? Jakie stabilizatory, zeby to mialo rece i nogi?
e) wymiana hamulcow. Auto to 323i, chce zachowac raczej OEMowy charakter. O jakich hamulcach pomyslec?
f) wydech. Dostane nowy wydech do 323i? Jesli tak, to jaki producent? A moze lepiej zrobic na zamowienie? - temat otwarty. Napiszcie co byscie zrobili i dlaczego.
g) I najwazniejsze pytanie do Was - CO JESZCZE? O czym warto pomyslec majac wszystko rozebrane.
I temat drugi, rownie istotny. Mam obsesje na punkcie rdzy oraz duze obawy, zeby po takim duzym przedsiewzieciu rdza sie nie pojawila za kilka lat. Chialbym zrobic wszystko, zeby sie przed tym wystrzec. Co zrobic, zeby odpowiednio zabezpieczyc auto? O czym musze pamietac? Jaka technologia, jakie srodki, jakich firm?
(Nie wiem na ile to istotna informacja, ale zostala podjeta decyzja, ze auto zostanie polakierowane Glasuritem.)
Piszcie jak do totalnego laika w tematach blacharskich!
Za wszystkie wskazowki, uwagi, podpowiedzi - z gory bede BARDZO dziekuje!