[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Cisnienie sprezania m50b25 nv

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Cisnienie sprezania m50b25 nv

Post numer:#1  Postprzez Icek » 22 paź 2013, o 13:04

Panowie, zwracam sie do was ze swoim problemem jaki napotkalem po kupnie "zdrowego" m50b25 nv. Historia zaczela sie ostatnim czasem jak zauwazylem ze pod obciazeniem silnik zaczol sie wolniej wkrecac na obroty, jest mu ciezej, i lekko "pyrkocze" przy tym. Postanowilem zmierzyc cisnienie sprezania ktore sie okazalo kompletna klapa ;/. Pierwszy napotkany problem po odkreceniu cewki z 6 cylindra to rdzawy nalot osadzony na fajce i na swiecy (mozliwe ze silnik stal i dostala sie tam woda) pierwsza mysl oczywiscie to ze bedzie napewno problem. Siegnelem po miernik, rozgrzalem go do optymalnej temp. no i zaczynamy liczac oczywiscie od rozrzadu 1 cylinder 15bar (a w porywach do 17) drugi 13 trzeci 16.5 czwarty 16 piaty 13 no i rodzynek szosty 3. Nie robilem proby olejowej (nie mialem pod reka zadnego oleju). Czesto gdy redukuje biegu przy dojezdzaniu do swiatel to oczywiscie zalatuje olejem, jednakze na wolnych obrotach jak i bez obciazenia nie kopci na niebiesko. Nastepna objawa jaka udalo mi sie dopatrzec to poziom oleju na miarce, jest odwrotnie niz powinno czyli wzrasta jego poziom, benzyna przedostaje sie do oleju zapewne poprzez niespalanie jej w 6 cylindrze.

Jaka moze byc przyczyna tego? wydmuchana uszczelka pod glowica ze wglzedu na niski stopien sprezania na 6 cylindrze? zapieczone pierscienie na 6? a co z za wysokim cisnieniem? uszczelniacze zaworowe przepuszczaja? Jaki bylby koszt remontu takiego silnika? czy jest to w ogole oplacalne czy lepiej szukac slupka?
Icek
Uczeń
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 14:36
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Reklama

Post numer:#2  Postprzez bono20002 » 22 paź 2013, o 13:27

ten 6 to u Ciebie od grodzi wypada czy od chłodnicy ? :)

Na ogół, częsta przypadłosc beemkowa w r6 ze "znacznym" przebiegiem, przy grodzi większosc r6 ma słabszy gar i ciśnienie :)

Ogółem : albo góra, albo dół, bierz oliwę, lej z 3ml i sprawdz :)
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez Icek » 22 paź 2013, o 13:34

6 to ten przy grodzi, jak skoluje oliwe to powtorze, tylko zostaje zagadka czemu ma za wysokie cisnienie?
Icek
Uczeń
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 14:36
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#4  Postprzez Swaper » 22 paź 2013, o 17:30

Wg mnie glowica ma dosyc, w razie czego lepiej zrobic ta glowice, wtedy wiesz co masz
Swaper
Uczeń
 
Posty: 24
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 23:57
Lokalizacja: Warszawa - BM Car Service
Moje BMW: 354
Nadwozie: Coupe
Silnik: M73B54
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez Icek » 22 paź 2013, o 22:16

A co ze zbyt wysokim cisnieniem?
Icek
Uczeń
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 14:36
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#6  Postprzez Grzesiek2290 » 23 paź 2013, o 13:01

Jak planowana głowica była to M50 ma pod 15

Zrób też próbę na zimno to będziesz wiedział czy olej idzie dołem czy górą
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Icek » 23 paź 2013, o 20:42

A moglbys rozwinac bardziej z ta proba na zimno? Chodzi mi o to co sie dzieje z olejem jak jest zimny gdzie uszczelnia itp jak to ma wygladac jak wzrosnie jak nie wzrosnie itp
Icek
Uczeń
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 14:36
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#8  Postprzez Grzesiek2290 » 23 paź 2013, o 22:24

U mnie nie było pierścieni. O ile na ciepłym silniku manometr wskazywał po 14.5 Bar to na zimnym było to już raptem 6 Barów.

Jak różnica niewielka to ewentualne zużycie oleju można postawić na uszczelniacze zaworowe ew. pierścienie olejowe
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez Icek » 24 paź 2013, o 00:01

Aha w ten sposob czyli jak sprawdze na zimnym i bedzie duza roznica cisnienia to znaczy ze pierscienie a jak bedzie podobnie to znaczy ze gora ok rozumiem xd
Icek
Uczeń
 
Posty: 97
Dołączył(a): 3 sie 2012, o 14:36
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama