[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Naprawa progów - info

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

Naprawa progów - info

Post numer:#1  Postprzez gawin » 14 lut 2018, o 13:26

Witam, powoli szykuję się do naprawy progów i potrzebuję paru informacji:
1) z obu stron będę musiał wymienić kawałek "na łączeniu" (zaznaczone na obrazku)
Obrazek
Jak się do tego przygotować? Czy to jest zrobione "na zakładkę" tj. felc i jedna blacha nachodzi na siebie i jest zgrzew? W reperaturkach nie widziałem tych rówków..... a zależy mi, żeby było tak jak fabryka robiła.
2) jak już się uporam z pkt.1, będę musiał (po zabezpieczeniu) pomalować. Z tego co się dowiedziałem, fabrycznie progi i kawałek pasa tylnego mają na sobie coś w stylu baranka, czy osiągnę efekt zbliżony do oryginału za pomocą baranka wurth i zwykłego pistoletu? Czy po aplikacji coś jeszcze na to trzeba kłaść?
3) pas przedni na dole - jak wrócić do oryginału? Obecnie jest pokryty jakimś barankiem, czy ori był robiony w ten sposób, że na baranka dawali bazę + bezbarwny, żeby była lekka struktura w kolorze nadwozia (tak samo kawałek tylnego pasa)?
Będę wdzięczny za wskazówki, pozdrawiam!
gawin
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 lut 2015, o 17:11
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Re: Naprawa progów - info

Post numer:#2  Postprzez Gixer010 » 18 lut 2018, o 22:07

Co do progów to tak, zamiennik jest produkowany jako odbitka z jednego arkusza blachy dlatego jest bez tych łączeń. W fabryce robili to tak, że tylna część progu była z całym elementem poszycia błotnika tylnego, następnie idzie próg środkowy i na końcu jest krótki próg który był zintegrowaną częścią poszycia słupka. Musiał byś dorabiać poszczególne części poszycia progu, albo rzeźbić reperaturkę. Najlepsza opcja by była chyba żeby wyciąć ładnie po zgrzewach oryginalny próg i go odbudowywać z reperaturki lub samemu z blachy o ile ktoś potrafi to zrobić.
Co do pasa przedniego to były w baranku i do tego lakierowane. Fakturę oryginalną raczej idzie uzyskać zwykłym pistoletem, ale polecał bym iść odrazu w sikaflexa z sika spray guna, wtedy można ładnie to wszystko odtworzyć ;)
Jak coś źle palnąłem to poprawiać :roll:
Gixer010
Student
 
Posty: 108
Dołączył(a): 25 kwi 2015, o 22:49
Lokalizacja: WM *****
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

  • Reklama