[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[E30/E36] 328i Przerywa zap?on - nietypowy problem m52b28.

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

[E30/E36] 328i Przerywa zapłon - nietypowy problem m52b28.

Post numer:#1  Postprzez jiGsaw » 13 mar 2013, o 21:02

Witam,

Na ciepłym silniku w zakresie od 1000 - 2500 rpm szarpie jak się mocniej wdusi pedał przyspieszenia. Na zimnym jest ok albo szarpie bardzo słabo i nie czuć tego specjalnie. Na wyższych obrotach nie czuć już szarpania (możliwe, że też przerywa, ale na wyższych to norma, że nie czuć zwykle). Generalnie im silnik bardziej nagrzany tym bardziej przerywa/szarpie. Na kompie nie wywala żadnych poważnych błędów. Cewki nie przebijają przynajmniej obserwacja przy zgaszonym świetle nie daje takich obaw, przepustnica czysta. Wtyczki od sond nie są zamienione miejscami. Przy obecnych temperaturach w pełni zaczyna szarpać dopiero po około 10 km jazdy. Problem wystąpił chyba z dnia na dzień.

Planuję wymienić świece, jak to nie pomoże to podmieniać fajki i cewki...

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
jiGsaw
Stażysta
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 09:40
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: 328i
Nadwozie: -------
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: TAK

Reklama

Post numer:#2  Postprzez maaaad » 13 mar 2013, o 21:25

A jak z paliwem? Może filtr paliwa albo pompka już się żegnają. Filtr powietrza czysty?
maaaad
Profesor
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez jiGsaw » 13 mar 2013, o 21:27

Wtedy na wyższych obrotach gdy więcej paliwa potrzeba problemy by się nasilały, no i nie byłoby to chyba od temperatury zależne. Według mnie objawy typowe dla zapłonu.
jiGsaw
Stażysta
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 09:40
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: 328i
Nadwozie: -------
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#4  Postprzez bart248 » 14 mar 2013, o 00:07

Miałem podobna sytuacje gdy zaczęły wariowac czujniki. U mnie winny był czujnik położenia wału i czujnik walka rozrzadu. Jak nagle oba zaczynały szwankowac to szarpalo jak bym zaplon wylaczal nawet czasami silnik sie zadusil. Na kompie tez nic nie wywalalo. W sumie dalej nie wiem dokładnie który to bo kupiłem ecumaster
bart248
 

Post numer:#5  Postprzez wojtaq » 14 mar 2013, o 00:56

tps
czujnik położenia wału
gazu ni ma ?
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez jiGsaw » 14 mar 2013, o 16:32

tps? Lpg jest sekwencja.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - to pisz na pw, gwarantuję dobrą cenę i jakość.
jiGsaw
Stażysta
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 09:40
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: 328i
Nadwozie: -------
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#7  Postprzez wojtaq » 15 mar 2013, o 00:34

tps to czujnik położenia przepustnicy , chyba w m52 jest ?:D
dzieje się to na gazie , na benie ? jakieś zależności ?
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez jiGsaw » 15 mar 2013, o 16:27

Tym razem odpukać pomogła wymiana świec. Poprzedni właściciel twierdził, że mają nieco ponad 20 tys km... Świece były ORI BMW NGK, także wątpię by koleś kupował w ASO świece, strach myśleć ile miały nalatane. Dzięki za pomoc.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - to pisz na pw, gwarantuję dobrą cenę i jakość.
jiGsaw
Stażysta
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 09:40
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: 328i
Nadwozie: -------
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#9  Postprzez szalwi » 17 mar 2013, o 18:02

"Cewki nie przebijają przynajmniej obserwacja przy zgaszonym świetle nie daje takich obaw" Takich rzeczy niepisz bo niektórzy pomyślą że M52 ma kable zapłonowe :P
Obrazek
szalwi
Inżynier
 
Posty: 779
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 23:38
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik:
Instalacja LPG: NIE

Re: [E30/E36] 328i Przerywa zapłon - nietypowy problem m52b2

Post numer:#10  Postprzez stefan543 » 23 gru 2013, o 10:13

Ja miałem podobne objawy po założeniu fabrycznie nowych NGK V-Line 20 z pudełka. Podmieniłem pół silnika i żaden komputer nic nie pokazał, wkręciłem stare świece i silnik chodził idealnie. Złożyłem reklamację i już po 5 miesiącach oczekiwania reklamacja została uznana i otrzymałem zwrot pieniędzy. Niestety nikt nie raczył napisać pisemka co było nie tak gdyż była by to wielka ujma dla "wspaniałej" firmy NGK...
stefan543
Uczeń
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 328
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 328
Nadwozie: Touring
Silnik: M52B28TU
Instalacja LPG: TAK

Re: [E30/E36] 328i Przerywa zapłon - nietypowy problem m52b2

Post numer:#11  Postprzez kamil7s » 7 lut 2014, o 19:38

Czasem sie program :cen: jak lpg źle zrobione. Więc reset kompa, jazda kilkanaście km na benzynie i sprawdzamy objawy dopiero poźniej wykręcamy pół silnika. No chyba że ktoś ma dostep do kompa żeby skasować adaptacje.
kamil7s
Stażysta
 
Posty: 371
Dołączył(a): 5 paź 2009, o 21:01
Lokalizacja: Nams
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama