[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Olej idzie w głowice

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Post numer:#31  Postprzez mlodye30 » 7 maja 2011, o 23:30

słabo to widać na tym filmiku , na żywo widać dosyć wyraźnie. nie jest to "sik" stały tylko pulsacyjny
u mnie też się tam olej wylewa po jakimś czasie jak mam założoną pokrywę.bez pokrywy nigdy tego nie zaobserwowałem
KILKA ŚWIERZYCH ZDJĘĆ
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?p=176428#176428

KUPIĘ FOTELE SPORTSITZE i drzwi prawe kombi DIAMANDSCHWARTZ
mlodye30
Stażysta
 
Posty: 382
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 11:26
Lokalizacja: opoczno
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#32  Postprzez kamil.k » 8 maja 2011, o 07:34

mlodye30, a co ma pokrywa do wylewanie sie oleju z osi dzwigienek

u mnie też kapie powiedzmy co 1 sekunde ale jestem ciekawy czy u wszystkich też tak jest
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#33  Postprzez mlodye30 » 8 maja 2011, o 09:09

a ja nie wiem co ma, mowie ci co widzę.zaraz pójdę i nagram jak to wygląda z pokrywą
i nie mówię o kapaniu tylko o sikaniu. przyjrzyj się dobrze. przecież nie chce tu wciskać ciemnoty
KILKA ŚWIERZYCH ZDJĘĆ
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?p=176428#176428

KUPIĘ FOTELE SPORTSITZE i drzwi prawe kombi DIAMANDSCHWARTZ
mlodye30
Stażysta
 
Posty: 382
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 11:26
Lokalizacja: opoczno
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#34  Postprzez kamil.k » 8 maja 2011, o 10:47

u mnei tylko kapie bo palucha i kartke podkładałem.jak czysciłem ta rurke to pozoliłem sobei nalac do niej wody i dmuchnac i normalnei sikało ze wszyskich dziurek ale widocnzie idzie tam mało oleju i tylko kapie
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#35  Postprzez kris » 8 maja 2011, o 11:37

mlodye30, ja tam u Ciebie na filmiku nic nie widzę :D, ale to nie ważne - być może dobra kamera byłaby potrzebna żeby to uchwycić.
kris
 

Post numer:#36  Postprzez Pietrek » 8 maja 2011, o 14:38

Kamilu, z tej rureczki nie ma możliwości żeby sikało jednostajnie, na wałku jest przecież nacięcie z którego wali olej co jeden obrót wałka, tak na chłopski rozum, bo nie wiem jak to wytłumaczyć. Jak wykręcić tą rureczke i zakręcisz silnikiem to tez trysk będzie pulsacyjny ;)
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#37  Postprzez kris » 8 maja 2011, o 18:44

Pietrek napisał(a):na wałku jest przecież nacięcie z którego wali olej co jeden obrót wałka, tak na chłopski rozum, bo nie wiem jak to wytłumaczyć.


Jest a i owszem, ale w miejscu podpory. E dodatku rowek jest węższy niż podpora. Nie ma tam za bardzo z czego "chlapać"
kris
 

Post numer:#38  Postprzez kamil.k » 8 maja 2011, o 20:46

Pietrek napisał(a):Kamilu, z tej rureczki nie ma możliwości żeby sikało jednostajnie, na wałku jest przecież nacięcie z którego wali olej co jeden obrót wałka, tak na chłopski rozum, bo nie wiem jak to wytłumaczyć. Jak wykręcić tą rureczke i zakręcisz silnikiem to tez trysk będzie pulsacyjny ;)


tyle to ja wiem że nie jest możliwe jednostajne sikanie ale pulsacyjne już bardziej a u mnie po prostu kapie małymi kropelkami a nie sika a wydaje mi sie że w jednym m20 u mnie sikało co jakis czas
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#39  Postprzez pawels5 » 8 maja 2011, o 22:07

Dla mnie z tej rurki nie ma smarowania. Dla porównania tak sika w M40 gdzie na rurkę idzie ze środkowej panewki i nic pulsacyjnie nie podaje.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JDgBxtGdUF8[/youtube]
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#40  Postprzez kamil.k » 8 maja 2011, o 22:34

widac na filmie jak :cen: na koniec krzywki.wiadomo że przy wyższych obrotach krzywka zrzuci z siebie olej i moze tego nie widac ale akurat na filkmie z m40 widac ewidentnie ile oleju tam leci
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#41  Postprzez mlodye30 » 9 maja 2011, o 19:07

zwróciłem dzisiaj uwagę że u mnie zaczyna się wylewać kilkanaście sek po odpaleniu ,a na ciepłym już się nic nie przelewa.
może tak musi być bo sporo czasu musiało by upłynąć żeby magistrala "nasikała,nakapała" tego oleju żeby było dostateczne smarowanie?
KILKA ŚWIERZYCH ZDJĘĆ
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?p=176428#176428

KUPIĘ FOTELE SPORTSITZE i drzwi prawe kombi DIAMANDSCHWARTZ
mlodye30
Stażysta
 
Posty: 382
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 11:26
Lokalizacja: opoczno
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#42  Postprzez Pietrek » 9 maja 2011, o 22:26

A może chodzi o to że alu ma inną rozszerzalność temperaturową niż metal z którego jest zrobiony wałek ? i puki głowica się nie zagrzeje to będzie luz na podporach ?
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#43  Postprzez pawels5 » 9 maja 2011, o 23:07

Fabrycznie luz na panewkach wałka wynosi pewnie ze 2-3 setki i niezależnie, czy na zimnym, czy ciepłym olej powinien od razu lecieć z rurek. Smarowanie w M40, to tak na prawdę też lipne jest. Kiedyś w punciaku chciałem zobaczyć, bez dekla, jak leci olej na wałek, to zanim odpalił motor, jeszcze na rozruszniku, strzelił tak olej, że wszystko było uje.... dookoła.
W M20 smarowanie dźwigienek jest chyba tą rurką na której chodzą, od środka, tylko, że nie widać na filmie oleju spod dźwigienek.
Tu też nie widać oleju:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W88YSh11Gp4[/youtube][/youtube]
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#44  Postprzez Pietrek » 9 maja 2011, o 23:21

pawels5 napisał(a):W M20 smarowanie dźwigienek jest chyba tą rurką na której chodzą

Tak własnie jest, ale nie o tym jest temat :)
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#45  Postprzez mlodye30 » 11 maja 2011, o 08:01

i na tym filmie widzę że olej też sie przelewa z podpory w tym samym miejscu jak u mnie
KILKA ŚWIERZYCH ZDJĘĆ
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?p=176428#176428

KUPIĘ FOTELE SPORTSITZE i drzwi prawe kombi DIAMANDSCHWARTZ
mlodye30
Stażysta
 
Posty: 382
Dołączył(a): 29 wrz 2007, o 11:26
Lokalizacja: opoczno
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama