[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Po?o?enie instalacji pod radio itd...

Wszystko co jest zwiazane z audio, nawigacją GPS'em, CB, TV itp.
  • Reklama

Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#1  Postprzez JakubT » 23 paź 2015, o 22:39

Hej. Jestem totalnie zielony w temacie audio... Jest tutaj ktoś z kim mógłbym na spokojnie pogadać na temat audio jak i co położyć?

Mam wszystko na wierzchu więc mogę podziałać. Generalnie chodzi o to, żeby OEM radio było połączone z głośnikami w OEM miejscach (stopy, syczki drzwi i tylna półka). Chciałbym to spiąć pod wzmacniacz. Z radia sygnał na wzmacniacz wyjdzie przez konwerter... Ale co i jak to podłączyć to już nie wiem, proszę o mini pomoc :)
JakubT
 

Reklama

Re: Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#2  Postprzez CincinCm » 24 paź 2015, o 09:39

Hej,
Jeśli przez konwerter to jest spora strata na jakości.
Podłączenie zasilania:
Radio - zasilanie tak jak Ci pasuje - z ori kostki pewnie będzie najłatwiej,
Wzmacniacz - zasilanie - plus i minus z aku jeśli nie są daleko kable, jeśli daleko to minus do masy,

Sygnał:
Zależy czy wzmacniacz ma wejście liniowe - starsze typy. Jeśli miałby takie wejście to nie musisz stosować konwertera RCA.
Jeśli z konwerterem to:
1) wyjście na głośniki z radia podłączasz do kowertera,
2) puszczasz rca (chinche, najlepiej ekranowane) z konwertera do wzmacniacza,
3) z wzmacniacza puszczasz kable głośnikowe do głośników,
4) przód jak masz odseparowany, czyli osobno wysoko tonowe i osobno nisko, to najlepiej jak będziesz mieć zwrotnice dwudrożne. Jeśli nie chcesz zwrotnic to zastosuj filtr odcinający niskie tony na wejściu na tweeter. Jak puścisz bas na tweeter to się zjara.
Polecam wygłuszyć miejsce gdzie ma być niskotonowy - efekt o niebo lepszy.
5) tylna półka jeśli jest 1 drożna to podłączasz bezpośrednio pod wzmacniacz.

Wszędzie patrzysz czy jest plus do plusa. Jak na głośniku nie wiesz jak jest to małą bateryjką sprawdzasz np. paluszkiem. Podłączając baterii plus do plusa głośnikowego, a minus do minusa, głośnik powinien się wysunąć. Jeśli się wciska to podłączas odwrotnie.

Zobacz na pokrętła na wzmaku, bo możesz łatwo wyjarać głośniki, jeśli wzmacniacz mocny. Regulujesz tam filtry, podbicia basu, konfigurację jak ma grać w zależności od zmostkowania, sygnał wyjściowy i wejściowy - te dwa odpowiadają za głośność. Poka jaki masz wzmacniacz, bo różne mają różne opcje.

W razie co pytaj. Nie jestem profesjonalistą, ale parę sprzętów miałem.
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Re: Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#3  Postprzez arturross15 » 27 paź 2015, o 22:45

No niesamowite. I to mi się podoba. Jest pytanie i konkretna odpowiedź, a nie teksty typu że to już było że szukaj na forum albo wklejanie linków z suchą teorią.

Ja od siebie dodam że przewód plusowy pod wzmacniacz puść lewą stroną, a przewód czincz daj po prawej stronie. Podobno przewody prądowe mają negatywny wpływ na przewód po którym płynie muzyczka. To takie audiofilskie VOODOO. Nawet jak różnicy nie będziesz słyszał, to przynajmniej nawiedzony audiofil nie zarzuci Ci że po partacku robiłeś. :cool2:
Wysłano z NOKIA 3310.
arturross15
Student
 
Posty: 172
Dołączył(a): 18 sie 2013, o 20:17
Lokalizacja: leszno
Moje BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#4  Postprzez CincinCm » 27 paź 2015, o 23:26

Ale tu chyba aku będzie z tyłu pojazdu, więc nie powinno być problemu :)
No, ale jest też kwestia, gdzie będzie umocowany wzmacniacz, przecież nie musi być w bagażniku :)
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Re: Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#5  Postprzez arturross15 » 27 paź 2015, o 23:31

tak czy inaczej czincza lub kable głośnikowe powinny iść po prawej stronie. Po lewej idzie oryginalna wiązka elektryczna. No chyba że jak aku jest z tyłu to wiązka idzie po prawej stronie. Tego nie wiem więc się nie wypowiadam.
Wysłano z NOKIA 3310.
arturross15
Student
 
Posty: 172
Dołączył(a): 18 sie 2013, o 20:17
Lokalizacja: leszno
Moje BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#6  Postprzez CincinCm » 28 paź 2015, o 08:29

Jak aku jest w bagażniku to plus idzie prawą stroną. To wychodzi na to, że środkiem najlepiej puścić chinche lub te głośnikowe (ogólnie sygnał) :)
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE

Re: Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#7  Postprzez arturross15 » 28 paź 2015, o 08:52

Więc jak się ma aku z tyłu, to wychodzi na to że jest się skazanym na fatalną jakość dźwięku. :)
No chyba że się sygnałowy dachem puści albo piwnicą :lol:
Oczywiście to żart bo raczej wątpię by przeciętny meloman usłyszał jakąkolwiek różnicę dźwięku. No chyba że posiada się słuch absolutny. Ma go około 1 na 10000 ludzi.
Wysłano z NOKIA 3310.
arturross15
Student
 
Posty: 172
Dołączył(a): 18 sie 2013, o 20:17
Lokalizacja: leszno
Moje BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Położenie instalacji pod radio itd...

Post numer:#8  Postprzez CincinCm » 28 paź 2015, o 10:37

No dokładnie :P
Da se radę :)
E30 91r 2d 316i m40b16 --> M50B20 - było;
E30 88r 2d 316i m10b18 --> M50B25 - było;
E30 86r 2d 318i m10b18 --> M54B30 - jest.
E91 2006r 320d m47tu2d20 daily
CincinCm
Stażysta
 
Posty: 341
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 23:10
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M54B30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: X3e83
Silnik: M57n2_
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Car Audio & GPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama