[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Kolektory m52 do m50b25. Koncepcja wydechu.

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Kolektory m52 do m50b25. Koncepcja wydechu.

Post numer:#1  Postprzez Rds » 26 wrz 2013, o 22:33

Witam,
W mojej betce mam rzeźbiony wydech.
Wygląda on mniej więcej tak:
Kolektory żeliwne m50, potem rurki co idą seryjnie do kata od e34 "przestawione", następnie środkowy wydech e30 323i, końcowy 325i.

Wcześniej nie wiedziałem że 323i miała mniejsze rury niż 325i więc wspawałem przejście.
Do dzisiaj nie wydaje mi się że sposób w jaki zrobiłem wydech jest godny i pożądany więc mam zamiar go poprawić od nowa.
Plus takiego rozwiązania to fakt że auto nie chodzi jak honda czyli jakby w tłumiku waliło się kilogramy gwoździ.

Myślę nad takim zestawieniem:
Kolektory blaszane m52 (w jednym kolektorze sonda), potem rurki nowe wygięte 50mm, środkowy tłumik zwężka (coś a'la katalizator), dalej tłumik 325i.

Nie poprawiłbym wydechu na "+". Trzymałem kolektory od m50 żeliwne i nie wydaje mi się żeby ich przepływ wewnątrz był perfekcyjny.
Rds
Student
 
Posty: 202
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 22:42
Lokalizacja: Skoki
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Reklama

Post numer:#2  Postprzez wojtaq » 30 wrz 2013, o 21:48

nie możesz mieć sondy tylko na trzech cylindrach
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Rds » 1 paź 2013, o 16:21

wojtaq napisał(a):nie możesz mieć sondy tylko na trzech cylindrach

W takim razie mam dwa warianty:
1) Jakbym zrobił coś a'la x-pipe i tam wstawił sondę i dalej znów 2 rury bym puścił?
2) Zrobić od kolektorów portki 2w1 a następnie do końca dać pojedynczą rurę 55mm, z tyłu końcowy tłumik z jednym wejściem a z dwoma wyjściami (chromowane końcówki 2x55mm pod skosem).

Który z tych koncepcji lepiej się sprawdzi?
Rds
Student
 
Posty: 202
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 22:42
Lokalizacja: Skoki
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#4  Postprzez wojtaq » 1 paź 2013, o 21:37

nr 1
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez bono20002 » 1 paź 2013, o 23:00

z m52 nawet z b28 i tymbardziej jakie mogły by byc, mają i tak mniejszą srednice na wejsciu od m50b25 wiec bym sie nie rwał do tego, chyba że na mocy Ci nie zalezy. :) dzis mierzyłem bo chciałem u siebie wrzucic z 2.8 ale temat poroniony :)
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez e30 owner » 2 paź 2013, o 00:41

Tak tak, "rurowe" z b28 mają mniejszą średnicę zwłaszcza w świetle kanału :D Przecież żeliwny kolektor z m50 zaraz za owym szerokim wejściem zwęża się w cholerę, żeby można było nakrętki na szpilki nakręcić ... odlew ma dużą grubość ścianki stąd tak musi być (tylko musisz spojrzeć dalej niż sięga suwmiarka). Rurowy/blaszany (jak zwał tak zwał) od b28 jest wolny od takiego przewężenia, stąd lepsza jego efektywność, mniejsza średnica nie rozpręża tak gazów dzięki czemu nie spada ich prędkość (a nawet może się okazać że ta mniejsza średnica zapewni większy przepływ przy takim samym ciśnieniu niż te żeliwne), co poprawi ruch mieszanki podczas współotwarcia zaworów, co pozwoli na efektywniejsze VE cylindra. itd itp. Do tego owinąć to bandażem - zrobi się chłodniej pod maską to raz (silnik zassie gęstsze powietrze, gęstsze powietrze to więcej tlenu, komp podleje paliwka bo wykryje że tak trzeba po IAT - co też pomoże w poprawie mocy) Dodatkowo spaliny wolniej się ochłodzą więc utrzymają swoją dynamikę w wydechu co znów trochę poprawi VE cylindra podczas współotwarcia itd itp.

Wydech jak dla mnie, kolektory od b28, za nimi x pipe , i dwa tłumiki (absorpcyjne czy refleksyjne jeden czort, byle przepływ był większy w granicach rozsądku niż w serii) . Średnice rur jak seria, sonda w miejscu jak seria, i musi być pozytywnie.
e30 owner
 



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama