[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Problem z rozruchem M50B25

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Problem z rozruchem M50B25

Post numer:#1  Postprzez igor_marki » 28 mar 2013, o 15:27

Potrzebuje pomocy!!

Moja kochana e30 odmówiła współpracy, ale opisze wszystko pokolei.

Kilka tygodni temu robiłem sam Swapa z M40 na podane wyżej M50B25. Trochę mi to zajęło, ale finalnie odpalił bez problemów. Trochę nim już jeździłem sobie i nie było najmniejszych problemów z rozruchem/odpaleniem. (Warto w tym momencie zauważyć, że moja stara stacyjka coś szwankowała więc podłączyłem nowa-używana w 100% sprawna stacyjkę. Niestety nie zdązyłem jeszcze nawet jej nabić na kolumnę więc jest przyczepiona na kilka dużych zipów na całkiem sztywno pod orginalna stacyjką. Jednak przez ponad 2 tygodnie wszystko działało idealnie od pyknięcia). Kilka dni temu wracając wieczorem miałem małą usterkę lewarka zmiany biegów, a dokładniej wyleciał bolec z oczka. Mój głupi błąd bo zapomniałem włożyć zapinki. Całe szczęście mój kumpel podholował mnie na szybko kilka ulic do domu gdzie jeszcze tego samego wieczora naprawiłem tą usterkę i normalnie o własnych siłach wjechałem do garażu. Następnego dnia idę do samochodu -> próbuje odpalić i kicha... przekręcam kluczyk, a tutaj nawet rozrusznik nie zakręci. Pomyślałem, że z jakiś dziwnych przyczyn mi akumulator padł, a że się spieszyłem wziąłem inny samochód tego wieczora. Następnego dnia próbuję odpalić na kable, ale nie idzie. Przełożyłem więc nowy akumulator z nowego samochodu do mojej e30 żeby obadać temat i dokładnie ta sama sytuacja. Jest "Pyk" odgłos iskry, wcześniej pompa paliwa też pracuje, ale rozrusznik nawet nie zagada... Od razu po dosłownie 2min kiedy nowe aku było podłączone do mojej e30 wyjąłem je. Wsadziłem do nowego samochodu, a nowy samochód ledwo co odpalił na tym akumulatorze... Dosłownie 2 min w mojej e30 tak osłabiły nowy akumulator. Dodam jeszcze, że sprawdziłem kluczem czy wał korbowy się lekko obraca bo kilka dni temu znajomy w innym samochodziku swoim do KJS miał przypadek ze woda się wlała do cylindrow i nie rozrusznik nie miał siły zakrecić. Jednak u mnie leciutko można obrócić korbami. Dodatkowo sprawdziłem jeszcze całe lutowanie wiązki, która przecież musiałem przelutować podczas SWAPU, ale nie wykryłem żadnego przetarcia koszulek samo kurczliwych... Wszystko wygląda perfect. Posprawdzałem czy wszystkie kable przy stacyjce są pospinane mocno i dobrze - tam też nie było żadnych usterek.

Wydaje mi się, że muszę mieć gdzieś mega przebicie skoro tak osłabiło mi nowy akumulator podczas dwukrotnej próby odpalenia. Chociaż wielkim mechanikiem nie jestem dlatego błagam o jakąś pomoc!! Co może być nie tak?! Co się mogło zepsuć skoro dzień wcześniej najnormalniej w świecie odpaliłem saomochodzik i wjechałem nim do garażu?! PRoszę pomożcie bo ja nwet nie mam pomysłu!!

Dodaje filmik jak to wygląda (i mniej więcej brzmi) jak próbuje odpalić.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JAQ6oEWwrYc&feature=youtu.be[/youtube]
igor_marki
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez sebolx » 28 mar 2013, o 17:26

włóż drugi rozrusznik
sebolx
 

Post numer:#3  Postprzez szalwi » 28 mar 2013, o 18:07

Ja miałem podobnie...szczotki na silniku rozrusznika sie posypały (30zł) , Wiec powtórze to co kolega wyrzej....wymien rozrusznik lub go napraw jak ja :D . Pozdro
Obrazek
szalwi
Inżynier
 
Posty: 779
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 23:38
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik:
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez Stammek » 28 mar 2013, o 20:11

pierwsze co to sprawdz mase idaca od lapy silnika do podluznicy,jak tam wszystko ok to rozrusznik do naprawy/wymiany.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez igor_marki » 28 mar 2013, o 20:11

To przez to tak momentalnie się akumulator rozładowywuje.?!

Wyjme go i sprawdzę jak on wygląda i w jakim jest stanie, chociaz nie wydaje mi sie zeby tak odrazu sie posypal w taki sposób ze kompletnie nic.


Stemek, sprawdzałem mase. Jednak jutro spojrze na nia jeszcze raz! No a jak nie to bede sie męczył z rozrusznikiem.
igor_marki
 

Post numer:#6  Postprzez sebolx » 28 mar 2013, o 20:19

jak go wyjmiesz to możesz na krótko go podłączyć
sebolx
 

Post numer:#7  Postprzez igor_marki » 15 kwi 2013, o 14:46

Ok, odświeżam bo problem dalej mam, a w między czasie kilka rzeczy próbowałem.

1. Wymieniłem rozrusznik na ten co miałem w starym silniku M40B18 (nr katalogowy niby na rozruszniku miałem ten sam). Podłączyłem i próbowałem odpalić i na swoim naładowanym akumulatorze jak i na yariskowym akumulatorze. Reakcja była następująca. Rozrusznik potrafił co któryś raz (kilkuminutowa przerwa) zakręcić jeden obrót i dalej nie miał siły tylko pykał.

Ponieważ w między czasie zamówiłem też rozrusznik od M50 (używka ale od jakieś normalnej firmy)

2. Pomyslałem, że może jednak ten rozrusznik z M40 był za słaby lub cokolwiek i zmieniłem na ten co do mnie został dostarczony. Wsadziłem go przed momentem i nawet nie drgnie. zachowuje się tak samo jak pierwszy.

Oczywiście Mase i przy akumulatorze i przy łąpie silnika sprawdziłem juz na samym początku. Patrzyłem też na wsyzstkie przewody elektryki z specjalna uwagą na te od rozrusznika i też nie widzę żadnych uszkodzeń.

Macie jakieś pomysły co może się dziać i gdzie tkwi problem?!
igor_marki
 

Post numer:#8  Postprzez Stammek » 15 kwi 2013, o 23:29

Probowaleś zakrecić walem korbowym? klucz 22 z przodu silnika. moze coś zblokowąło silnik i rozrzusnik nie ma siły nim ruszyć.

Jak wałem pojdzie krecić to odpal na pych.jezeli wszystko bedzie chodzić to ja dalej obstawiam brak masy/slaba masa na rozruszniku.

Kiedyś juz mialem taki przypadek ze mimo wszytskich mas przy silniku sprawnych rozrusznik nie krecił...nie wiedzieć dlaczego nie łapał masy z silnika/skrzyni.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez igor_marki » 16 kwi 2013, o 12:49

Ok, temat ogarnity.

Spiołem mase silnika na krotko kablem z akumulatorem i zapalił od pyknięcia. Nie wiem czemu ta przy łapie nie łapała bo trzymała się naprawdę dobrze. W każdym razie przespawałem mocowanie i juz działa!

Wielkie dzięki za pomoc i sorry za zamieszanie!!
igor_marki
 



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama