Jeśli chcesz kupić BMW, to nie patrz na przebieg, bo na 99,9% był kręcony.
Najważniejszy jest stan silnika, zawieszenia i blacharki. Silnik powinien chodzić czysto, płynnie, bez kichnięć, prychnięć, zawahań, falowania obrotów, dziwnych stuków, puków, metalicznych dźwięków. Po prostu czysto, ładnie i przyjemnie.
Blacharka to tez ważna sprawa. Różne prace blacharskie poznasz po nierównych odbiciu promieni słonecznych od lakieru (szpachla), różnych odcieniach lakieru na różnych elementach (błotnik, drzwi, maska) oraz na różnicach w spawach. W E34 po liftingu, w komorze silnikowej zamiast lakieru jest czarna mata. Jeśli jej nie ma, to świadczy prawdopodobnie o powypadkowej historii pojazdu.
Zawieszenie też jest bardzo istotne. Auto powinno się trzymać drogi jak przyklejone (w końcu z tego słynie BMW), nic nie powinno stukać, pukać i niepokoić, a zawieszenie powinno być sztywne (nie mylić z twarde) i nie powinno bujać jak na starym statku.
Skrzynia manualna powinna chodzić delikatnie, płynnie i także cicho, bez żadnych zgrzytów i stuków przy zmianie biegów. Automat powinien chodzić płynnie, cicho, bez szarpnięć oraz powinny pracować wszystkie biegi
Wytarta kierownica, fotel kierowcy, boczki w drzwiach powycierane, gałka zmiany biegów wytarta, pasy bezpieczeństwa topornie zwijające się, to świadczy z reguły o ogromnych przebiegach
w bmw materiały sa bardzo wytrzymałe-w e34.
sprawdz drzwi kolo listw czy rdzy nie ma oraz nodkola (chociaz pewnie bedzie no chyba ze bedzie z ostanich rocznikow lub po lakierowaniu )
przednie zawieszenie - NON STOP TRZEBA WYMIENIAC
jezeli bedziesz nia srednio jezdzil to minimum co do lata do wymiany
sprawdz nawiewy, podswietlanie deski, wycieraczki i spriskiwacze
no i najlpiej przy kupie niech troche dluzej pochodzi - zwroc uwage na temp silnika
to chyba takei najczestsze usterki w e34
czesto siada elektrozawory cieplego / zimnego powietrza. gdy leci tylko gorace i nic pozatym to na bank siadly. koszt 550 zl.
mankament E34 ktory po pewnym czasie daje znac w kazdym starym E34. slaby doscisk prawej wycieraczki, wycieraczka wyciera maske ( pozbawia ja lakieru przy poczatku ramienia ), caly mechanizm do wymiany, koszt w ASO - 800 zl.
Warto zwrócic uwagę na:
-chłodnica(wycieki)
-wycieraczki(luzy)
-zawory ogrzewania
-elektronika klimy automatycznej
-sterownik centralnego zamka
-słabe światła
-podpora wału