[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Czym ró?ni si? M30B35 211km a 218km?

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Czym różni się M30B35 211km a 218km?

Post numer:#1  Postprzez kawka335i » 11 wrz 2013, o 11:33

Pytanie jak w temacie.Może ktos ma jakąś konkretną wiedzę na ten temat.Wymieniam uszczelkę pod głowicą,chciałem kupic do 218km bo tak była założona i padła, a sprzedawca(ogarnięty w temacie E32) twierdzi że według katalogu i jego wiedzy powinna byc do 211km(róznic jest taka że ta do 211km uszczelka ma więcej otworów).
Jest jeszcze jedno pytanie,czy może magik który wymieniał tą uszczelkę wcześniej założył zła.
kawka335i
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 11 wrz 2013, o 13:02

w e34 e32 szły 211konne wersje z katem
218 szła np w starej szóstce , była to ori wersja bez kata , było tam dużo różnic
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez kawka335i » 11 wrz 2013, o 15:23

możesz podać jakieś szczegóły które od razu widać.Silnik jest 86r,koleś mówił ze przełożony z e32 ale nie wiem czy prawde mówił
kawka335i
 

Post numer:#4  Postprzez ŻMIJA » 11 wrz 2013, o 15:28

Poproś o nr silnika i sprawdź na BMW store ;)
ŻMIJA
Inżynier
 
Posty: 774
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 18:10
Lokalizacja: PŁOCK
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez kawka335i » 11 wrz 2013, o 15:31

niestety numer nie do odczytania
kawka335i
 

Post numer:#6  Postprzez wojtaq » 11 wrz 2013, o 17:05

na tych 218 konnych na kolektorze nie pisze 3.5 tylko 3.2 3.5 jakoś tak
ogólnie miska , wszystkie mocowania wspomy itp są całkiem inne więc podczas swapa trzeba zmieniać na te z nowszego modelu
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Ostrowski » 11 wrz 2013, o 22:45

z tego co kojaże to 211km miało delikatnie niższy stopień sprężania w porównaniu do 218 km ( bez kata), w tym 218 były delikatniej wypuklejsze tłoki względem 211km, gdzieś na necie kiedys były fotki 2 tłoków w porównaniu. Różnic było pewnie wiecej , narazie kojarze z grubsza tylko tą poza dolnym filtrem oleju oraz misą z wanną bliżej środka.
Obrazek
Może i Twoje turbo jest szybsze, ale ja się nigdzie nie spieszę.
Ostrowski
Student
 
Posty: 185
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 20:30
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 335i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#8  Postprzez kawka335i » 13 wrz 2013, o 15:52

Dzięki panowie za pomoc.Dziś będę walczył z tematem bo odbiorę głowice od szlifierza,mam nadzieję że da głos
kawka335i
 

Post numer:#9  Postprzez marek1132 » 1 lis 2013, o 19:43

Jeśli na kolektorze było wybite 3.2/3.5 na pewno nie jest to ostatni wypust m30 montowany w e32 i e34,a stare m30 sprzed 87 roku. W e32 też montowano m30 bez kata,moc 220 km,ale stopień sprężania był ten sam 9:1.
marek1132
Student
 
Posty: 117
Dołączył(a): 20 maja 2009, o 10:56
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: Czym różni się M30B35 211km a 218km?

Post numer:#10  Postprzez szajbaa » 20 mar 2014, o 13:04

ja mam m30 z 86 roku i było juz na nowym osprzecie, jak masz silnik rozebranmy to po tłokach dojdziesz do 100% pewnosci. cały osprzet komp powinny byc inne starsze.
tel: 506 799 133
gg: 4995986 niewidoczny
szajbaa
Stażysta
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 12:18
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Czym różni się M30B35 211km a 218km?

Post numer:#11  Postprzez zaher » 27 kwi 2014, o 20:44

po:
1. m30b35 z E24 ma inne mocowanie pompy wspomaganie i alternatora
2. filt oleju jet w dół a nie do góry
3. jest tylko jedno mocowanie łap
4. inna średnica tłoków
5. zależy jaka wersja po numerze Vin albo silnika mozesz sprawdzic jak masz szczeście to do bmw e24 były montowane silniki m30b35 które były fsbrycznie kute na tor i wersje na tor miały montowane turbo czyli bawaria chciała zrobic cos jak drugie m102
zaher
 

Re: Czym różni się M30B35 211km a 218km?

Post numer:#12  Postprzez Grzesiek2290 » 27 kwi 2014, o 22:55

Inne średnice miały stare M30 3.4 nowsze już mają taką samą ale tłok inny jest
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Re: Czym różni się M30B35 211km a 218km?

Post numer:#13  Postprzez strong1985 » 9 sie 2014, o 22:08

Jak masz e32 to musisz miec 211 konna m30-stke,218 konne m30 byly na motronicach starszych ,czyli 1.1 i za aparatem zaplonowym okrągłym w głowicy
strong1985
Uczeń
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 gru 2013, o 22:04
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Touring
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m40b18
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama