[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

E34 - na co zwrócić szczególną uwagę?

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

E34 - na co zwrócić szczególną uwagę?

Post numer:#1  Postprzez ZTJ » 28 maja 2008, o 11:11

Mam na oku 520 z 1993 roku. Będę jutro ją oglądał (u Niemca w Niemczech :) ). Na co zwrócić szczególną uwagę w tym modelu?

[ Dodano: 28-05-2008, 12:21 ]
Jadę najprawdopodobniej dzisiaj, więc piszcie. Gdzie lubią rdzewieć, czy te silniki mają w ogóle jakieś przypadłości itd?
Ostatnio edytowano 19 paź 2008, o 17:58 przez ZTJ, łącznie edytowano 2 razy
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 22:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Reklama

Post numer:#2  Postprzez czort e34 » 28 maja 2008, o 13:08

ruda wylazi najczesciej na progach. zrob mu test z korkiem oleju. zawiecha pewnie bedzie dobra, wiadomo.
czort e34
 

Post numer:#3  Postprzez DavMc » 28 maja 2008, o 13:13

bnd07 napisał(a):zrob mu test z korkiem oleju

co to za test??
DavMc
Magister
 
Posty: 1264
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 12:29
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#4  Postprzez neophyte » 28 maja 2008, o 16:31

Silnik powinien wyraznie przydechnac po zdjeciu korka.
neophyte
Profesor
 
Posty: 2282
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 19:26
Lokalizacja: chojnice
Moje BMW: sc2
Nadwozie: Touring
Silnik: K4M 1,6
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 740
Silnik: MxxBxx

Post numer:#5  Postprzez joker » 28 maja 2008, o 18:12

Jeśli chcesz kupić BMW, to nie patrz na przebieg, bo na 99,9% był kręcony.

Najważniejszy jest stan silnika, zawieszenia i blacharki. Silnik powinien chodzić czysto, płynnie, bez kichnięć, prychnięć, zawahań, falowania obrotów, dziwnych stuków, puków, metalicznych dźwięków. Po prostu czysto, ładnie i przyjemnie.

Blacharka to tez ważna sprawa. Różne prace blacharskie poznasz po nierównych odbiciu promieni słonecznych od lakieru (szpachla), różnych odcieniach lakieru na różnych elementach (błotnik, drzwi, maska) oraz na różnicach w spawach. W E34 po liftingu, w komorze silnikowej zamiast lakieru jest czarna mata. Jeśli jej nie ma, to świadczy prawdopodobnie o powypadkowej historii pojazdu.

Zawieszenie też jest bardzo istotne. Auto powinno się trzymać drogi jak przyklejone (w końcu z tego słynie BMW), nic nie powinno stukać, pukać i niepokoić, a zawieszenie powinno być sztywne (nie mylić z twarde) i nie powinno bujać jak na starym statku.

Skrzynia manualna powinna chodzić delikatnie, płynnie i także cicho, bez żadnych zgrzytów i stuków przy zmianie biegów. Automat powinien chodzić płynnie, cicho, bez szarpnięć oraz powinny pracować wszystkie biegi

Wytarta kierownica, fotel kierowcy, boczki w drzwiach powycierane, gałka zmiany biegów wytarta, pasy bezpieczeństwa topornie zwijające się, to świadczy z reguły o ogromnych przebiegach :idea: w bmw materiały sa bardzo wytrzymałe-w e34.

sprawdz drzwi kolo listw czy rdzy nie ma oraz nodkola (chociaz pewnie bedzie no chyba ze bedzie z ostanich rocznikow lub po lakierowaniu )
przednie zawieszenie - NON STOP TRZEBA WYMIENIAC
jezeli bedziesz nia srednio jezdzil to minimum co do lata do wymiany

sprawdz nawiewy, podswietlanie deski, wycieraczki i spriskiwacze !!!
no i najlpiej przy kupie niech troche dluzej pochodzi - zwroc uwage na temp silnika
to chyba takei najczestsze usterki w e34
czesto siada elektrozawory cieplego / zimnego powietrza. gdy leci tylko gorace i nic pozatym to na bank siadly. koszt 550 zl.
mankament E34 ktory po pewnym czasie daje znac w kazdym starym E34. slaby doscisk prawej wycieraczki, wycieraczka wyciera maske ( pozbawia ja lakieru przy poczatku ramienia ), caly mechanizm do wymiany, koszt w ASO - 800 zl.
Warto zwrócic uwagę na:
-chłodnica(wycieki)
-wycieraczki(luzy)
-zawory ogrzewania
-elektronika klimy automatycznej
-sterownik centralnego zamka
-słabe światła
-podpora wału
joker
 

Post numer:#6  Postprzez ZTJ » 28 maja 2008, o 22:47

Auto już obejrzane, ale nie kupione. Jego główną wadą jest to, że musiał się kiedyś o coś oberzeć na całej długości lewą stroną, a naprawa została wykonana bardzo nieprofesjonalnie (przedni błotnik i tylny zderzak trzeba by wymienić, a tylny błotnik podreperować i polakierować). Poza tym technicznie raczej ok- przebiegu dużego na pewno nie zrobiła. Mimo to uznałem, że 1100E (po negocjacjach) to za dużo.
Ostatnio edytowano 30 maja 2008, o 03:21 przez ZTJ, łącznie edytowano 1 raz
ZTJ
Magister
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 24 sty 2007, o 22:27
Lokalizacja: BLN
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#7  Postprzez czort e34 » 29 maja 2008, o 01:06

nom... za duzo.

Jeśli chcesz kupić BMW, to nie patrz na przebieg, bo na 99,9% był kręcony.


:duh: jak sam dalej napisales istnieje wiele innych przeslanek pozwalajacych okreslic przebieg, chocby kierownica. watpie zeby Niemcowi chcialo sie krecic przebieg fury wartej 1000 euro
czort e34
 

Post numer:#8  Postprzez joker » 29 maja 2008, o 01:15

no dokładnie, więc na to co na zegarach nie ma co zwracac uwagi.lepiej przyjrzec sie wszystkiemu innemu, niz jarać sie faktem ze na zegarze jest 150000 w 14 czy 15 letnim aucie.No chybaże mamy farta i kupujemy od Pana rocznik 1924...to wóz będzie lepszy niz stare wino
joker
 

Post numer:#9  Postprzez DavMc » 2 cze 2008, o 13:50

neophyte napisał(a):Silnik powinien wyraznie przydechnac po zdjeciu korka.


ma ktos więcej info na ten temat?? co jak i dlaczego?
DavMc
Magister
 
Posty: 1264
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 12:29
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#10  Postprzez tigre0070 » 2 cze 2008, o 14:51

bo jakaś tam magia z podciśnieniem się dzieje , czy jakoś tak , mało sensownie , ale to głównie o to chodzi
tigre0070
 

Post numer:#11  Postprzez czort e34 » 2 cze 2008, o 15:06

jak odkrecimy korek od oleju lub wyciagniemy bagnet od oleju to tym samym otwieramy obieg odpowietrzenia skrzyni korbowej i silnik zasysa ta droga lewe powietrze które nie przechodzi przez przepływomierz czyli tak na prawde zubaza nam mieszanke. chyba kazdy wie jak dziala ssanie - leje sie wiecej paliwa i mamy wyzsze obroty.tutaj sytuacja jest odwrotna

najlepiej jak po odkreceniu korka obroty spadaja ale silnik poterafu je utrzymac.jesli wypycha powietrze znaczy ze pierscienie nie trzymaja cisnienie (a dokladniej spaliny)tam gdzie trzeba i idzie ono do skrzyni korbowej
_________________


tak to opisal w dziale pomoc przy kupnie kamil.k
czort e34
 

Post numer:#12  Postprzez DavMc » 19 paź 2008, o 17:57

mam takie pytanko:
jak się sprawdza e34 m50b25 + lpg ile realnie pali???
i czy można kupić w/w egzemplarz w stanie do jazdy za 6000 - 7000zł?
czy raczej będzie to ryzykowna inwestycja?

ma ktoś wogóle jakieś opinie o e34 co się psuje?
czy jest równie trwała jak e30?
i od którego roku był lifting? (szeroka maska i nerka)
DavMc
Magister
 
Posty: 1264
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 12:29
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#13  Postprzez mleszko » 19 paź 2008, o 18:29

co do spalania, to masz tutaj: http://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria_5/e34.html porównaj sobie jak pali e30 i będziesz wiedział ile spali tobie. :) a co do gazu, to tylko sekwencja, ale podobnież pod wawa jest jakiś spec co zakłada dobrze i tanio do tych silników(2500zł) gdzieś na BMW-klub.pl pisali.
mleszko
Inżynier
 
Posty: 666
Dołączył(a): 22 lis 2007, o 13:36
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 545i
Nadwozie: Sedan
Silnik: N62B44
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez Menl » 19 paź 2008, o 21:55

DavMc, gazu spali od 12 do :mrgreen: 20 przy normalnej jezdzie. przynajmniej mi tyle pali. czasami zejde do 14 a czasami wyjdzie 20.
czesci sa tansze niz do e30.
mozna kupic dobry egzemplarz za taka kase tylko trzeba sledzic codziennie allegro.ryzyka nie masz jak pojedziesz z kims kto sie zna na e34.
lifting to 92/93.
Menl
 

Post numer:#15  Postprzez DavMc » 19 paź 2008, o 22:46

dziękówa za konkretną odpowiedź :cool2:
DavMc
Magister
 
Posty: 1264
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 12:29
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama