Witam. Podpinałem radia Bavaria CII do auta tj. wcześniej było w nim prawdopodobnie inne radio. Korzystając ze schematu udało się podpiąć radio ze zdobyczną oryginalną kostką żeńską gdyż nie było jej tam po zakupie auta tj. polutowano 4 kable od głośników oraz 2 kable od zasilania tj. te które wystawały od strony auta. Pozostały dwa wolne kable fioletowy i brązowy które podejrzewam są kablami od telefonu czyli raczej nie mają związku ze sprawą a i schemat ich nie ujmuje, rzecz w tym że innych już tam w tej komorze radia nie ma. Zamieszczam zdjęcia jak to wyglądało przed lutowaniem i po. PROBLEM W TYM ŻE RADIO ZA KAŻDYM RAZEM ŻĄDA KODU. Czy ktoś może mi pomóc? Nie mam na to pomysłu chyba że te dwa wolne kable jednak mają jednak znaczenie.
Post numer:#2 przez Guteq98 » 1 maja 2013, o 20:22
Mi się wydaje, że jeśli radio co włączenie chce kod, oznacza że nie trzyma pamięci. W nowszych radiach razem z + podpina się także kabel podtrzymywający tę pamięć. Może któryś z nich za to odpowiada. W nowszych radiach ten kabel jest bodajże żółty, ale tu może mieć inny kolor.
-----------
Albo spróbuj też podłączyć radio bezpośrednio z aku, jeśli tak nie masz
No nie trzyma pamięci bo nie ma podpiętego kabla, który za to wyłącznie odpowiada takby wychodziło:) Wygląda na to że związek z problemem jednak będą miały pozostałe kable lub przynajmniej jeden z nich bo nie wierze że poprzedni właściciel coś na amen wyrzucił/uciął. Pomogłoby gdyby ktoś posiadający oryginalne radio napisał ile kabli powinno wchodzić do kostki, i do którego pinu ma wpięte fioletowy i brązowy kabel bo podejrzewam że kolory wiązki były takie same w każdym aucie, wtedy w sumie wyszłoby czarno na białym. Będe próbował metodą prób i błędów bo tylko to mi zostaje.
Post numer:#4 przez Dantte26 » 3 maja 2013, o 11:59
Artwik,
do radia powinny trafiać dwa plusy... jeden przewód (+ po zapłonie) trafia do kości pin 5 oraz drugi przewód (stały + tzw. pamięć) trafia do kości pod pin nr. 9... kolorów kabli nie mam w tej chwili jak sprawdzić, także najlepiej prubuwka w dłoń i sam sprawdź gdzie te plusy masz u siebie... metodą prób i błędów lepiej nie sprawdzaj bo łatwo sfajczyć radyjko, a tego pewnie być nie chciał... w kości radia masz ponumerowane piny także podłącz plusy j.w. ewentualnie jeśli nie posiadasz we wiązce stałego plusa to sam możesz w prosty sposób sobie go wyprowadzić z wiązki instalacji znajdującej się pod kolumną kierowniczą...wystarczy zlokalizować jeden z nich i podpiąć...powodzenia...
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734 /// Dolnośląska Grupa Rabunkowa /// E30 idzie w żółte blachy