[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

INSTALACJA LPG W BMW- TAK CZY NIE?

Wszystko co jest związane z instalacjami LPG
  • Reklama

Czy masz instalacj? LPG w swojej E30?

NIE i nigdy nie będe mniał.
77
28%
Nie, ale planuje założyć.
48
17%
Tak, ale chcę zdemontować instalację
13
5%
Mam LPG i nic nie będę zmieniać
141
51%
 
Liczba głosów : 279

INSTALACJA LPG W BMW- TAK CZY NIE?

Post numer:#1  Postprzez Iro » 4 paź 2007, o 08:37

Poruszam temat instalacji gazowej w silnikach BMW.
Piszcie czy wato zakładać, czy warto odłączyć, co sami sądzicie o zwykłej instalacji LPG.
Czy to jest opłacalne? Proszę tylko żeby nie było kłutni, kto ma chęć niech się wypowie na ten temat i nie komentuje złośliwie postów kolegów.
Iro
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Waski » 4 paź 2007, o 14:50

ja polecam mam gaz 1 generacji bez elektroniki i nie mam z nim żadnych kłopotów m40b18 instalka brc
zapraszam na fejsa do polubienia czerwonych e30 pełno zdjęć i tapet czerwonych i innych e30 http://www.facebook.com/E30RedLove


K> karoserie e30 wąska lampa stan nadająca się jeszcze do ożywienia auta im starsza tym lepsza
Waski
Profesor
 
Posty: 2249
Dołączył(a): 14 gru 2006, o 14:39
Lokalizacja: będzin
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez fazer_deluxe » 4 paź 2007, o 15:01

Ja też polecam w obydwu mam gaz, jeśli chodzi o instalacje to polecam tylko i wyłącznie IV generację, chociaż w 1.8 mam II i na nią nie narzekam bo sprawuje się znakomicie, jednak spadek mocy jest troszkę odczuwalny. W IV gen tego problemu nie ma zresztą o tym już pisałem przy okazji komentarzy mojej bemki przez Iro.

Co do opłacalności to u mnie instalacja zwróciła sie po pół roku, a obecnie zaoszczędzona kase mogę wydawać na poprawianie stanu auta.


Pozdrawiam,
fazer_deluxe
 

Post numer:#4  Postprzez Iro » 4 paź 2007, o 15:30

W mojej sytuacji to wygląda tak: Instalacja LPG była, po kapitalce motoru pozostał tylko parownik, przewody oraz pieczątka w dowodzie. W poprzednim M10B18 mniałem LPG z blosem, palił mi około 14-15 ltr/100 LPG.Teraźniejszy właściciel jeździ nią na PB bo twierdzi że pali mu 8-10 ltr/100 i jazda jest bardziej dynamiczna. Do kombiaka trzba byłoby włożyć około 700 zł( butla, zwężka, robocizna oraz papiery) i można było by śmigać na LPG, ale po co, jak za te pieniądze to 3 msc. będe jeździł na PB.
Nie chciałem zmieniać 105-konnego M10 na 105-konne M20 z LPG, palące 18ltr/100
Mam ponad 130 KM pod maską i pali mi 10/100 KM PB i jestem z tego zadowolony.Co do oszczędności , to ubytku na portwelu za dużego nie ma, a rodzina na utrzymaniu :mrgreen:
Iro
 

Post numer:#5  Postprzez misHa » 4 paź 2007, o 18:16

Nie mam instalki i nie zastanawiam się nad jej założeniem. Niestety nie miałem doświadczenia osobistego nigdy z instalacją w BMW więc się nie wypowiem czy jest OK czy nie.
misHa
 

Post numer:#6  Postprzez Menl » 6 paź 2007, o 08:45

Kazda beemke mialem zagazowana i zadnych problemow z instalacjami nie bylo.Przewaznie gaz juz byl zainstalowany.
Krotka kalkulacja w obecnej e30:
miesiecznie 1000km
spalanie 11l/pb = 495zl
spalanie 12l/lpg= 252zl (w kieszeni 240zl :wink: )
Jedna beemka jezdze tylko mniej wiecej rok czasu wiec przez ten czas zaoszczedzam jezdzac na gazie okolo 3000zl 8)
Na mocy mi nie zalezy, wole tzw. lans prawym pasem.
Menl
 

Post numer:#7  Postprzez yoshi » 6 paź 2007, o 17:39

Ja miałem E30 M10B18 gaźnik zasuwało to na LPG suuuper lato, zima nie ma znaczenia, później była/jest E30 M10B18 l-jet instalka I gen. - chodzi bez rewelacji ale po taniości, teraz pomyka moja mama :) (teraz jest ok 70 000 km na gazie i serce auta jest w super stanie gorzej z budą)

Teraz mam żony E30 316i '90 nie ma gazu (trochę drogo ale daje rade, codziennie min. 15km dom-praca-dom) E21 315 '82 eta nie ma gazu bo to auto na weekedny więc nie potrzeby żeby tam był gaz.

I ostatnia E30 320iT '89 LPG II gen. chodzi jak chodzi nie ma problemów, ale nie jest to to co tygryski lubią najbardziej ale codzinnie nią robię ok 40km min. więc boli po kieszeni (spalanie min. 11l/100km średnio 14,5l/100km)

Mój ojczulek ma 520i '94 M50B20 tam jest też LPG II gen. i ten silnik najbardziej dostaje po :cen:, ale cóż takie czasy nie każdego stać na wtrysk (2 lata temu)

Ogólnie trzeba przekalkulować co i jak. Ale tak czy owak Alpina B6 czy inne M3 z LPG to profanacja :!:
yoshi
 

Post numer:#8  Postprzez Yakuzatti » 10 paź 2007, o 21:23

A jeżdżąc max 200KM miesięcznie opłaca się zakładać te całe gaziwo np do 325?
Weźmy pod uwagę tryb miasta.

I jakie są ceny poszczególnych generacji gazu?

Pozdrawiam
Yakuzatti
 

Post numer:#9  Postprzez Adrian » 10 paź 2007, o 21:25

Yakuzatti napisał(a):A jeżdżąc max 200KM miesięcznie opłaca się zakładać te całe gaziwo np do 325?
Weźmy pod uwagę tryb miasta.

I jakie są ceny poszczególnych generacji gazu?

Pozdrawiam


Nigdy, instalka się będzie wieki zwracać, jeszcze jak zrobisz glebe to w tym Bytomiu będziesz musiał powoli jeździć a więc oszczędnie :P
Adrian
Magister
 
Posty: 920
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 09:34
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#10  Postprzez Menl » 10 paź 2007, o 22:03

jak ma sie malo jezdzic to za dlugo instalacja bedzie sie zwracac dlatego najlepiej kupic juz beemke z gazem i tylko dolozyc np. bloss za 350zl aby odzyskac troche mocy i ewentualnie wozic w bagazniku drugi przeplywomierz za 150zl do ustawionych wyscigow.
Menl
 

Post numer:#11  Postprzez helcia86 » 11 paź 2007, o 11:01

instalacja LPG jest najlepsza jak sie ma założonego BLOSA (przy dobrym wyregulowaniu)
Spalanie i przyspieszenie jak na paliwie to jest moja opinia
helcia86
 

Post numer:#12  Postprzez miki » 11 paź 2007, o 18:14

ja mam juz 3 beemke z lpg i dzieki niemu moge smigac po 30tys km rocznie :mrgreen:
miki
 

Post numer:#13  Postprzez Majkel82 » 11 paź 2007, o 19:08

Ja w IS-ie też mam gaz II generacji. Jak kupowałem auto już tam był i bardzo dobrze.
Nie mam żadnych problemów (jest jeszcze na gwarancji może dlatego). Jedyne co wkurza to oczywiście czasem falujące obroty na światłach, na spadek mocy też raczej nie narzekam, jedynie w górnych obrotach czuć, że gorzej jedzie.
Ja jestem zadowolony :mrgreen: :cool2:
Oczywiście gdyby było mnie stać to był wypierdo :cen: to z pod maski z hukiem !!! :twisted:
Majkel82
 

Post numer:#14  Postprzez adam e30 » 11 paź 2007, o 20:03

Mialem gaz II gen w popezedniej bemce z silnikiem m20b20. Nie bylo zadnych problemow poza tym ze padla pompa paliwa ale to przez to ze zawsze na rezerwie ganialem. Po wizycie na hamowni wykres pokazal 104 km. :mrgreen: Palila okolo 13-14 litrow przy jezdzie do 4tys obr. Mimo to w kolejnej beemce z silnikiem 2,5 odrazu zdemontowalem gaz bo mijaloby sie to z celem. Wszystko zalezy czego oczekuje sie od auta
adam e30
Student
 
Posty: 136
Dołączył(a): 30 sie 2007, o 20:40
Lokalizacja: Bialystok
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#15  Postprzez Arczi e30 » 12 paź 2007, o 08:12

ja tam gazu w swojej e30-tce niemam .. ale miałem e30-tki ktore miały gaz i co .. i nic

akurat w moim przypadku montaz nowej instalki sie nie opłaca bo mało jezdze, ale jakbym miał gaz to bym nawet był zadowolony

czy ktos ma gaz czy nie to indywidualna sprawa zalezna czesto od kieszeni i ilosci przejechanych km w roku ..
Obrazek
Gites majonez :D
Arczi e30
Profesor
 
Posty: 2426
Dołączył(a): 1 wrz 2007, o 07:45
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 32xx
Nadwozie: Sedan
Silnik: mxxbxx
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama