[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Letni serwis klimatyzacji

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Letni serwis klimatyzacji

Post numer:#1  Postprzez matey » 18 kwi 2012, o 15:36

Siema !

Zacząłem przymierzać się do nabicia/odgrzybienia klimy w moim e30.
Zadzwoniłem z pytaniem o cenę w kilka miejsc i każdy pyta czy klima jest na stare czy na nowe wejścia ?

Jaki odczynnik powinien być uzupełniony ?


Pzdr 325 !
matey
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez bmwmaniak » 18 kwi 2012, o 15:47

prawdopodobnie masz na czynnik r12 czyli stara klima.
!! KUPIE LEWA TYLNA LAMPĘ CZARNA STARTEC !!

Obrazek
bmwmaniak
Magister
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 14:08
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez wzkurczak » 18 kwi 2012, o 15:52

Freon 134a taki sam jak w lodówkach, co do wejść to pierwsze słyszę, możliwe ze chodzi im o to ze w niektóry nowych samochodach jest użyty inny czynnik, co pewnie wiąże sie z innym osprzętem warsztatowym

[ Dodano: 18-04-2012, 15:55 ]
bmwmaniak napisał(a):prawdopodobnie masz na czynnik r12 czyli stara klima.

czynnik r12 juz dawno został wycofany z obrotu 8)
Obrazek

Klimatyzacja - Chłodnictwo pełen zakres usług 500-549-256
wzkurczak
Magister
 
Posty: 997
Dołączył(a): 29 paź 2007, o 18:24
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25T
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25T
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez matey » 18 kwi 2012, o 16:23

umówiłem się na sobotę, powiedziano mi że zakłada się redukcje na wejścia ponieważ nowe sprzęty tego typu już nie obsługują.
Pojedziemy, zobaczymy.
matey
 

Post numer:#5  Postprzez bmwmaniak » 18 kwi 2012, o 16:43

wzkurczak, tyle to wiem, ale e30 miała klime seryjnie na ten właśnie czynnik. :P
!! KUPIE LEWA TYLNA LAMPĘ CZARNA STARTEC !!

Obrazek
bmwmaniak
Magister
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 14:08
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez _wujek samo zło_ » 21 kwi 2012, o 11:26

Przy zaworach lub przy "oczku" powinno być info o tym co sobie gania w środku.

Lodówki przynajmniej te nowe są już na jakims "super extra zarąbistym eko stafiku" który ma tak małe ciśnienie że zatykają się kropelkami oleju rurki kapilarne. Nie jest to czynnik używany w samochodach ze względu na swoja wydajność.

E30 będzie miała stary czynnik. Prawdopodobnie będzie to r-13; od połowy lat 90tych wycofywany z użycia "bo coś nie eko". Oficjalnie już nie nabijany... ale wiecie rozumiecie. Można zastąpić go r23 i odpowiednim olejem- z tym tylko że r23 to freon a tego jeszcze ciężej dostać- ale wiecie rozumiecie...

Przezbrój klimę na r12 i z dyni.


Jakie znaczenie ma jakie jest wejście czy nowe czy stare? Jak stare to wiadomo jaki jest czynnik a opowiadanie że nowy sprzęt nie obsłuży jest robieniem z ludzi idiotów. Gdyby był problem z wejściami to zawsze są redukcje- powszechnie dostępne.
Ehhhh ci "fahofffcy"...
_wujek samo zło_
 

Post numer:#7  Postprzez marek1132 » 21 kwi 2012, o 19:57

Nie powinno być problemu z nabiciem czynnika,jeśli masz stare złącza wystarczy wkręcić na nie przejściówki,aby pasowały do portów Hp i Lp urządzenia do serwisu klimy.Pewnie masz w układzie stary czynnik freon r12.W takim wypadku musisz wymienić osuszacz,pełni on podobną rolę jak filtr oleju w silniku wyłapuje nieczystości z układu,ponadto zbiera się w nim wilgoć.Przed tym jednak z całego układu trzeba pozbyć się freonu jeśli jest i oleju ze sprężarki (jest mineralny,nie współpracuje z czynnikiem r134a).Następnie cały układ wypłukać,profesionalny zakład posiada urządzenia do płukania układu,dobrze też wymienić wszystkie oringi (zielone),zamontować nowy osuszacz,wlać do sprężarki nowy olej syntetyczny PAG o lepkości 46 i nabić czynnik r134a wraz z kontrastem UV,który pozwoli na wyłapanie nieszczelności,chyba,że warsztat dysponuje możliwością sprawdzenia szczelności azotem.....w tym wypadku pusty układ powinni sprawdzić azotem
marek1132
Student
 
Posty: 117
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 10:56
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez matey » 24 kwi 2012, o 11:36

Dzięki za podpowiedzi !
Byłem na przeglądzie klimy, zamówione są redukcje do układu, jak pisaliście wyżej trzeba wymienić osuszacz. Gdzie można go kupić ?
matey
 

Post numer:#9  Postprzez marek1132 » 24 kwi 2012, o 16:37

W każdym sklepie motoryzacyjnym powinieneś kupić osuszcacz.
marek1132
Student
 
Posty: 117
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 10:56
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama