[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze sugestie!

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze sugestie!

Post numer:#1  Postprzez 4130 » 19 cze 2017, o 10:52

Rozpoczecie projektu odrestaurowania E30 zbliza sie wielkimi krokami. Dla przypomnienia: zalozenie jest takie, ze buda bedzie rozebrana do srubki, wypiaskowana i robiona od zera.

Nie mialem nigdy z takim tematem do czynienia, wiec jest to dla mnie troche podroz w nieznane. Poniewaz bardzo cenie sobie WAsze doswiadczenie, mam i bede mial duzo pytan. Zeby nie zakladac kolejnych tematow, moze sprobujmy zrobic w tym watku pewne kompedium wiedzy na ten temat.

Korzystajac z Waszego doswiadczenia, chcialbym zaplanowac wszystkie akcje z gory. Zeby potem nie plakac "kurcze, a moglem zrobic rowniez to i tamto, a teraz jest za pozno!"

Jedyne co byloby warto od razu zrobic i przychodzi mi do glowy, oprocz oczywistych plac blacharsko lakierniczych to:

a) wymiana przewodow hamulcowych/przewodow paliwowych / bycmoze baku
b) wymiana elementow zawieszenia. Najchetniej wymienilbym wszystkie elementy na nowe, poniewaz gumy na pewno wszedzie sztywne / sparciale. Pytanie 1: czy sa elementy, ktorych Waszym zdaniem wymiana nie jest konieczna, bo wystarczy np. wymienic tuleje i sworzen? Czy sworznie w wahaczach E30 sa wymienne? Tutaj licze na Wasze glosy.
c) wymiana amortyzatorow i sprezyn. Tutaj poszedlbym w jakis set. Tylko w jaki? Nie zalezy mi na betonowym zawieszeniu ani super glebie. -3cm byloby ok, ale chcialbym, zeby dobrze kleilo na zakretach, ale wybieralo nierownosci (sprezyste zawieszenie). Bilstein B12, H&R? Jakie stabilizatory, zeby to mialo rece i nogi?
e) wymiana hamulcow. Auto to 323i, chce zachowac raczej OEMowy charakter. O jakich hamulcach pomyslec?
f) wydech. Dostane nowy wydech do 323i? Jesli tak, to jaki producent? A moze lepiej zrobic na zamowienie? - temat otwarty. Napiszcie co byscie zrobili i dlaczego.
g) I najwazniejsze pytanie do Was - CO JESZCZE? O czym warto pomyslec majac wszystko rozebrane.


I temat drugi, rownie istotny. Mam obsesje na punkcie rdzy oraz duze obawy, zeby po takim duzym przedsiewzieciu rdza sie nie pojawila za kilka lat. Chialbym zrobic wszystko, zeby sie przed tym wystrzec. Co zrobic, zeby odpowiednio zabezpieczyc auto? O czym musze pamietac? Jaka technologia, jakie srodki, jakich firm?

(Nie wiem na ile to istotna informacja, ale zostala podjeta decyzja, ze auto zostanie polakierowane Glasuritem.)

Piszcie jak do totalnego laika w tematach blacharskich!



Za wszystkie wskazowki, uwagi, podpowiedzi - z gory bede BARDZO dziekuje! :tan:
4130
Uczeń
 
Posty: 57
Dołączył(a): 5 lis 2015, o 19:50
Moje BMW: 540i6
Nadwozie: Sedan
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 323
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#2  Postprzez mattim » 19 cze 2017, o 14:01

a) wymiana przewodów sztywnych, jeśli jest taka konieczność, paliwowe z aso, hamulcowe miedziane podróbki sporo tańsze, zależy od funduszy. Elastyczne raczej do wymiany, sporo dobrych zamienników na rynku.
b) Koniczne do wymiany tuleje tylnej belki, reszta do ocenienia, jeśli coś wygląda dobrze nie wymieniał bym, często 30 letnie gumy wytzymują więcej niż dzisiejszy chłam. Sworznie przednich wahaczy są wymienne. Stawiał bym na lemfordera.
c)sprężyny i amory, tutaj to co wypisałeś, rządzi H&R, Bilstein, Eibach, sachs, wszytsko zależnie od portfela, dla bliskości oryginału i komfortu jazdy obniżenie 35/35. mocniejsze stabilizatory są zbędne, jeśli nie zamierzasz się ścigać na torze.
d) tu nie mam zdania, tzn moje zdanie jest takie że fabryczne heble są bardzo dobre, wystarczą seryjne tarcze i klocki dobrej firmy (ate) i regularnie wymieniany płyn.
f) szedł bym w ori. można znaleźć jeszcze markowe zamienniki, a nawet u nas w PL produkowane są całe wydechy do 323i za śmieszne pieniądze chyba w 400 byś się zamknął, a ich jakość wcale nie jest najgorsza.
g)masa rzeczy wyjdzie po drodze, pamiętaj że nie wszystko co nowe będzie lepsze, wiele rzeczy warto ratować, nic nie wyrzucaj, niektóre plastiki, spinki są już nie dostępne. piszesz o piaskowaniu, ja nie widzę sensu, dostanie się w podłużnice czy inne łączenia w których jest lepki fluidol i juz go stamtąd nie usuniesz. jeśli chodzi o konserwacje podłogi i nadkoli to jest taki temat juz na forum, poczytaj tu :http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=36&t=47707 .wszytskie blach spawane na zakładkę powiny być zabezpieczone podkładem spawalniczym, który sie nie wypali podczas spawania. po skończeniu prac blacharskich i lakierowaniu wszystkie profile i miejsca naprawiane zalać fluidolem.
Avatar użytkownika
mattim
Moderator
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 17 gru 2009, o 14:12
Lokalizacja: Kruszwica
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: _____
Silnik: MxxBxx

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#3  Postprzez dzikuPL » 20 cze 2017, o 16:03

a) śmiało możesz zapodać nowe przewody hamulcowe - leć miedzią na wymiar wyjdzie o wiele taniej a i sam to zrobić możesz jak trochę ogarniasz temat ;) Paliwowe zobaczysz, jak nie wymagają wymiany to można je może zostawić
b)na pewno tuleje tylnej belki tak jak mattim pisał, do tego sworznie z lemfo + gumy pod sprężyny. Sworznie się łatwo wymienia także prasa i heja :cool2: Co do gum np. do półosiek nie kupuj ori gum, polecam Durabot czy coś takiego. Mam sam u siebie i bardzo chwalę ;) Są to "uniwersalne" gumy do przegubów różnych. Sprawdzony temat :cool2:
c)amortyzatory i sprężyny na pewno + gumy pod sprężyny z przodu i poduszka amortyzatora najlepiej jak już się bawić to raz a dobrze :cool2: Chyba, że poduszka jest w git stanie i łożysko nie jest już zardzewiałe. Amortyzatory sachsa spokojnie by wystarczył w połączeniu ze sprężynami H&R. Obniżenie do 35mm będzie złotym środkiem między komfortem a "lekkim pazurem sportowym".
Do tego nowe łączniki staba i ew. gumy staba.
e)jak chcesz serie to ATE albo ATE Powerdisc. Cena jest optymalna. Mam obydwie E30 poskładane na ATE i nie narzekam. Wiadomo trzeba dbać o heble, to wtedy nie zawodzą :cool2:
f)nowy układ dostaniesz, wystarczy poszukać. Ew. możesz się pobawić jakąś customową puszkę. Tylko pytanie co chcesz osiagnać? OEM? czy jakiś ładny pomruk R6?
Co jeszcze?
Błotniki przednie - nie kupuj zamienników, ew. przespawaj tylko doły z zamiennika do ori błotnika na linii listwy bocznej. Nie wiem czy czasem nie da rady samej takiej dolnej wstawki dostać w zamienniku :)
dzikuPL
Stażysta
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8 mar 2014, o 11:40
Lokalizacja: SRB-Rybnik
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#4  Postprzez 4130 » 22 cze 2017, o 16:06

Ok, czyli wszystkie elementy gumowe sa w E30 wymienialne. Elementy gumowo-metalowe zatem smialo odswiezam, a gumy wymieniam.

Co do zawieszenia, obnizenie 30-35mm dawac Bilsteiny B6 czy B8? A Koni z regulacja twardosci? Dziala to jak nalezy?
A moze gwint? Jakiego producenta polecacie gwinty do E30? Zalezy mi na dobrej jakosci, dostepnosci, gwarancji itp.

Pytanie kolejne: macie wskazowki jak skutecznie zdobyc teraz zestaw MT1? Ile Waszym zdaniem wynosi aktualna cena transakcyjna za taki zestaw (zakladajac, ze nie jest polamany, naprawiany itp.)?

Wydech: moim zdaniem silnik brzmi pieknie, nie chcialbym go w zadnym stopniu zagluszac wydechem. Dobrze by bylo jakby wydech byl cichy. Chyba oryginal bedzie ok + moze barany.
4130
Uczeń
 
Posty: 57
Dołączył(a): 5 lis 2015, o 19:50
Moje BMW: 540i6
Nadwozie: Sedan
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 323
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#5  Postprzez Makaveli » 22 cze 2017, o 16:48

Do -25 b6 , większe do -40/60 b8 lub koni sport , choć bilstein zaleca do niższych i jego zaletą jest możliwość regeneracji. Co do kwiatów to teraz przoduje ISC ( duży zakres regulacji , dobra cena ) , gwinty marek które są od lat są w cenie czy to KW , H&R , FK + Koni .

Montaż pakietu Mt1 jest z ingerencja w karoserie dziury w progach oraz nadkolach. Komplety ładny pakiet ok.4-5tyś zł i zawsze trzeba doliczyć dodatkowe spinki do montażu. Przy kupnie należy zwrócić uwagę na kompletność pakietu, gdyż listwy na zderzaki są inne.
Co do wydechu to ciężko ci doradzić ale profesjonalne firmy zrobią według twojego uznania i będziesz zadowolony.
E30 Meeitng Poland 1.1
https://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=195&t=51856&sid=dda66b91255e7220756b9ec8b43ac576
https://petroholix.com/index.php
Odzież dla e30'stkowiczów i fanów klasycznego Motorsportu
Avatar użytkownika
Makaveli
Moderator
 
Posty: 2893
Dołączył(a): 10 mar 2007, o 11:58
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20b25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#6  Postprzez 4130 » 22 cze 2017, o 18:00

@Makavelli

Jak pod wzgledem stosunku ceny do jakosci stoi taki ISC, wzgledem KW albo H&R?

"Montaż pakietu Mt1 jest z ingerencja w karoserie dziury w progach oraz nadkolach" - myslalem, ze da sie ogarnac dokladki boczne na klej / tasme dwustronna. Bardzo nie chcialbym robic zadnych dziur :/ Czy dokladki bez sierpow beda z tego wzgledu latwiejsze w montazu? Auto bedzie jezdzilo super sporadycznie (srednio pewnie 1-2 x w miesiacu), wiec od eksploatacji nie powinno im nic zaszkodzic! MT1 chcialbym sie chwile nacieszyc - zawsze marzyl mi sie Zinnober z MT1, ale przyszlosciowo pewnie wroci do serii.

Czy takie listwy na zderzaki da sie w razie czego dostac nowe - zamienniki, albo ASO? Troche nie wierze, ze upoluje KOMPLET.
4130
Uczeń
 
Posty: 57
Dołączył(a): 5 lis 2015, o 19:50
Moje BMW: 540i6
Nadwozie: Sedan
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 323
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#7  Postprzez mattim » 23 cze 2017, o 09:21

Żeby założyć przednią dokładkę trzeba odciąć ucho holownicze jeszcze.

-- Dodano 23 cze 2017, o 08:23 --

W ogóle to weź poszukaj trochę na forum, wszytsko już było wałkowane kilka razy, nazakładałeś nie potrzebnie tych tematów.
Avatar użytkownika
mattim
Moderator
 
Posty: 1285
Dołączył(a): 17 gru 2009, o 14:12
Lokalizacja: Kruszwica
Moje BMW: 323i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: _____
Silnik: MxxBxx

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#8  Postprzez 4130 » 12 paź 2017, o 11:37

Jeszcze jedno pytanie. Ktore z ponizszych elementow blacharskich do waskiej coupe beda pasowaly z a) szerokiej b) z sedana?

Interesuje mnie:
-tylna klapa
-blotniki przednie
-drzwi
-uszczelki szyb
4130
Uczeń
 
Posty: 57
Dołączył(a): 5 lis 2015, o 19:50
Moje BMW: 540i6
Nadwozie: Sedan
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 323
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B23
Instalacja LPG: NIE

Re: Generalny remont blacharsko-lakierniczy E30. Wasze suges

Post numer:#9  Postprzez Gixer010 » 13 paź 2017, o 01:33

Tylna klapa napewno pasuje, co do reszty to w sumie wystarczy http://www.reealoem.com
Gixer010
Student
 
Posty: 108
Dołączył(a): 25 kwi 2015, o 22:49
Lokalizacja: WM *****
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

  • Reklama