[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Pytanie o Blos w nowej instalacji.

Wszystko co jest związane z instalacjami LPG
  • Reklama

Pytanie o Blos w nowej instalacji.

Post numer:#1  Postprzez eater » 7 lis 2007, o 00:31

Witam kolegów!

W związku z tym, że moja Biała Dama zaczęła robić przebiegi znacząco uszczuplająe mojemu portfelowi rozpatruje zainstalowanie LPG.

Najbardziej skłania mnie montaż instalacji z Blosem i tu nasuwa mi się pytanie.

Czytając zasadę działania Blosa doszedłem do wniosku, że tak naprawdę nie potrzebujemy dla niego instalacji II generacji (z silnikiem krokowym gazu i komputerem) ponieważ Blos sam ustala ile gazu ma podać silnikowi.

W takiej sytuacji czy do M20B20 mogę bez problemu zamontować instalację I generacji?

Chodzi też o to, że nie chcę oddać samochodu, żeby założyli mi Blos, bo taki już u mnie leży w szufladzie i chcę go wykorzystać.

Jeśli tak, to po prostu pojadę, żeby zamontowali mi istalację I gen a potem dokładam Blos.

Pytanie - czy to zadziała?
eater
 

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez ZTJ » 7 lis 2007, o 00:37

Nie zaloza ci I-generacji w zakladzie, bo masz sonde lambda. Niestety istnieja przepisy wymuszajace elektroniczne sterowanie składem mieszanki w autach z sonda lambda. Dlatego też będą musieli założyć "dla niepoznaki" silniczek krokowyz kabelkiem idącym "gdzieś" :wink: .

A co do Blosa to opinie zbiera bardzo dobre. Tylko zamontuj go przed przepływką!
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 22:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#3  Postprzez eater » 7 lis 2007, o 00:40

Ok, ale gdyby zamontowali I generacje to będzie działać prawidłowo?
eater
 

Post numer:#4  Postprzez ZTJ » 7 lis 2007, o 00:45

eater napisał(a):Ok, ale gdyby zamontowali I generacje to będzie działać prawidłowo?


Oczywiscie :cool2: . Jeszcze jedna ważna rada: daj wydajny parownik, taki przynajmniej do 140kW.
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 22:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#5  Postprzez eater » 7 lis 2007, o 14:36

No i o to chodziło, dzięki!
eater
 

Post numer:#6  Postprzez helcia86 » 2 gru 2007, o 13:31

Ja mam BLOSA i instalacje I generacji i tez mam sonde i jezdzi mi to bez problemu
A Blos najlepiej chodzi z instalacją bez elektroniki bo sobie sam dawkuje ilość przepływu gazu i nawet na przegląd możesz legalnie jechać :D
helcia86
 

Post numer:#7  Postprzez trevor222 » 18 gru 2007, o 17:34

koledzy mam pytanie, czy moge założyć blolsa do silnika 1,6 m40 :?:
trevor222
 

Post numer:#8  Postprzez meliasz » 31 gru 2007, o 17:28

Również bardzo interesuje mnie wątek blosa w 1,6 m40 ! Jeśli ktoś coś wie niech sie podzieli . Może jakieś namiary na dobrego gazownika w Warszawie ?
meliasz
 

Post numer:#9  Postprzez ZTJ » 31 gru 2007, o 18:07

trevor222 napisał(a):koledzy mam pytanie, czy moge założyć blolsa do silnika 1,6 m40


Oczywiście, że możesz :).

[ Dodano: 31-12-2007, 17:11 ]
meliasz napisał(a):Również bardzo interesuje mnie wątek blosa w 1,6 m40 ! Jeśli ktoś coś wie niech sie podzieli .


Ogólnie, to bez problemu można samemu zmienić mikser na blosa. Potrzebne będą jedynie: adapter na przepływomierz, pare redukcji gumowych oraz filtr stożkowy (z orginalnym raczej się nie zmieści). Wszystko do dostania np. na allegro. Sama robota to kilkadziesiąt minut.
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 22:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#10  Postprzez meliasz » 2 sty 2008, o 19:16

Ok. W takim razie mam pytanie. Gdzie zainstalować blos ? Wg instrukcji ( z forum fordaclub http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf ) powinno się go zainstalować za przepływomierzem. Z innych źródeł wynika że należy go zainstalować w miejsce miksera. Natomiast widzę, że mikser u mnie jest zamontowany pomiędzy filtrem powietrza a przepływomierzem (jak sie okazało mikser to kawał blachy z otworem http://www.allegro.pl/item290980422_bmw ... ikser.html).
U mnie wygląda to tak:
Obrazek

Pytanie brzmi:
Która sekwencja jest prawidłowa ?
Filtr - BLOS - przepływka - dolot czy
Filtr - przepływka - BLOS - dolot

Pozdr
meliasz
 

Post numer:#11  Postprzez ZTJ » 3 sty 2008, o 02:10

W przypadku przepływomierza klapkowego (takiego jak w E30) poleca się kolejność: filtr, blos, przepływomierz.

U mnie wygląda to tak
Obrazek
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 22:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#12  Postprzez Maniek » 18 lut 2008, o 22:15

mam pytanie dotyczace blosa. mam 1 gen. instalke lpg i jest to gdzies zapisane w przepisach ze jezeli mamy blosa to legaalnie jezdzimy??
ale za takie pieniaze to juz lepiej bingo s kupic i zrobic 2 generacje gazu i przynajmniej na benzynie bedzie chodzic prawidlowo..?? a jak on sam ustala dawke gazu??
Maniek
 

Post numer:#13  Postprzez tigre0070 » 18 lut 2008, o 23:06

mam pytanie dotyczace blosa. mam 1 gen. instalke lpg i jest to gdzies zapisane w przepisach ze jezeli mamy blosa to legaalnie jezdzimy??
ale za takie pieniaze to juz lepiej bingo s kupic i zrobic 2 generacje gazu i przynajmniej na benzynie bedzie chodzic prawidlowo..?? a jak on sam ustala dawke gazu??
zapamiętaj - jeżeli nie ma przepisu zabraniającego to tym bardziej znaczy że jest to dozwolone. Zamiast 2 gen lepiej 1 gen na śrubie z blosem i jest oporowo kozacko.

meliasz napisał(a):Pytanie brzmi:
Która sekwencja jest prawidłowa ?
Filtr - BLOS - przepływka - dolot czy
Filtr - przepływka - BLOS - dolot


obie są ok
tigre0070
 

Post numer:#14  Postprzez ZTJ » 19 lut 2008, o 00:37

Maniek napisał(a):mam pytanie dotyczace blosa. mam 1 gen. instalke lpg i jest to gdzies zapisane w przepisach ze jezeli mamy blosa to legaalnie jezdzimy??


Obecnie zalegalizować można tylko instalkę z regulacją mieszanki na podstawie sondy lambda, czyli od II-gen w górę. Jeśli chcesz założyć Blosa, to dla niepoznaki trzeba dać na przewód gazowy silniczek krokowy, od którego kabel będzie szedł donikąd :wink:

Maniek napisał(a):ale za takie pieniaze to juz lepiej bingo s kupic i zrobic 2 generacje gazu i przynajmniej na benzynie bedzie chodzic prawidlowo


Będzie chodzić dosyć dobrze, ale zwężki w dolocie w postaci miksera nie unikniesz i będziesz ją odczuwał zarówno na benzynie, jak i gazie.


tigre0070 napisał(a):Zamiast 2 gen lepiej 1 gen na śrubie z blosem i jest oporowo kozacko.


Jak masz Blosa, to śruba jest niepotrzebna.

tigre0070 napisał(a):obie są ok


Przy drugiej opcji najczęściej Blosa leje za bogato gazem. Opinie userów i pomiary na hamowni dowodzą, że pierwsza opcja jest lepsza.
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 22:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#15  Postprzez tigre0070 » 19 lut 2008, o 13:21

ZTJ napisał(a):tigre0070 napisał/a:
Zamiast 2 gen lepiej 1 gen na śrubie z blosem i jest oporowo kozacko.


Jak masz Blosa, to śruba jest niepotrzebna.
fakt - dlatego tak napisałem bo 2 generacja nie ma śruby tylko krokowiec

ZTJ napisał(a):tigre0070 napisał/a:
obie są ok


Przy drugiej opcji najczęściej Blosa leje za bogato gazem. Opinie userów i pomiary na hamowni dowodzą, że pierwsza opcja jest lepsza.
Ubott tak ma u siebie i nie słyszałem żeby się żalił

Obrazek
tigre0070
 

Następna strona


  • Reklama

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama