[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Regeneracja Vanosów M52TU / M54

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Regeneracja Vanosów M52TU / M54

Post numer:#1  Postprzez Leon » 6 maja 2013, o 11:47

Jestem świeżo po wymianie zestawu uszczelnień na tłoczkach Vanosów w silniku M52TU

Moja 5er od czasu do czasu potrafił zafalować obrotami i czuć było podczas gwałtownego przyspieszania przyrost mocy w okolicach 3500 obr/m niczym w M20.
Przy zejściu z obrotów na gorącym silniku Vanosy potrafiły cicho zagrzechotać.
Na zimnym i letnim silniku, zaraz po zatrzymaniu się na światłach czy skrzyżowaniu czasami obroty spadały poniżej 500 obr/min co przy automacie było dosyć stresujące
Błędów Vanosa nie wyrzucało.

Zaryzykowałem i zakupiłem przez Allegro zestaw regeneracyjny do Vanosa i we własnym zakresie zabrałem się do roboty zgodnie z instrukcją ze strony :
PROCEDURA WYMIANY

Po rozbebeszeniu zestawu i wyjęciu tłoczków z obudowy Vanosa okazało się, że gumki są twarde i nie trzymają ciśnienia, tłoczki miały luz w cylinderkach (luźno latały i stukały gdy się nimi poruszało)

Sama robota nie jest trudna, trzeba tylko zachować czystość, mieć dobry zestaw kluczy(wraz z kluczem dynamometrycznym) oraz jakiś preparat czyszczący.
Mając w ręce instrukcję, demontaż, wymiana i montaż, każdemu, kto ma jakieś większe pojęcie o mechanice nie powinien sprawić problemów.

Nowe uszczelniacze usztywniły tłoczki w cylinderkach dosyć mocno, tak, że nie było możliwości nimi poruszać na boki.
Posmarowane olejem ciasno i z oporem poruszały się przód - tył

Po wymianie przyszła kolej na jazdę próbną i pierwsze testy.

Pierwsza widoczna zmiana, to brak odczuwalnego wzrostu mocy po przekroczeniu 3500 obr/m
Teraz silnik w całym zakresie obrotów ciągnie równo i płynnie.
Zniknęło także falowanie obrotów podczas np. zatrzymywania się na światłach na letnim i zimnym silniku.
Silnik nabrał mocy zaraz od samego dołu obrotów i czuć to wyraźnie.
Automat (tak mi się zdaje) zaczął wcześniej zmieniać biegi.
Z dekla Vanosa nie dochodzi teraz żadne terkotanie.

Sporo jest SWAPów na te silniki (w M54 jest ten sam system) więc jeśli ktoś ma problemy takie jak opisałem na początku posta, to polecam zregenerować Vanosa.
300 zł, parę godzin pracy i na lata jest już problem załatwiony.
Leon
Doktor
 
Posty: 2715
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Reklama


  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama