[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

kilka pytan do znawcow silnikow serii M50

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

kilka pytan do znawcow silnikow serii M50

Post numer:#1  Postprzez gawryjol » 15 maja 2013, o 23:45

Witam, zaczne od poczatku, w garazu lezy M50B20, musze dokupic wiazke, i kolektor ssacy, korci mnie, zeby dac graty od 2.5... tak wiec:

1.Czy przeplywka, przepustnica i kolektor ssacy sa wieksze niz w 2.0?

2.jezeli tak to czy da sie to wsadzic do 2.0?
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 146
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Reklama

Post numer:#2  Postprzez -RUSKI- » 16 maja 2013, o 01:32

oczywiscie przeplywomierz jest inny przepustnica a tym bardziej kolektor ssacy! w jakim celu chcesz to zakladac do m50b20?????
-RUSKI-
Student
 
Posty: 103
Dołączył(a): 19 lut 2010, o 21:10
Lokalizacja: UK/PL
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E46M3
Nadwozie: Coupe
Silnik: S54B32
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez ksx9 » 16 maja 2013, o 07:48

Jak chcesz dawać osprzęt z 2,5 to kup jeszcze blok z głowicą :]

ps. jak byś chciał to mam wiązkę pod m50b20 z vanosem(siemens)
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez Pietrek » 16 maja 2013, o 09:12

wtryski tez są inne...
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez gawryjol » 16 maja 2013, o 13:01

-RUSKI- napisał(a):oczywiscie przeplywomierz jest inny przepustnica a tym bardziej kolektor ssacy! w jakim celu chcesz to zakladac do m50b20?????

trafne pytanie :cool2: pomysklalem ze na wiekszym dolocie cos wiecej z tego silnika wykrzesam :tun:

ksx9 napisał(a):Jak chcesz dawać osprzęt z 2,5 to kup jeszcze blok z głowicą :]

ps. jak byś chciał to mam wiązkę pod m50b20 z vanosem(siemens)

nie potrzebuje 2.5 bo mam juz silnik :P a co do wiazki to nie wiem czy jest roznica ale mam 2.0 bez vanosa
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 146
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#6  Postprzez ksx9 » 16 maja 2013, o 14:29

gawryjol napisał(a):ps. jak byś chciał to mam wiązkę pod m50b20 z vanosem(siemens)

nie potrzebuje 2.5 bo mam juz silnik :P a co do wiazki to nie wiem czy jest roznica ale mam 2.0 bez vanosa


Wiązka nie będzie pasowała z vanosa do silnika bez vanosa i odwrotnie :)
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez gawryjol » 16 maja 2013, o 16:14

ok :D robi sie juz jakis zarys calej sytuacji, teraz potrzebuje info czy caly uklad dolotowy da sie zaadaptowac do 2.0? przeplywka nie pasuje ale jakby dac wiazke od 2.5? moze wtedy podejdzie? czy tez nie pasuje?
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 146
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#8  Postprzez saiper » 16 maja 2013, o 20:58

Zostaw wiazke i przeplywkie od 2,0 ew mozna sie pobawic kupic jakis uszkodzony przeplywomierz od 2,5 wmontowac w niego przeplywkie z 2,0
Przy zakladaniu kolektora dobrze zrobic porting bo kanaly w kolektorze z 2,5 sa wieksze 3mm z kazdej strony
saiper
Uczeń
 
Posty: 61
Dołączył(a): 27 lis 2010, o 13:34
Lokalizacja: KOSZALIN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#9  Postprzez e30 owner » 16 maja 2013, o 21:33

Tak ugrasz coś tym - zepsujesz silnik. Tzn on będzie pracował, ale tak powiększysz pojemność kolektora, że to nie będzie działało dobrze, zwłaszcza że zrobisz porting, a zawory zostawisz seryjne :D i co Ci to da?? Zmniejszy prędkość słupa powietrza w dolocie, co pogorszy zjawiska falowe itd itp. Te silniki (oprócz wałków na przykład) są bardzo dobrze policzone. Głowica m50b25 ma flow, który spokojnie wystarczy na przygotowanie silnika 280konnego N/A, szwedzi pokazali że doładowany da radę wygenerować 800 koni, bez ruszania kanałów głowicy i zaworów ... Poza tym porting, który da coś, nie polega na bezmyślnym poszerzaniu kanałów, a regulacji przebiegu tego kanału - a to już dobrze zrobi jedynie doświadczona osoba, która nie jedną głowicę popsuła. To tyle z moich obserwacji, jak te silniki robią ludzie i jakie efekty osiągają.
e30 owner
 

Post numer:#10  Postprzez gawryjol » 16 maja 2013, o 22:13

e30 owner napisał(a):Tak ugrasz coś tym - zepsujesz silnik. Tzn on będzie pracował, ale tak powiększysz pojemność kolektora, że to nie będzie działało dobrze, zwłaszcza że zrobisz porting, a zawory zostawisz seryjne :D i co Ci to da?? Zmniejszy prędkość słupa powietrza w dolocie, co pogorszy zjawiska falowe itd itp. Te silniki (oprócz wałków na przykład) są bardzo dobrze policzone. Głowica m50b25 ma flow, który spokojnie wystarczy na przygotowanie silnika 280konnego N/A, szwedzi pokazali że doładowany da radę wygenerować 800 koni, bez ruszania kanałów głowicy i zaworów ... Poza tym porting, który da coś, nie polega na bezmyślnym poszerzaniu kanałów, a regulacji przebiegu tego kanału - a to już dobrze zrobi jedynie doświadczona osoba, która nie jedną głowicę popsuła. To tyle z moich obserwacji, jak te silniki robią ludzie i jakie efekty osiągają.

oooo wlasnie :) takiej opinii tez potrzebowalem, sam w koncu doszedlem do wniosku, ze to nie jest oplacalne a ty mnie w tym potwierdziles, dzieki wielkie :cool2:

[ Dodano: 16-05-2013, 23:44 ]
a jeszcze takie male pytanko, jest szansa ze odzyskam sterownik do tego silnika tylko nie wiem czy tam byl siemens czy bosch i nie wiem do ktorego wiazke kupic, da sie to jakos po innej czesci poznac czy cos? czy to nie ma roznicy pod ktorego wiazke kupie?
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 146
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#11  Postprzez wojtaq » 16 maja 2013, o 23:51

na przepływce pisze producent
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez gawryjol » 16 maja 2013, o 23:55

Przeplywka BOSCH czyli sterownik tez tak?
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 146
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#13  Postprzez wojtaq » 16 maja 2013, o 23:55

tak
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez gawryjol » 16 maja 2013, o 23:57

To dzieki za pomoc chlopaki :D

[ Dodano: 18-06-2013, 00:32 ]
a jeszcze jedno, jak zdjac mocowanie kola pasowego walu korbowego? chodzi o to ze chcialbym obudowe rozrzadu rozebrac
Oto i mój wspaniały turasek, zachęcam do oglądania i komentowania :)
viewtopic.php?f=67&t=45957
gawryjol
Student
 
Posty: 146
Dołączył(a): 11 paź 2011, o 11:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama